نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش تعیین می شود. پرداخت هزینه ثبت نام شرط اصلی ثبت‌نام است. این هزینه به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود. با توجه به ادغام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، تنها با خرید یک کارت اعتباری می‌توان در این آزمون مشترک ثبت نام کرد. در این مقاله به بررسی هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 پرداخته شده و نحوه خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد شرح داده شده است. 

منبع: هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همزمان با آغاز زمان ثبت نام فراهم می‌شود. داوطلبان می‌توانند برای هر یک از گروه‌های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی) و همچنین هر یک از گروه‌های هنر و زبان انگلیسی کارت اعتباری خریداری کنند. گفتنی است که لینک خرید کارت اعتباری کنکور سراسری تنها در بازه زمانی مشخص در دسترس خواهد بود.

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تاکنون اعلام نشده است به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهیم کرد. در جدول زیر می توانید هزینه سال گذشته را مشاهده نمایید.

کارت اعتباری خریداری شده تا پایان مهلت ثبت نام اعتبار خواهد داشت. گاهی ممکن است مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد تمدید شده و مهلت مجددی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. در این صورت نیز متقاضیان نیاز مجدد به خرید کارت اعتباری نخواهند داشت. این دسته از افراد با داشتن سریال کارت اعتباری خریداری شده می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد سال گذشته
ثبت نام کنکور سراسری 54/000 تومان
فعال سازی پیامک اطلاع رسانی 850 تومان
اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 13/700 تومان
هزينه‌ ثبت ‌نام آزمون سراسری برای داوطلبانی که خارج از کشور کنکور می‌دهند 100/000 تومان
هزینه ثبت نام متاخرین و تغییر حوزه امتحانی 120/000 تومان
هزینه آزمون عملی رشته های هنر 150/000 تومان
هزینه آزمون عملی رشته تربیت بدنی 70/000 تومان

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد 1402

تمامی مراحل ثبت نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد و سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرید. اولین گام این است که داوطلبان هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری که با یکدیگر ادغام شده است را پرداخت کنند . در ادامه مراحل کلی خرید شماره سریال 12 رقمی ثبت نام شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ انتخاب لینک ثبت نام آزمون سراسری 1402

✅ انتخاب گزینه خرید سریال ثبت نام

✅ انتخاب نوع سریال ثبت نام:

✅ تکمیل فرم خرید اینترنتی کارت اعتباری

✅ ورود به درگاه پرداخت بانکی

✅ دریافت شماره سریال 12 رقمی

 

راهنما تصویری

برای خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور آزاد لازم است به صورت اینترنتی اقدام و مراحل مشخصی را طی کرد. در ادامه راهنما تصویری خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

1️⃣ خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد، از طریق سایت سازمان سنج به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. 

2️⃣ پس از مراجعه به سایت سنجش لازم است وارد قسمت ” سراسری ” شوید و لینک “ ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” انتخاب شود.

3️⃣ در صفحه پیش روی داوطلب گزینه‌ای با عنوان «خرید سریال ثبت نام» در منوی سمت راست قرار دارد. در این مرحله این گزینه باید انتخاب شود.

4️⃣ داوطلب مطابق با علاقه مندی خود، می‌بایست نوع سریال ثبت نام را از میان سه گزینه ارائه شده در سایت انتخاب کند. پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام، انتخاب گزینه ” تایید و ادامه ” الزامی است.

5️⃣ در این مرحله یک فرم خرید در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که باید با اطلاعات دقیق تکمیل و وارد مرحله بعد شد.

6️⃣ در این مرحله شماره پیگیری پرداخت نمایش داده می‌شود. داوطلب باید این شماره پیگیری را یادداشت کرده و تیک تایید اطلاعات نمایش داده شده را فعال کند. در ادامه نیز فشردن کلید ” ادامه روند پرداخت ” الزامی است.

7️⃣ زمانی که داوطلب به این مرحله می‌رسد، نیاز به یک کارت بانکی خواهد داشت. اطلاعات مربوط به کارت بانکی باید در کادرهای مربوطه وارد شده و گزینه ” پرداخت ” انتخاب شود.

8️⃣ با پایان مراحل خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد، یک شماره سریال 12 رقمی دریافت می‌شود. داوطلب موظف است این شماره سریال را تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود حفظ کند.

 

مراحل پس از خرید کارت و ثبت نام

دریافت دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد از مراحل ابتدایی فرایند ثبت نام و ورود به دانشگاه است. در ادامه این مرحله، داوطلبان مسیرهای مهمتری پیش روی خود دارند. در ادامه به شرح مراحل پس از خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد پرداخته شده است.

  1. اقدام به ثبت نام: پس از اینکه هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد پرداخت شد، می توان برای ثبت نام اقدام کرد. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد.
  2. حضور در جلسه آزمون: افرادی که در کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کرده باشند، می‌توانند در موعد مقرر در جلسه آزمون شرکت کنند. همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور دانشگاه آزاد از ضروریات ورود به جلسه آزمون است.
  3. دریافت نتایج اولیه آزمون: تمام شرکت کنندگان در آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند نتیجه آزمون خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.
  4. انتخاب رشته دانشگاه آزاد: ورود به مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها برای افرادی مجاز است که توانسته‌اند رتبه و تراز مناسب را کسب کنند. وضعیت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه اعلام نتایج مشخص می‌شود. متقاضیان با استفاده از شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته، قادر خواهند بود تا از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته اقدام کنند.
  5. دریافت نتایج نهایی: نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. متقاضیان می‌توانند در این مرحله از وضعیت نهایی پذیرش خود آگاه شوند.
  6. تکمیل ثبت نام دانشگاه آزاد: افرادی که پذیرفته شده باشند، تنها در صورتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که ثبت نام خود را تکمیل کنند. عدم تکمیل ثبت نام به معنای انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد.

چنانچه در زمینه نام نویسی آزمون سراسری سوال بیرایتان پیش آمد و نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با مرکز  مشاوره تحصیلی تلفن دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام کنکور آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

هزینه نام نویسی آزمون سراسری ازاد از چه طریقی پرداخت می‌شود؟

پرداخت هزینه ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

آیا متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری نیاز به خرید کارت اعتباری جداگانه دارند؟

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد، خرید یک کارت اعتباری برای هر دو دانشگاه کافی خواهد بود.

پرداخت هزینه در چه زمانی آغاز می‌شود؟

هزینه ثبت نام کنکور را می توان همزمان با آغاز زمان ثبت نام پرداخت کرد.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: