شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد استعداد درخشان ۱۴۰۲ از سوی سایت دانشگاه آزاد azmoon.org اعلام می شود. دانشجویانی که رتبه های ممتاز مقطع کارشناسی ارشد هستند، در صورتی که دارای شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد باشند، می توانند فرم اینترنتی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را تکمیل نمایند و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم تقاضانامه درج نمایند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل قصد داریم به شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) 1402 بپردازیم.

منبع: شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دسته ای از علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد که رزومه خوبی دارند، می توانند بدون شرکت کردن در آزمون دکتری و با بررسی سوابق علمی و پژوهشی در این مرحله از جذب دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد شرکت کنند تا در صورت قبولی با شرکت در مرحله مصاحبه موفق به پذیرش شوند.

همزمان با انتخاب رشته دکترا در دانشگاه آزاد، شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر می شود.

پذیرش با سهمیه استعداد درخشان در دانشگاه آزاد در سال 1401 در اواخر فروردین ماه انجام شد؛ احتمالا برای سال 1402 نیز در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه باشد. برای اطلاع از نحوه نام نویسی و مدارک لازم حتما مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید.

 

 

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه آزاد استعداد درخشان 1402

تمامی متقاضیانی که دارای شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون آزاد ۱۴۰۲ باشند، می توانند جهت تکمیل مراحل ثبت نام و انتخاب کدرشته محل مورد علاقه خود، به سایت “azmoon.org” مراجعه نمایند.

شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان که دانشگاه آزاد اعلام می کند، فقط مختص به دانشجویان ممتاز و استعدادهای برتر مقطع کارشناسی ارشد است و فقط واجدین شرایط مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته در این مرحله هستند. بنابراین متقاضیان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد، باید این شرایط را از طریق دفترچه ثبت نام دکتری بدون کنکور بررسی کنند. در ادامه شرایط پذیرش را بررسی کرده ایم:

معدل کل

بر اساس آئین نامه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بر اساس سهمیه استعداد درخشان در دانشگاه آزاد، داوطلبان در تمامی گروه های آزمایشی باید معدل بالای 17.5 داشته باشند. 

شرط معدل در قبولی متقاضیان در پذیرش بدون آزمون دکتری آزاد بسیار مهم است و نتایج انتخاب رشته بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد بر اساس ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، معدل و همینطور لیست انتخاب های داوطلب در فرم انتخاب رشته صورت می گیرد.

معدل پایان نامه

متقاضیان واجد شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) 1402 باید در تمامی گروه های آزمایشی، دارای حداقل نمره 17 در واحد پایان نامه خود باشند. داوطلبانی که ارزیابی نمره پایان نامه آن ها به صورت توصیفی بوده است، باید در ارزیابی پایان نامه درجه خوب به بالا را کسب کرده باشند.

تجانس رشته داوطلب

داوطلبان دارای شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد باید برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، رشته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب کنند.

مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی

تمامی فارغ التحصیلان ممتاز و استعداد های برتر که قصد دارند در پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) 1402 شرکت کنند، تا حداکثر 5 سال پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز به استفاده از این سهمیه جهت ورود به مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هستند.

ارائه فایل مقالات علمی ISI و ISC

داوطلبانی که در مرحله اول ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شده اند، لازم است در صورت شرکت در جلسه مصاحبه، یک نسخه از فایل مقالات علمی چاپ شده در مجلات ISI، مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا چاپ شده در مجلات ISC را همراه خود به جلسه مصاحبه ببرند. متقاضیان باید مقالات نامبرده را در فرمتی که اعلام می گردد، به گروه تخصصی مربوطه ارائه دهند.

چند نکته مهم

  • داوطلبان باید در روز برگزاری مصاحبه، اصل مدرک فارغ التحصیلی خود را به همراه کپی آن به همراه داشته باشند. اصل شناسنامه و کارت ملی نیز از مدارک الزامی می باشد که داوطلب باید در روز مصاحبه به همراه داشته باشد.
  • داوطلبانی که دارای دروس معادل سازی شده هستند، مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون دکتری نیستند.
  • دسته ای از داوطلبان آقا که مشمول خدمت وظیفه هستند، لازم است دارای شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته باشند.

 

 

مشاوره شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از به پایان رسیدن زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد (استعداد درخشان) 1402، ابتدا نتایج انتخاب رشته اعلام می گردد؛ بر این اساس دسته ای از داوطلبان دعوت به مصاحبه می شوند.

داوطلبانی که در این مرحله دعوت به مصاحبه می شوند، با داوطلبانی که در آزمون دکتری نام نویسی کرده و پس از شرکت در جلسه آزمون، مجاز به انتخاب رشته می شوند و سپس بر اساس نتایج انتخاب رشته دعوت به مصاحبه می شوند، فرقی ندارند. 

متقاضیانی که از طریق پذیرش بدون کنکور دکتری به مرحله مصاحبه دعوت شده اند، می توانند پس از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت “azmoon.org” در جلسه مصاحبه شرکت کنند تا در صورت قبولی بتوانند در مقطع دکتری به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه آزاد شوند.

در صورتی که با مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد برایتان وجود دارد، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از چه طریقی منتشر می شود ؟

شرایط پذیرش دکتری در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام که از طریق سایت azmoon.org منتشر می گردد شرح داده است

شرایط پذیرش شامل چه مواردی می باشد؟

شرایط پذیرش شامل موارد متعددی است که آن ها را در متن مقاله فوق به طور کامل ارائه کرده ایم.

لیست کد رشته محل های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد از چه طریقی منتشر می گردد؟

لیست کد رشته محل های دکتری نیز از طریق سایت مرکز سنحش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد.

منبع: شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: