شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ چه مواردی می باشد؟ متولیان برگزاری آزمون دکتری نیز شرایطی برای شرکت کنندگان لحاظ نموده اند. شرکت کنندگان باید دارای شرایط لازم که در دفترچه راهنما بیان شده باشند. ضروری است داوطلبان پیش از اقدام به ثبت‌نام در آزمون از مندرجات دفترچه آگاه شوند. برای تسهیل دسترسی داوطلبان، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری 1402در ادامه ارائه می‌شود. 

منبع: شرایط ثبت نام آزمون دکتری

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شود. شرط عمومی برای تمام داوطلبان یکسان است. شرایط اختصاصی با توجه به وضعیت متقاضیان خواهد بود. داوطلبان باید از داشتن شرایط عمومی و اختصاصی اطمینان حاصل نمایند. در غیر این صورت در هر مرحله ای که عدم احراز مشخص گردد، داوطلب از ادامه مسیر محروم می‌شود.

داوطلبان گرامی توصیه می شود پس از مطالعه تمامی شرایط ثبت‌نام و در صورت واجد الشرایط بودن پیش ثبت‌نام و نام نویسی توصیه می شود حتما مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید تا تمامی اطلاعات این آزمون را دریافت کنید.

 

حتما بخوانید: راهنما ثبت نام دکتری

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری 1402

داوطلبان واجد الشرایط عمومی باید در مورد به طور کامل احراز شود. شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری 1402 عبارتند از:

❌به اسلام و یا یکی از ادیان صریح در قانون اعتقاد داشته باشند.

❌ملزم بودن به احکام عملی اسلام در مورد ایشان محرز گردد.

❌نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران عناد نداشته باشند.

❌سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها نداشته باشند.

❌عدم فساد اخلاقی در مورد ایشان محرز باشد.

❌به اعمال خلاف شئون اشتهار نداشته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

داوطلبان باید با توجه به وضعیت خود، از احراز شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ اطمینان به عمل آورند.

✅ ارائه مدرک ارشد یا دكترای عمومی و یا تحصیل در سال آخر مقاطع مذکور

❌ پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانـه آزمون دكتری سال 1401 مجاز به ثبت‌نام در آزمون می باشند و محرومیتی نخواهد داشت.

✅ با توجه به تعهدات آموزش رایگان، پذیرفته شدگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره دكتری تعهد خدمت بدهند تا در محلـی كـه وزارت علوم مشخص می‌نماید خدمت کنند .

✅ دانشجویان دكتری تخصصی که تا اتمام مهلت ثبت‌نام از تحصیل انصراف نداده باشند، مجاز به ثبت نام نمی‌باشـند.

???? داوطلبان مشغول به تحصیلی در مقاطع غیر روزانه و شهریه پرداز دکتری پس از قبولی در دانشگاه می‌توانند از مقطع فعلی خود انصراف دهند. نیازی به انصراف در زمان ثبت‌نام نمی باشد.

❌یکی از شرایط ثبت نام آزمون دکتری باید رشته امتحانی انتخابی داوطلبان باید متجانس با رشته تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی آنها باشد.

سایر شرایط لازم ثبت نام

✅ داوطلبانی كه نهایتا تا تاریخ 1402/6/31 فارغ التحصیل می‌شوند. باید معـدل دوره كارشناسـی و میـانگین نمـرات واحدهای درسی گذرانده كارشناسی ارشد یا دكترای خود را حداكثر تا تاریخ 1401/6/31 در تقاضانامه وارد نمایند. این گروه باید فرم معدل موجود در دفترچه ثبت نام دکتری را نیز تکمیل نمایند. لازم است فرم مربوطه از طریق دانشگاه تائید و در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه شود

???? فارغ التحصیلان باید معدل دوره كارشناسی و كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی خـود را در تقاضـانامه وارد نمایند.

✅ متقاضیان مشغول به تحصیل در سال آخر كه تا 1402/6/31 در دوره كارشناسی ارشد و یا دكتـرای عمـومی فارغ التحصـیل می‌شـوند، در زمان دریافت كارت آزمون، می‌توانند نسبت به درج معدل فارغ التحصیلی اقدام نمایند .

✅ طلاب حوزه‌های علمیه كه دوره سطح 3 را پاتمام رسانده باشند و یا تا تاریخ 1402/6/31 فارغ التحصیل شوند، می‌توانند در یكی از كدرشته های امتحانی مرتبط گروه علوم انسانی ثبت‌‌نـام نمایند. داوطلبان پس از قبولی باید دروس پیش‌نیاز مربوطه را مطالعه کنند. 

???? متقاضیان استفاده از ماموریت آموزشی باید قوانین مربوطه شرایط ثبت نام آزمون دکتری را لحاظ نمایند. صرفا پذیرش در آزمون به معنای موافقت با ماموریت آموزشی نیست .

 معدل متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته یا دکتری حرفه ای هستند، باید بالاتر از 14 باشد. داوطلبان دارای مدرک كارشناسی ارشد پیوسته، دكتری پزشكی و دكترا عمـومی دامپزشكی از این شرایط مستثنی هستند.

ثبت نام داوطلبان دارای شرایط خاص

✅ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی، پیش از ثبت‌نام توجه داشته باشند كه از نظر تعهد خدمت به وزارت بهداشت، وضعیت مشخصی داشته باشند. متقاضی نباید منع ثبت‌نام از نظر وزارت مذكور داشته باشند.

متقاضیان شاغل دارای شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1402 در وزارت خانه ها، سازمان های دولتی باید موافقت محل كار خود را جهت ادامه تحصیل دریافت کنند.

???? دارندگان مدرک معادل، باید شرایط « آیین نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر » را احراز نمایند. آن دسته از داوطلبان دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیـان سـال های 1377 تـا 1381 می توانند ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.

???? کسانی که از فرصت‌های رفاه دانشجویان استفاده می کنند. می‌توانند با تضمین كافی، تعهدات خود را به زمان اتمام مقطع جدید انتقال دهند.

مشاوره ثبت نام دکترا ۱۴۰۲

کنکور سراسری دانشگاه سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. پس داوطلبان متقاضی ادامه تخصیل در دانشگاه آزاد نیز باید در کنکور سراسری شرکت کنند. توصیه می شود داوطلبان پیش از نام نویسی مدارک ثبت نام دکتری را آماده و در زمان انجام فرآیند نام نویسی آن را وارد و بارگزاری کنند. 

داوطلبان دارای سهمیه های ایثارگری و شهدا باید از ارگان مربوطه کد ۱۲ رقمی ثبت‌نام خود را در بافت و در زمان ثبت‌نام وارد کنند.  چنانچه پیرامون ثبت‌نام آزمون دکترا سوالی دارید می توانید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان شما را در این راه یاری دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شرایط ثبت نام آزمون دکتری چیست؟

در متن مقاله تمامی شرایط عمومی اختصاصی و موارد خاص ثبت‌نام را شرح داده ایم.

زمان ثبت نام آزمون دکترا چه تاریخی می باشد؟

زمان نام نویسی از ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ می باشد.

آبا پذیرفته شدگان دوره روزانه سال ۱۴۰۰ می توانند در آزمون دکترا شرکت کنند؟

بله با توجه به قوانین جدید پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته نیز می توانند در آزمون شرکت کنند.

منبع: شرایط ثبت نام آزمون دکتری





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: