ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همزمان با ثبت نام کنکور سراسری دوره های مختلف در دانشگاه های سراسری انجام می شود. با توجه به ادغام کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام در این آزمون یک دفنرچه راهنما جهت نام نویسی منتشر می کند. تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، می توانند در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

طبق اطلاعیه سازمان سنحش ازین پس کنکور سراسری در دو نوبت در سال برگزار خواهد و داوطلبان در هر کدام از این نوبت می توانند شرکت کرده و هر رتبه و نمره را که در این آزمون کسب کنند تا ۲ سال ذخیره خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های سراسری و ازاد ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد دیگر جداگانه نمی باشد و داوطلبان جهت ورود به این دانشگاه نیازی به شرکت در یک آزمون جداگانه نمی باشند و کافیست فقط در آزمون سراسری که صسازمان سنجش برگزار می کند شرکت کنند. 

کنکور سراسری در سه زیر گروه آزمایشی اصلی شامل ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و دو زیر گروه آزمایشی شناور زبان‌ های خارجی و هنر برگزار می گردد. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد می باشید، بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اقدام نمایید.

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد اعلام شده از سوی سنجش امکان پذیر می باشد و خارج از این بازه زمانی لینک ثبت نام در سایت نامبرده فعال نمی باشد. لازم است متقاضیان کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه آزاد، نام نویسی خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند و به روزهای آخر موکول نکنند. سازمان سنجش پس از اتمام مهلت نیز یک بازه زمانی دو تا سه روزه را نیز به عنوان تمدید مهلت در نظر می گیرد.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان برگزاری آزمون
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 14 و 15 تیر 1402

سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که درزمان مقرر موفق به نام نویسی نمی شوند، تاریخ هایی با عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد اعلام می کند تا همه متقاضیان موفق به نام نویسی و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 شوند. در این زمان داوطلبان می توانند ویرایش ثبت نام کنکور خود را در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات وارد کرده انجام دهند. 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 و دانشگاه های سراسری، شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه آن ها را ارائه کرده ایم.

شرایط عمومی 

در ادامه به بررسی شرایط عمومی ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت.

❌ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی

❌ عدم سوپیشنه و عضویت در گروه های ضد انقلاب

❌ عدم داشتن فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

✅ داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش و یا فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۲

✅ داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی از شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 می باشد.

✅ عدم تحصیل در دوره روزانه : دانشجوی روزانه که قصد ورود به رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را از طریق کنکور سراسری دارد، باید تا حداکثر تاریخ 25 اسفند ماه ۱۴۰۲ از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهد.

✅ پذیرفته شدگان دوره روزانه دانشگاه های سراسری در کنکور 1402 مانعی برای انتخاب رشته از میان کد رشته محل های دانشگاه آزاد ندارند.

✅ تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دوره های نوبت دوم، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور و… بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، مجاز به شرکت و نام نویسی در کنکور سراسری می باشند. این دسته از داوطلبان در صورتی که در کد رشته محلی از دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، بایستی قبل از ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.

✅ داوطلبان آقا برای ثبت نام کنکور آزاد نباید از نظر نظام وظیفه منع ادامه تحصیل داشته باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت می باشند و بایستی که طرح اجباری خود را بگذرانند، چه در حال گذراندن طرح خود باشند و چه طرحشان را نگذرانده باشند، مجاز به تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند.

 

 

مدارک ثبت نام آزمون ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که قصد دارند فرم ثبت‌نام خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل کنند، علاوه بر بارگذاری عکس باید برخی اطلاعات را نیز مطابق اطلاعات شناسنامه ای و اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود وارد کنند که برای آن ها نیاز به مدارک ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد زیر دارند.

  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده
  • شناسنامه و کارت ملی
  • عکس پرسنلی با فرمت jpg و سایز 4*3
  • معدل کتبی و معدل کل دیپلم
  • کد سوابق تحصیلی
  • کد منطقه تحصیلی
  • کد پیگیری سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران
  • کد ۱۳ رقمی اتباع داوطلبای غیر ایرانی
  • کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • کد پستی محل سکونت

 

 

راهنما ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1402

مجدد اشاره می کنیم که ثبت نام کنکور آزاد برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مشترک انجام می شود. داوطلبان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، باید تمامی مراحل ثبت‌نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام دهند. در ادامه این مطلب مراحل ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم.

1️⃣ وارد سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه 

4️⃣ در این مرحله متقاضیان بایستی که نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاداقدام کنند. برای این کار بایستی که داوطلبان سریال ثبت‌نام خریداری کنند. بنابراین لازم است از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت‌نام ” کلیک کنند.

5️⃣ در این مرحله برای خرید کارت اعتباری، سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود انتخاب کنید و در نهایت گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید. ( داوطلبانی کد رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی نیز انتخاب رشته کنند، بایستی که کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند.) 

6️⃣ اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید وادامه ” کلیک کنید.

7️⃣ اطلاعاتی که وارد کرده اید نمایش داده می شود در صورت صحت آن ها بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید.

8️⃣ پس از وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید. پس از پرداخت موفقیت آمیز شماره پیگیری پرداخت را دریافت کنید.

تکمیل مراحل ثبت نام 

9️⃣ سریال خریداری شده را در کادر های مشخص شده وارد نمایید.





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 60

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: