سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی
نوشته شده توسط : دانتل

سامانه سما لایو علمی کاربردی | معرفی

سال گذشته بدلیل شیوع ویروس کرونا سبک آموزشی دچار تغییرات شد. طی ترم گذشته و ترم جاری تحصیلی برگزاری دوره‌های مختلف تحصیلی بصورت آنلاین بوده است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مختلف به شیوه‌های متفاوت تلاش کردند تا شرایط را برای دانشجویان خود فراهم کنند. سما لایو راه حل دانشگاه جامع علمی کاربردی برای برگزاری کلاس های آنلاین می‌باشد.

سما لایو که بزرگترین جامعه آموزشی در ایران می‌باشد با ایجاد امکاناتی نظیر دستیابی به منابع و دوره‌های آموزشی یک فضای امن آموزش دانشگاهی را برای دانشجویان فراهم کرده است و تمامی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه ها باید از تاریخ شانزدهم فروردین 99 نسبت به مراجعه به این سامانه و شرکت در کلاس‌های آنلاین اقدام کنند.

نحوه ورود به سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که گفته شد دانشگاه علمی کاربردی برای جبران آسیب‌های ناشی از توقف آموزش و تعطیلی دانشگاه ها، سامانه سما لایو را برای آموزش از راه دور، طراحی کرده است که دانشجویان برای بهره‌مندی از خدمات آنلاین و آفلاین آن باید به کمک نام کاربری و رمز عبور خود وارد این سامانه شوند. دانشجویان به منظور ورود به سامانه سما لایو باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

دانشجویان توجه داشته باشند، چنانچه در ورود به سامانه سما لایو در هر یک از مراحل دچار مشکل شوند، مشاوران مجرب مرکز مشاوره دانتل آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات داوطلبان می‌باشند.

مراجعه به سامانه سما لایو

  • مرحله اول: در مرحله اول باید به سامانه سما لایو به آدرس اینترنتی samalive.ir یا samademo.ir مراجعه کنید.
  • مرحله دوم: بر روی گزینه “ورود” موجود در قسمت بالای سمت چپ سایت کلیک کنید.

 

سامانه سما لایو

  • مرحله سوم: در این قسمت، کادری پیش روی شماست که در قسمت اول آن در مقابل کلمه ورود با عبارت “سما سامانه” مشاهده می‌کنید. بر روی عبارت سما سامانه کلیک کنید.

 

  • مرحله چهارم: با کلیک بر روی عبارت سما سامانه کادری برایتان ایجاد می‌شود که باید نوع دانشگاه خود یعنی علمی کاربردی را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

ورود به سامانه هم آوا

  • مرحله پنجم: پس از انجام مرحله قبل، به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی منتقل می‌شوید که باید نام کاربری و کلمه عبور خود را در کادرهای مشخص شده در راهنمای تصویری وارد کرده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

 

چنانچه دانشجویی نیاز به اطلاعات بیشتری از سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی داشته باشد می‌تواند به مطلب “سامانه هم آوا” که پیش تر از سایت دانتل منتشر شده است مراجعه کند.

اطلاع از کلاس های برگزار شده آنلاین در سامانه سما لایو 

  • دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های برگزار شده آنلاین نیاز دارند تا به آنها دسترسی داشته باشند، بنابراین در این قسمت برای اطلاع از کلاس هایی که قرار است در آن شرکت کنید باید اطلاع داشته باشید که هنگام ورود به حساب کاربری خود ممکن است کادری برایتان ایجاد شود که در بالای آن عنوان ” لیست کلاس هایی که شما به آن دعوت شده اید ” درج می باشد که شما می‌توانید با کلیک روی گزیته “عضویت” در کلاس مربوطه عضو شوید.
  • در سمت راست صفحه نیز، لیست کلاس هایی که در آن ها عضو هستید، نمایش داده می شود که با کلیک روی عنوان هر یک از آن ها می توانید به جلسات آموزشی مربوط به آن دسترسی پیدا کنید.
  • هر کدام از جلسات درس را که انتخاب کنید، وارد صفحه مربوط به آن درس می شوید که می توانید از منابع و فایل هایی که استاد در اختیار شما گذاشته است استفاده کرده و یا برای او پیام ارسال کنید.

نحوه عضویت در سامانه سمالایو

برای ورود به سامانه سما لایو نیازی به عضویت در این سامانه نمی باشد و دانشجویان طبق توضیحات بالا باید وارد این سامانه شوند و از خدمات آن برای دانشجویان علمی کاربردی بهره مند شوند.

دانشجویان توجه‌ داشته باشند که نام کاربردی و رمز عبور مشابه نام کاربری و رمز عبور در سامانه هم آوا می باشد که دانشجویان در حال تحصیل در اختیار دارند و داوطلبانی که نیز در دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه پذیرفته شده اند، در زمان ثبت نام حضوری می توانند از آموزش دانشگاه نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند که اغلب کد ملی و شماره دانشجویی دانشجو می باشد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی




:: برچسب‌ها: سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: