تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99
نوشته شده توسط : دانتل

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99

در صورتی که ظرفیت کلاس‌های یک دانشگاه پس از ثبت نام پرنشود، می‌تواند از طریق تکمیل ظرفیت اقدام به جذب دانشجو برای تکمیل کلاس‌هایش کند. تکمیل ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی به این صورت است که داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت نام بصورت بدون کنکور اقدام کنند. در ادامه مطلب به زمان و شرایط ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی می‎پردازیم.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت عموما بعد از ثبت نام عادی هرساله می‌باشد. دانشگاه علمی کاربردی هرسال در دو بازه زمانی اقدام به جذب دانشجو می‌کند. ورودی مهر و تکمیل ظرفیت؛ داوطلبانی که از ثبت نام ورودی مهر جا مانده اند یا قصد شرکت در دوره تکمیل ظرفیت را دارند می توانند در این دوره شرکت کنند.

زمان ثبت نام ورودی مهر و تکمیل ظرفیت در دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر است:

مقطع و دوره تحصیلی زمان
ورودی مهر مقطع کاردانی 10-23 شهریور
تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی 20-29 بهمن
ورودی مهر مقطع کارشناسی ناپیوسته 11-23 شهریور
تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ناپیوسته 20-29 بهمن

زمان دقیق تکمیل ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال 99 هنوز مشخص نیست. با توجه به تجربیات سال های گذشته بازه زمانی 20-29 بهمن زمان برگزاری تکمیل ظرفیت خواهد بود؛ به محض اعلام زمان دقیق تکمیل ظرفیت این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99

در رابطه با تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99 به نکات ضروری بسیاری باید توجه کرد. باید توجه داشت که غفلت از هرکدام از این نکات می‌تواند به ضرر داوطلب تمام شود و حتی شانس پذیرش در تکمیل ظرفیت را از دست بدهد. پس اگر متقاضی تکمیل ظرفیت هستید و خود را برای آن آماده می‌کنید، بهتر است نکات را خوب به ذهن بسپارید.

  • مدرک تحصیلی

تمامی متقاضيان باید پیش از زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی (فوق دیپلم) دارای مدارك 3 ساله نظام جديد (فني و حرفه‌اي، كار دانش و نظري) و يا ديپلم نظام قديم متوسطه (4 ساله يا 6 ساله نظري و فني و حرفه‌اي) باشند. بديهي است اين مدارك در مركز ذيربط با دقت نظر بالا كنترل می‌شود، به عبارت دیگر نقص در پرونده منجر به رد درخواست و از دست رفتن زمان برای شما می‌گردد.

همچنین داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارند؛ می بایست دارای مدرک کاردانی باشند، مدرک فوق دیپلم باید تا پیش از موعد ثبت نام بدست داوطلب رسیده باشد.

  • هزینه

تمامی متقاضیان می‌بایست برای ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت هزینه پرداخت کنند. پرداخت این هزینه بصورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش می‌باشد.

  • تکمیل فرم 

داوطلبان برای ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت، می‌بایست پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش، پرداخت هزینه، دانلود دفترچه راهنما و مطالعه مفاد آن بصورت حضوری به دانشگاه علمی کاربردی که قصد تحصیل در آن را دارند مراجعه کرده و اقدام به پرنمودن فرم تقاضانامه تکمیل ظرفت نمایند.

لازم به ذکر است که پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99، افرادی که از آن­ها با عنوان «پذيرفته شدگانِ مشروط» یاد می‌­شود، شروع به تحصيل‌­شان منوط به تاييد نهايي سازمان سنجش خواهد بود.

قوانین و ضوابط

  1. برای هرداوطلب این امکان وجود دارد که فقط متقاضی يك كدرشته محل از يك گروه آموزشي در يك مركز آموزشي باشد.پس دقت کنید در صورتی که مشخصات خود را در دو كدرشته و يا در دو مركز ثبت کنید، اطلاعات واحد آموزشي دوم حذف خواهند شد.
  2. لازم به ذکر است در صورتی که یک داوطلب در رشته‌ای پذیرفته شده باشد باز هم می‌تواند در زمان تکمیل ظرفیت برای رشته دیگر یا رشته محل دیگر اقدام کند، در واقع این کار منع قانونی ندارد؛ اما منجر به لغو قبولی اول می‌شود.
  3. تمامی داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصيل در مراكز و واحدهاي آموزشي دانشگاه علمی کاربردی (چه داوطلباني كه در آزمون مذكور ثبت‌نام کرده و چه آنان که ثبت نام نکرده‌اند) براي ثبت نام در رشته‌هاي تحصيلي مطابق با مدرك ديپلم­شان مي‌توانند با مراجعه به مراكز و واحدهاي آموزشي تحت پوشش دانشگاه جامع علمي كاربردي، از رشته‌هاي پذيرنده دانشجو در اين مرحله مطلع شوند.
  4. در مهلت تعیین شده داوطلبان تکمیل ظرفیت باید به دانشگاه‌های پذیرنده مراجعه و بصورت حضوری ثبت نام کنند. همچنین مانند سایر ثبت نام‌های بدون کنکور در دانشگاه‌های آزاد، اولویت از آن کسانی است که زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده ­اند. بسیاری از داوطلبان این نکته را مد نظر قرار نمی‌دهند.
  5. وضعیت نظام وظيفه برای پسران باید مشخص باشد.

برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99




:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: