مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.  به دلیل ادغام کنکور سراسری ورود به دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و کنکور ورود به دانشگاه آزاد، سازمان سنجش اقدام به برگزاری یک آزمون یکپارچه می کند. متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد می توانند در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. در ادامه این مطلب به مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 اشاره کرده ایم.

منبع: مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مطابق اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور  منتشر شده است، مهلت ثت نام با کنکور دانشگاه آزاد در نوبت اول در اواسط آبان ماه سال جاری و مهلت نام نویسی در آزمون نوبت دوم در فروردین ماه می باشد. داوطلبان در این بازه زمان با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org می توانند جهت شرکت در آزمون نام نویسی کنند. 

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان برگزاری آزمون
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 14 و 15 تیر 1402

لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که لینک ثبت نام کنکور سراسری (مختص دانشگاه های سراسری و آزاد) فقط در تاریخ های اعلام شده در سایت سازمان سنجش فعال می شود و خارج از این بازه زمانی امکان نام نویسی برای متقاضیان وجود ندارد.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 با داوطلبانی مواجه هستیم که یا از زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد طلاع نداشتند و یا مدارک آن ها جهت نام نویسی کامل نبوده است، به همین دلیل نتوانسته اند در تاریخ های اعلام شده، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

سازمان سنجش آموزش کشور برای این دسته از داوطلبان زمان دیگری را بلافاصله پس از اتمام تاریخ ثبت نام و به مدت دو تا سه روز در نظر می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود این فرآیند بلافاصله پس از اتمام ثبت نام در یک بازه زمانی دو تا سه روزه انجام گردد.

لازم به ذکر است علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام کنکور احتمالا سازمان سنجش طبق رویه سال گذشته یک بازه زمانی دیگر را نیز به عنوان مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در اسفند ماه برای متقاضیان در نظر بگیرید. 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۲

نکته ای که پیرامون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد این است که، طی سال های اخیر تقریبا بیش از 90 درصد از رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور دانشجو جذب می کنند.

هدف از برگزاری کنکور سراسری به صورت یکپارچه برای تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد این است که برخی از رشته ها شامل رشته های گروه پزشکی و همینطور برخی رشته های پرطرفدار در زیرگروه های آزمایشی دیگر به صورت با آزمون در دانشگاه آزاد ارائه می گردد.

بنابراین اگر قصد ورود به دانشگاه آزاد را دارید، توصیه مشاوران دانتل این است که ابتدا بررسی کنید که آیا رشته مورد نظر شما به صورت بدون کنکور ارائه می گردد یا خیر. در صورتی که قصد ورود به رشته های با آزمون را داشتید در مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 نام نویسی و شرکت کنید. 

در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان نام نویسی کنکور سراسری 1402 چه زمانی می باشد؟

ثبت نام کنکور سراسری از روز یکشنبه ۸ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ می باشد.

آیا مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام می شود؟

بله، طی سال های اخیر برای ورود به دوره های مختلف در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، یک آزمون یکپارچه توسط سازمان سنجش برگزار می گردد.

متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد، در تاریخ نمام نویسی دانشگاه آزاد بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

تمامی مراحل نام نویسی کنکور دانشگاه ازاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sangesh.org ” انجام می گیرد.

منبع: مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: