ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۲ زمینه ای را برای داوطلبانی فراهم کرده است که مشمول اعمال سوابق تحصیلی کنکور سراسری هستند اما دارای معدل پایینی می باشند، تا بتوانند با شرکت در امتحاناتی که آموزش و پرورش به صورت نهایی برگزار می کند، معدل خود را افزایش دهند. تمامی متقاصیان ترمیم‌معدل می توانند یک ماه پیش از برگزاری امتحانات نهایی در خرداد ماه، شهریور ماه و دی ماه، به منطقه آموزشی فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند و پس از ثبت نام، در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری از ترمیم معدل کنکور سراسری 1402 را ارائه کرده ایم.

منبع: ترمیم معدل کنکور

ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۲ 

طی سال های اخیر با تغییراتی که در روند برگزاری کنکور سراسری اعمال شده است، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری و قبولی داوطلبان در دانشگاه افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل این موضوع تبدیل به نگرانی و چالشی برای دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری شده است که دارای معدل پایینی هستند.

اما خوشبختانه داوطلبانی که دارای معدل پایینی نیز هستند، می توانند برای جبران نمره پایینی که در امتحانات نهایی گرفته اند، در امتحانات ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند. 

معدل داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی می باشند، به میزان 40 درصد در نتیجه کنکور سراسری و به صورت قطعی اعمال می باشد. به همین دلیل ترمیم‌معدل فرصت خوبی برای داوطلبان با معدل پایین است که بتوانند به این واسطه نمرات خود را افزایش دهند.

اهمیت ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲

آموزش و پرورش به منظور مساعدت با دسته ای از داوطلبان که نتوانسته اند در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نمره بالایی را کسب کنند، طرحی را با عنوان طرح ترمیم معدل در نظر گرفته است.

این طرح در واقع فرصتی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که موفق به کسب نمره بالا در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشده اند و می توانند به واسطه شرکت در این امتحانات معدل خود را بالا ببرند. بنابراین دانش آموزان می توانند در امتحانات دروسی که در آن ها نمره پایینی کسب کرده اند، مجدد شرکت کنند. در صورتی که نمرات جدید دانش آموز بالاتر باشد، به عنوان سوابق تحصیلی او در نظر گرفته می شود.

بنابراین در صورتی که داوطلبان نمرات پایینی داشته باشند و با شرکت در امتحانات نمرات بالایی را به دست آورند، می توانند به این واسطه تاثیر معدل در کنکور سراسری خود را بهبود ببخشند. لازم به ذکر است اگر داوطلب در امتحانات ترمیم معدل، نمره پایینی را کسب کند، نمرات قبلی او که بهتر است، برای او در نظر گرفته خواهد شد.

افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1402

ترمیم معدل طرحی می باشد که برای داوطلبانی در نظر گرفته شده است که معدل پایینی دارند و می خواهند تاثیر معدل در کنکور سراسری را افزایش دهند. تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل سه دسته از داوطلبان کنکوری می شود و فقط مشمولین می توانند از این طرح برای بهبود معدل خود استفاده کنند. این دسته از داوطلبان در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند:

  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم در یکی از رشته های نظری ریاضی، تجربی و انسانی هستند و مدرک خود را پس از سال 84 دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال 91 دریافت کرده اند.
  • فارغ التحصیلان نظام جدید (6-3-3) که دیپلم خود را پس از سال 98 اخذ کرده اند.

داوطلبان غیر مشمول اعمال سوابق تحصیلی

بر اساس موارد ذکر شده، در صورتی که دارای دیپلم نظام قدیم هستید و دیپلم خود را قبل از سال 84 اخذ کرده اید و یا دارای مدرک فنی حرفه ای و یا کاردانش هستید و دیپلم خود را پیش از سال 84 اخذ کرده اید، شما جزو مشمولین سوابق تحصیلی نیستید و نیازی نیست کد سوابق تحصیلی دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کنید.

همینطور در صورتی که قصد دارید به جای مدرک پیش دانشگاهی، از مدرک کاردانی استفاده کنید و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اید، نیازی نیست که کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کنید.

افرادی که جزو مشمولین اعمال سوابق تحصیلی هستند، لازم است در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت dipcode.medu.ir دریافت کنند.

زمان ثبت نام برای ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ 

متقاضیان امتحانات ترمیم معدل لازم است که یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی در خرداد، شهریور و دی اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که هر فرد مجاز است تا فقط یکبار در امتحانات شرکت کند اما محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که برای ترمیم‌معدل انتخاب می کنید، وجود ندارد.

همینطور متقاضیان باید برای ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل دوازدهم کنکور 1402 به مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند، شرکت کنند. متقاضیان ترمیم معدل به منظور شرکت در هر امتحان باید مبلغی را برای چاپ و تصحیح اوراق پرداخت کنند.

مشاوره تاثیر معدل کنکور سراسری 1402

نکته ای که در مورد امتحانات ترمیم معدل کنکور سراسری 1402 وجود دارد، این است که نمراتی که متقاضیان در امتحانات ترمیم‌معدل کسب می کنند، جایگزین نمرات قبلی آن ها نمی شود. نمرات جدید صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک هستند؛ به صورتی که اگر داوطلب در امتحانات ترمیم معدل نمرات بهتری را نسبت به نمرات قبلی خود به دست آورد، در سوابق او اعمال می گردد.

بنابراین بر اساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش، نمرات اکتسابی دانش آموزان در امتحانات ترمیم معدل و همینطور معدل آن ها صرفا برای اعمال در کنکور سراسری دارای اعتبار می باشد و در واقع نمرات اصلی کارنامه متقاضیان تغییری نخواهد کرد.

اگر شما نیز جزو داوطلبانی هستید که قصد دارید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل، میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری خود را بهبود ببخشید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل کنکور سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

امتحانات ترمیم معدل کنکور سراسری 1402 به چه منظوری برگزار می شود؟

طرح تصحیح معدل برای افزایش معدل دسته ای از داوطلبان که نمرات و معدل پایینی دارند، در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت نام در امتحانات چه تاریخی می باشد ؟

متقاضیان باید یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه، شهریور و یا دی ماه اقدام ثبت نام نمایند.

آیا نمرانی که داوطلبان در امتحانات به دست می آورند، در کارنامه آن ها درج می شود؟

خیر، نمرات اکتسابی داوطلبان در امتحانات ترمیم‌معدل صرفا برای اعمال در کنکور سراسری اعتبار دارند و نمرات کارنامه متقاضیان تغییری نمی کند.

منبع: ترمیم معدل کنکور





:: برچسب‌ها: ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: