هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش تعیین می گردد. داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری هریک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان باید در زمانبندی اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه نمایند و پس از خرید کارت اعتباری از طریق واریز هزینه، اقدامات لازم را برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور انجام دهند. در ادامه توضیحاتی جامعی در خصوص نحوه هزینه ثبت نام کنکور 1402 ارائه خواهیم داد.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت در سال داوطلبان برای شرکت در هر کدام از آزمون های سراسری باید در زمان نام نویسی هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را پرداخت کنند. 

اولین قدم برای ثبت‌نام کنکور خرید کارت اعتباری است و داوطلبان باید پس از پرداخت مبلغ درخواستی سایت سنجش و خرید سریال اعتباری، فرم ثبت‌نام را دریافت و تکمیل کنند. داوطلبان با خرید کارت اعتباری آزمون می توانند فرآیند ثبت‌نام آزمون سراسری را تکمیل کنند. برای مطالعه راهنما جامع ثبت‌نام آزمون سراسری حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور

 

آن دسته از داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون هنر یا زبان های خارجه را دارند می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور و خرید ۲ یا ۳ سریال کارت اعتباری می توانند در سه گروه آزمایشی شرکت کنند. البته باید به این نکته توجه کنید در صورت شرکت در سه گروه آزمایشی نیز فقط یکبار ثبت‌نام انجام داده و یک شماره پرونده و کد رهگیری دریافت خواهید کرد.

مبالغ ثبت نام سال 1401 (به محض اعلام مبالغ جدید بروزرسانی خواهد شد)
فعال سازی پیامک اطلاع رسانی 1.200 تومان
اعلام علاقه‌مندی به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 20.000 تومان
استفاده از راهنما انتخاب رشته سازمان سنجش 20.000 تومان
هزینه ثبت‌نام متاخرین و تغییر حوزه امتحانی 168.000 تومان
هزینه آزمون عملی رشته های هنر 105.000 تومان
هزینه آزمون عملی رشته تربیت بدنی 70.000 تومان
هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیام و تیربیت دبیر شهید رجایی 20.000 تومان
هزینه‌ ثبت‌نام برای داوطلبانی که خارج از کشور کنکور می‌دهند 1 میلیون و 500 هزار تومان

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402

همانطورکه گفته شد هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل پرداخت است. داوطلبان ابتدا به سایت ثبت‌نام آزمون سراسری مراجعه کرد و اقدام به خرید کارت اعتباری کنید. 

متقاضیان در ابتدا باید اطلاعات فردی و شماره تماس و ایمیل خود را وارد کرده و سپس با ورود به سایت هزینه را از طریق کارت بانکی خود پرداخت کنند. در ادامه مراحل کلی پرداخت هزینه را آورده ایم:

✅ مراجعه سایت سازمان سنجش

✅ انتخاب لینک فعال ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

✅ خریکارت اعتباری 

✅ وارد کردن اطلاعات لازم

✅ پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402 از طریق کارت بانکی

✅ دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت نام

راهنما تصویری

در ادامه نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ را شرح خواهیم داد.

1️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

2️⃣ در بخش خرید کارت اعتباری، بر روی لینک ” خرید سریال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

3️⃣ پس انتخاب سریال ثبت نام کنکور سراسری، بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

4️⃣ در بخش بعدی باید اطلاعات خود را که شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک است، درج نمایید و سپس بر روی گزینه “ تایید و ادامه ”  کلیک کنید.

5️⃣ در بخش بعدی اطلاعاتی که درج کرده اید به شما نمایش داده می شود که باید آن ها را تایید کنید. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402 را یادداشت نمایید.

6️⃣ سپس با تایید اطلاعات خود، مشخصات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید تا وجه از حساب شما کسر شود.

7️⃣ پس انجام مراحل یک شماره سریال 12 رقمی دریافت خواهید کرد و برای مراحل ثبت نام به آن نیاز خواهید داشت. این شماره سریال را نزد خود نگه دارید.

برای آگاهی از نحوه ثبت نام کنکور سراسری می توانید به لینک زیر رجوع کنید و برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند انتخاب رشته با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را تا قبولی و پذیرش در دانشگاه دلخواه همراهی کنند.

 

 

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

داوطلبالن متقاضی که هم در گروه های آموزشی اصلی و هم در گروه آموزشی زبان خارجه و هنر شرکت می کنند، فقط هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402 جداگانه پرداخت می کنند، اما مراحل ثبت‌نام را فقط یکبار انجام می هند. پس از ثبت‌نام این داوطلبان یک شماره پرونده و یک کد رهگیری داریافت خواهند کرد. در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان کارت های جداگانه گروه های آزمایشی مختلف را دریافت خواهند کرد.

ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است و شما با یکبار خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ در سایت سنجش، در یک آزمون هماهنگ و مشترک هر دو دانشگاه سراسری و آزاد شرکت داده می‌شوید. هر داوطلب می‌توانند در یک گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی و یک یا دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان شرکت کند ولی باید برای هر گروه آزمایشی با خرید یک کارت اعتباری جداگانه تهیه نماید.

برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت‌نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه مقدار می باشد؟

تاکنون مبلغ خرید کارت اعتباری ثبت نام در سال 1402 اعلام نشده است.

نحوه پرداخت هزینه نام نویسی چگونه می باشد.

در متن مقاله تمامی مراحل و راهنما تصویری را شرح داده ایم.

آیا داوطلبان دانشگاه آزاد باید هزینه مجزا پرداخت کنند؟

خیر، با ادغام کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد، داوطلبان دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور





:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: