شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه های غیر انتفاعی به صورت شهریه پرداز اداره می شوند و دانشجویان بایستی جهت تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با مقطع تحصیلی و تعداد واحد انتخابی، شهریه بپردازند. بنابراین داوطلبان برای اینکه پس از قبولی در این دانشگاه ها از نظر مالی به مشکلی برنخورند بهتر است که پیش از انتخاب رشته و یا ثبت نهایی ثبت نامشان حتما از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی مطلع شوند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم مقاله کاملی از جدول و میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ارائه کنیم.

 منبع: شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانشگاه های غیر انتفاعی از دانشگاه های غیر دولتی زیرمجموعه دانشگاه های سراسری هستند. غیر دولتی بدین معناست که این دانشگاه ها به صورت شهریه پرداز و توسط هیئت امنا اداره می شود. میزان شهریه نیز با توجه به تصمیم هیات امنا برای مقاطع تحصیلی مختلف تعیین می گردد.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع شامل کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری در اکثر رشته ها دانشجو می پذیرند و به فارغ التحصیلان خود نیز مدرک معتبری از وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می نمایند.

به همین دلیل دانشگاه های غیر انتفاعی دارای متقاضیان زیادی است که نسبت به دیگر دانشگاه ها از شهریه نسبتا مناسبی نیز برخوردار است. تمامی داوطلبان بایستی در ابتدا از میزان شهریه این دانشگاه ها و هزینه تحصیلشان اطلاع پیدا کنند و سپس نسبت به انتخاب رشته و در صورت قبولی نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنند تا بعد از تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوند، چراکه حضور دانشجویان در کلاس ها مشروط به پرداخت شهریه خواهد بود.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی از دو شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت در کل دوران تحصیل دانشجو ثابت است، اما میزان شهریه متغیر سالیانه افزایش 10 تا 15 درصدی خواهد داشت.

لازم است اشاره کنیم که فرقی نمی کند دانشجویان به صورت با آزمون و شرکت در کنکور سراسری و یا به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اند، بهرحال شهریه یکسانی باید پرداخت کنند.

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

اشاره کوتاهی کردیم که میزان شهریه در دانشگاه های غیر انتفاعی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می گردد. یکی از معیار های تعیین کننده مقطع تحصیلی داوطلب است که در ادامه میزان شهریه در هرکدام از این مقاطع را به تفکیک ارائه کرده ایم.

توجه داشته باشید رشته های گروه علوم پزشکی در دانشگاه های غیرانتفاعی ارائه نمی شود، به همین دلیل در جدول زیر شهریه مربوط به این گروه آموزشی را نیاورده ایم.

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی | کاردانی پیوسته و ناپیوسته

میزان شهریه برای تمامی مقاطع بر اساس یک فرمول مشخصی محاسبه می شود. اگر یک دانشجو در طول تحصیل خود در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، x واحد نظری تخصصی، y واحد نظری عمومی و z واحد نظری عملی انتخاب کند، میزان کل شهریه او طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد.

کل شهریه = شهریه ثابت  +  ( x * شهریه متغیر نظری تخصصی )  +  ( y * شهریه متغیر واحد نظری عمومی )  +  ( z * شهریه نظری عملی )

با توجه به فرمول فوق شما می توانید در هر ترم تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته که در حال تحصیل هستید، متناسب با مبالغ شهریه که دانشگاه اعلام می کند، شهریه کل خود را محاسبه کنید. اما در جدول زیر سعی کرده ایم حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کاردانی و در گروه های آزمایشی مختلف را برایتان ارائه کنیم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

900،00 تومان الی 1,400,000 تومان

فنی و مهندسی

1,400,000 تومان الی 1,950,000 تومان

علوم پایه

1,000,000 تومان الی 1,600,000 تومان

هنر

1,000,000 تومان الی 1,500,000 تومان

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | کارشناسی ناپیوسته

پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه غیرانتفاعی از داوطلبان زیرگروه های آزمایشی انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان می باشد که اگر یک دانشجو در طول تحصیل خود در مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته، x واحد نظری تخصصی، y واحد نظری عمومی و z واحد نظری عملی انتخاب کند، میزان کل شهریه او طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد.

کل شهریه = شهریه ثابت  +  ( x * شهریه متغیر نظری تخصصی )  +  ( y * شهریه متغیر واحد نظری عمومی )  +  ( z * شهریه نظری عملی )

با توجه این فرمول دانشجویان در هر ترم تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در حال تحصیل می باشند می توانند، شهریه کل خود را محاسبه کنید.

به منظور راهنمایی شما عزیزان در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را در گروه های آزمایشی مختلف ارائه کرده ایم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

1,250,000 تومان الی 1,750,000 تومان

فنی و مهندسی

1,800,000 تومان الی 2,200,000 تومان

علوم پایه

1,500,000 تومان الی 2,200,000 تومان

هنر

1,550,000 تومان الی 1,800,000 تومان

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | کارشناسی پیوسته

نحوه محاسبه شهریه کل مقطع کارشناسی پیوسته مشابه کارشناسی ناپیوسته است. در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی پیوسته را در گروه های آزمایشی مختلف مشاهده می کنید.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

1,400,000 تومان الی 1,900,000 تومان

فنی و مهندسی

1,850,000 تومان الی 2,300,000 تومان

علوم پایه

1,850,000 تومان الی 2,100,000 تومان

علوم پزشکی

2,100,000 تومان الی 2,900,000 تومان

هنر

1,600,000 تومان الی 2,200,000 تومان 

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | کارشناسی ارشد

دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی با توجه به اینکه دانشگاه هستند و یا موسسه در مقطع کارشناسی ارشد در میزان شهریه تفاوت کمی با یکدیگر دارند و میزان شهریه تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در موسسات کم تر می باشد. برای محاسبه شهریه کل در یک ترم تحصیلی چنانچه دانشجو 8 واحد نظری اخذ کرده باشد طبق فرمول زیر محاسبه می شود.

شهریه کل یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + ( شهریه متغیر نظری * 8 )

در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد برای مقاطع تحصیلی و گروه های آزمایشی مختلف را شرح داده ایم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

2,850,000 تومان الی 3,700,000 تومان

فنی و مهندسی

3,000,000 تومان الی 4,000,000 تومان

علوم پایه

3,000,000 تومان الی 4,000,000 تومان

هنر

3,000,000 تومان الی 3,800,000تومان

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی | دکتری

نحوه محاسبه شهریه دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی همانند مقطع کارشناسی ارشد می باشد. در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه مقطع دکتری برای یک ترم تحصیلی در این دانشگاه را رویت می نمایید.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

9,000,000 تومان الی 10,000,000 تومان

فنی و مهندسی

9,850,000 تومان الی 12,500,000 تومان

علوم پایه

9,500,000 تومان الی 10,000,000 تومان

هنر

9,000,000 تومان الی 10,800,000 تومان

 

 

چگونه شهریه دانشگاه غیرانتفاعی را بپردازیم؟

همانگونه که اطلاع دارید، دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی در صورتی مجاز به شرکت در کلاس های درس خواهند بود که شهریه خود را پرداخته باشند. پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه و پرتال دانشجو انجام می شود.

دانشجویان قبل از شروع هر ترم بایستی میزانی از مبلغ کل شهریه که دانشگاه تعیین می کند که معمولا همان شهریه ثابت است را پرداخت کنند تا بتوانند در انتخاب واحد دانشگاه شرکت کنند. مابقی شهریه نیز پس از اتمام انتخاب رشته و مشخص شدن شهریه متغیر دانشجو بایستی پرداخت گردد.

 

توجه

  • امکان پرداخت اقساطی شهریه هر ترم متناسب با مقررات دانشگاه وجود دارد.
  • دانشجویان می توانند برای پرداخت شهریه خود از تسهیلات و وام دانشجویی نیز استفاده کنند.
  • چنانچه دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی در یک ترم مرخصی بگیرد، بایستی که شهریه ثابت آن ترم را پرداخت نماید.
  • در ترم های تابستانی شهریه ثابت نصف ترم های تحصیلی محاسبه می شود.
  • چنانچه دانشجو ترم تابستانی را در دانشگاه دیگری بگذراند، بایستی شهریه را مطابق با دانشگاه مقصد بپردازد.
  • اگر داوطلب درسی را به صورت معرفی به استاد اخذ کرده است، باید نصف شهریه ثابت را پرداخت نماید.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

حداقل و حداکثر شهریه هایی که در جداول بالا در مقاطع تحصیلی و زیرگروه های مختلف برای شما ارائه کرده ایم، در واقع یک مبالغ کلی است که بر اساس میزان شهریه در دانشگاه های غیرانتفاعی مختلف بدست آمده است و البته لازم است اشاره کنیم که میزان شهریه در دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با توجه به جایگاه ، کیفیت و رتبه علمی که دانشگاه دارد، کمی متفاوت است.

بنابراین میزان شهریه کل یک دانشجو در دانشگاه غیر انتفاعی وابسته به تعداد واحد انتخابی او، نوع واحد انتخابی شامل تخصصی، اصلی، عمومی، مقررات دانشگاه مورد نظر و … می تواند متغیر باشد. اما ارقام بالا برای بدست آوردن یک دید کلی از میزان شهریه در دانشگاه غیرانتفاعی بسیار کارآمد هستند.

چنانچه پیرامون ورود  به دانشگاه های غیرانتفاعی و نحوه پرداخت شهریه در هر دانشگاه سوالی دارید، می توانید از طریق شماره های مندرج در این مقاله با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

میزان شهریه دانشگاه غیر انتفاعی برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چقدر است؟

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به عموال مختلفی وابسته است که در متن مقاله به حداقل و حداکثر آن در زیر گروه های محتلف اشاره کرده ایم.

آیا میزان شهریه در دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با یکدیگر متفاوت است؟

بله، میزان شهریه در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کمتر از دانشگاه های غیر انتفاعی می باشد.

میران شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی آیا در طول تحصیل افزایش می یابد؟

میزان شهریه ثابت در طول تحصیل دانشجو ثابت است، اما میزان شهریه متغیر هر سال ده تاپانزده درصد افزایش می یابد.

منبع: شهریه دانشگاه غیرانتفاعی





:: برچسب‌ها: شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: