ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ امکان پذیر می باشد. ثبت اطلاعات صحیح در سایت سازمان سنجش در زمان ثبت نام بسیار پراهمیت است. لذا چنانچه داوطلبی در هنگام ثبت نام سهوا دچار خطا شده باشد، باید در اولین فرصت اقدام به تصحیح اشتباه خود نماید. سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان فرصت‌هایی برای اصلاح اشتباه درنظر گرفته است. در ادامه به صورت کامل زمان و نحوه ویرایش ثبت نام کنکور ارشد 1402 شرح داده می‌شود. 

منبع: ویرایش ثبت نام کنکور ارشد

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

ثبت نام و نام نویسی در کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد انجام می شود. اینترنتی بودن مراحل ثبت نام، باعث می شود برخی از داوطلبان در وارد کردن اطلاعات خود اشتباه کنند. دسته ای از داوطلبان که به دلیل بی دقتی و یا بی اطلاعی، اطلاعات فردی و یا تحصیلی خواسته شده را در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به اشتباه وارد می کنند، می توانند در بازه های زمانی در نظر گرفته شده، نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و رفع نواقص اقدام نمایند.

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد 1402 در سه بازه زمانی و قبل از اتمام مهلت ثبت نام، در زمان تمدید مهلت نام نویسی و مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد و همینطور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون امکان پذیر می باشد.

درست بودن اطلاعات ثبت نامی برای سازمان سنجش آموزش کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات اصلی و اطلاعاتی که داوطلب در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وارد کرده است، برای داوطلب مشکل ساز خواهد بود. بنابراین بهتر است علاقه مندان در هنگام وارد کردن اطلاعات در فرم تقاضانامه، چندین بار اطلاعات ثبت نامی خود را بررسی کنند و سپس ثبت نهایی را انجام دهند و اگر در هنگام وارد کردن اطلاعاتشان، خطایی رخ داده است؛ در بازه های زمانی در نظر گرفته شده آن ها را ویرایش کنند.

 

 

زمان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

چنانچه داوطلبی پس از اتمام ثبت نام متوجه وجود خطا در فرم ثبت نام شود، باید سریعا در جهت رفع نواقص اقدام نماید. سازمان سنجش هرسال سه بار فرصت اصلاح اطلاعات ثبت نام را به داوطلبان می‌دهد. طی زمان‌های اعلامی سازمان سنجش، امکان ویرایش ثبت نام ارشد برای داوطلبان فراهم می‌شود. سه بازه زمانی از سوی سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات اعلام می‌گردد.

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

بسیاری از متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد، پس از ثبت نام در کنکور و دریافت کد رهگیری ثبت نام، متوجه می شوند که به دلیل بی دقتی برخی از اطلاعات خود را در فرم ثبت نام آزمون ارشد 1402 به اشتباه وارد کرده اند. در صورتی که این دسته از داوطلبان قبل از اتمام مهلت ثبت نام کنکور ارشد متوجه درج اطلاعات اشتباه شوند، می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد تاریخ 16 تا 22 آذر ماه اعلام شده است. داوطلبانی که در این بازه زمانی قصد اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون ارشد را داشته اند و فرم ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل کرده اند؛ تا قبل از تاریخ هفدهم بهمن ماه می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند. البته مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمدید نیز می شود که در زمان تمدید مهلت کنکور ارشد نیز متقاضیان مجاز به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ خود هستند.

زمان اعلام فرصت مجدد ثبت نام جاماندگان

چنانچه سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته برای جاماندگان مهلت مجددی در نظر بگیرد، امکان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ فراهم خواهد شد. در این مهلت چند روزه اطلاعات ثبت نامی کلیه داوطلبان بر روی سایت sanjesh.org قرار گرفته و متقاضیان می توانند به اصلاح اشتباهات درج شده بپردازند.

لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش تاکنون اطلاعیه ای پیرامون مهلت مجدد ثبت نام منتشر نکرده است. در سال های گذشته برای ثبت نام مجدد آزمون ارشد، دو بازه زمانی جداگانه در بهمن ماه و اردیبهشت ماه در نظر گرفته می شد که احتمالا امسال نیز همانند سال های گذشته در این بازه زمانی انجام شود. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

غالب افرادی که از اشتباه خود مطلع شده اند، پیش از این مرحله در جهت تصحیح آن اقدام نموده اند. اما چنانچه داوطلبی پس از دریافت کارت کنکور خود متوجه درج اشتباه معدل و یا سایر اطلاعات موجود بر روی کارت شود، می‌توانند آن را اصلاح نماید.

داوطلبان باید برای ویرایش اطلاعات ثبت نام خود با استفاده از کد رهگیری که از سیستم دریافت نموده اند می‌توانند به میز کار خود دسترسی پیدا کنند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون  تاکنون اعلام نشده است، اما مطابق رویه سال های گذشته امکان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و رفع نواقص کارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون امکان پذیر می باشد.

نحوه ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

تقاضیان برای اصلاح خطا فرم ثبت نام کنکور ارشد کافی است از طریق لینک مربوطه اقدام کرده و اطلاعات مورد نظر را اصلاح کنند. در ادامه این مطلب مراحل ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را به صورت گام به گام و با راهنمای تصویری ارائه کرده ایم :

1️⃣ داوطلبان باید در سایت سازمان سنجش، وارد قسمت کارشناسی ارشد شوند.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 140۲ ” کلیک کنید.

3️⃣ در این صحفه بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایند.

5️⃣ در صفحه جدید دو روش برای ورود به میز کار وجود دارد. داوطلب باید یک روش را برای ورود انتخاب نماید.

       ✅ شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام

       ✅ شماره پرونده + کد ملی+ سال تولد

4️⃣ با ورود به میز کار و انتخاب گزینه ویرایش ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ می‌توان اطلاعات اشتباه را ویرایش نمود.

 

 

اطلاعات مجاز ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

✅ داوطلبان در زمان انجام ثبت نام و در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت نام جاماندگان مجاز به اصلاح کلیه اطلاعات خود هستند. اما در زمان دریافت کارت آزمون، داوطلبان تنها قادر به تغیرر و اصلاح معدل، رشته، محل و تاریخ فارغ التحصیلی خود می‌باشند. 

✅ دانشجویانی که در زمان ثبت نام اولیه، معدل خود را تا پایان شهریور ماه درج نموده بودند نیز باید معدل خود را ویرایش نمایند. این گروه می‌توانند معدل بهمن ماه خود را جایگزین معدل اعلامی قبل بنمایند. همچنین داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد با مراجعه به نماینده‌های مستقر در باجه های سازمان سنجش، می‌توانند زبان خارجی، معلولیت و عکس خود را نیز ویرایش ثبت نام ارشد را انجام دهند.

مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

نکته ای که تمامی داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، این است که در تعداد ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ محدودیت وجود دارد. بهتر است متقاضیان اگر خطایی را نیز اصلاح کرده اند، پس از تصحیح خطا چندین بار فرم ثبت نام خود را بررسی کنند و در صورتی که خطایی در آن وجود نداشت، تایید نهایی انجام دهند.

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان برای اصلاح برخی خطاهای موجود در کارت ورود به جلسه همچون معلولیت، اصلاح برخی نواقص در عکس داوطلب، زبان رشته امتحانی اول و … به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه که در تمامی استان های کشور مستقر است، مراجعه کنند. آدرس لینک باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون ارشد

25 شهریور 1401: طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام در آزمون از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ می باشد.

 

سوالات متداول

آیا متقاضیانی که در فرم ثبت نام ارشد، اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اند مجاز به ویرایش می باشند؟

بله، سازمان سنجش امکان تصحیح را برای دسته ای از داوطلبان که برخی اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، در چندین بازه زمانی فراهم می کند.

زمان اصلاح ثبت نام کنکور ارشد چه تاریخی می باشد؟

زمان ویرایش ثبت نام در چندین بازه زمانی (قبل از اتمام مهلت ثبت نام، تمدید مهلت نام نویسی، مهلت مجدد ثبت نام و زمان دریافت کارت ورود به جلسه) برای متقاضیان اعلام می شود.

نحوه ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به نحوه ویرایش ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام کنکور ارشد





:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: