شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1402 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اعمال شده در آزمون سراسری خواهیم پرداخت. با توجه به ایم تغییرات آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

در ادامه تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری نامیده می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنند.

❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1402 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1402 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور به بررسی سهمیه خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از دانش آموزان، با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد به داوطلبان مناطق سیل زده همانند داوطلبان مناطق زلزله زده، اختصاص پیدا می کند. این سهمیه فقط در دانشگاه های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 39

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: