ضرایب جدید دروس در کنکور سراسری مختص به دروس اختصاصی می باشد. با تغییراتی که در کنکور سراسری اعمال شده است، دروس عمومی از این آزمون حذف شده است و دروس تخصصی در هر یک از زیرگروه های آزمایشی شامل تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان نیز تغییر کرده است. اهمیت ضرایب برای هر کدام از دروس اختصاصی را ضریب آن مشخص می کند، به طوری که هر چه ضریب بالاتری داشته باشد، از اهمیت بیشتری برخوردار است و تاثیر بیشتری در کنکور سراسری دارد. در ادامه با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل همراه ما باشید تا با ضرایب جدید دروس در کنکور سراسری آشنا شویم.

 

ضرایب جدید دروس در کنکور سراسری

قبولی اجباری دکتری و کارشناسی ارشد با مشاهده کلاس های " رایگان " ماهان

کنکور سراسری از بزرگ ترین آزمون هایی می باشد که در کشور ما برگزار می شود و بسیاری از افراد با هدف قبولی در رشته های مورد علاقه خود، در این رقابت شرکت می کنند. 

شرکت کردن در این آزمون و کسب آمادگی برای موفقیت، نیازمند توجه به نکاتی همچون استفاده از روش های صحیح مطالعه، برنامه ریزی مناسب، شرکت کردن در آزمون های آزمایشی، استفاده از کتاب های درسی معتبر و همینطور دریافت مشاوره از مشاوران باتجربه جهت برنامه ریزی درسی و شناخت مسیر درست است. شما عزیزان می توانید برای طی کردن مسیر جهت شرکت در ماراتن نفسگیر کنکور سراسری، از مشاوران تحصیلی دانتل کو که دارای چندین سال سابقه در این زمینه هستند، راهنمایی دریافت کنید.

یکی از موضوعاتی که بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری در برنامه ریزی مطالعاتی خود از آن غافل هستند، ضرایب جدید دروس در کنکور می باشد. در هر کدام از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری، از سرفصل ها و مباحث مختلفی سوال طراحی می شود که پاسخگویی به سوالات هر کدام از دروس، دارای امتیاز مشابه و برابری نیست و برخی از آن ها نسبت به دیگری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. 

بنابراین لازم است داوطلبان با اطلاع از این ضرایب و تاثیری که در قبولی متقاضیان دارد، برنامه ریزی و مطالعه کنند تا به نتیجه مطلوب خود برسند.

حتما بخوانیدثبت نام کنکور

ضرایب دروس عمومی در کنکور سراسری

در سال های گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور به منظور برنامه ریزی دقیق تر داوطلبان برای شرکت در کنکور، ضرایب دروس عمومی و ضرایب دروس تخصصی کنکور هر زیرگروه را در اختیار داوطلبان قرار داده است که اینگونه متقاضیان از اهمیت هر کدام از سرفصل های امتحانی مطلع شوند.

یکی از تغییراتی که در کنکور سراسری اعمال شده است، حذف دروس عمومی از این آزمون می باشد، به طوری که سنجش آن ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان انجام می شود.

حتما بخوانیدشرایط ثبت نام کنکور

 

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری

با حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، می توان گفت که اصلی ترین و تاثیرگذار ترین قسمت در کنکور سراسری، دفترچه سوالات اختصاصی می باشد که متقاضیان باید در پاسخگویی به آن دقت داشته باشند.

در نظر داشته باشید که تمامی زیرگروه ها از گروه های آزمایشی کنکور سراسری حذف شده است و دفترچه سوالات عمومی نیز در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد؛ به همین دلیل لازم است متقاضیان با اطلاع از ضرایب دروس اختصاصی برای شرکت کردن در کنکور سراسری و قبولی در تمامی رشته هایی که در آن زیرگروه ارائه می شود، برنامه ریزی کنند.

 ضرایب دروس کنکور در گروه های آزمایشی مختلف به شرح جدول زیر است:

 

تاثیر ضرایب سوابق تحصیلی هر درس در کنکور دیپلم نظام جدید

همانطور که مطالعه کردید، تمامی زیرگروه های هر کدام از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان حذف شده است. تاثیر سوابق تحصیلی برای هر کدام از داوطلبان با توجه به اینکه دیپلم آن ها در کدام نظام آموزشی دسته بندی می شود، متفاوت می باشد. 

در ادامه جداولی را مشاهده می کنید که در بر دارنده ضریب سوابق تحصیلی برای داوطلبان با مدرک دیپلم نظام جدید 3-3-6 در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد.

 

تاثیر ضرایب دروس دیپلم نظام قدیم در کنکور 

دسته ای از شرکت کنندگان در کنکور سراسری دارای دیپلم نظام قدیم و یا به عبارت بهتر دیپلم سالی واحدی / ترمی واحدی هستند که شامل داوطلبانی می شوند که مدرک دیپلم خود را بین سال 73 تا 97 اخذ کرده اند که ضرایب دروس کنکور متفاوت می باشد.

در ادامه جداولی آورده شده است که ضرایب سوابق تحصیلی در هر رشته را به صورت تفکیک شده نشان می دهد.

 

مشاوره ضرایب جدید دروس در کنکور سراسری مشاوران تحصیلی دانتل کو

توجه داشتن به ضرایب دروس تخصصی کنکور سراسری جهت برنامه ریزی مطالعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که هر کدام از دروس اختصاصی که دارای ضریب بیشتری باشند، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

به همین دلیل متقاضیان باید زمانی که برای مطالعه هر کدام از سرفصل های امتحانی اختصاص می دهند، ضرایب دروس در کنکور سراسری توجه داشته باشند و برای دروسی که ضریب بالاتری دارد، زمان مطالعه بیشتری را نیز اختصاص دهند. 

به همین دلیل است که توصیه می شود هر یک از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در طول مطالعه برای کنکور سراسری از یک مشاوره تحصیلی راهنمایی و کمک دریافت کنند تا بتوانند ضمن مطلع شدن از جزئیات این آزمون، آمادگی لازم را برای حضور در جلسه آن نیز کسب کنند.

مشاوران تحصیلی دانتل کو، چندین سال است که در زمینه کنکور سراسری در حال فعالیت هستند و تجارب آن ها می تواند به شما کمک کند با یک برنامه ریزی اصولی و نقشه مسیر درست به هدف خود نزدیک شوید و در نهایت نیز بتوانید با یک عملکرد صحیح در جلسه کنکور سراسری، رتبه و تراز دلخواه خود را به دست آورید و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوید.

در صورتی که مایل هستید برای دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی دانتل تلفنی دانتل استفاده کنید و با مشاوران مجرب تحصیلی در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: ضرایب جدید دروس در کنکور سراسری