شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در دفترچه راهنما که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌گردد، درج شده است. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد را دارند. درصورتی که واجد الشرایطی، ابتدا باید در آزمون یکپارچه سازمان سنجش شرکت کنند. سپس از طریق انتخاب رشته در مسیر دانشگاه آزاد قرار گیرند. به منظور راهنمایی شما عزیزان شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1402 را در ادامه قرار داده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همزمان با فعال شدن لینک ثبت‌نام آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” لینک دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از طریق همین سایت منتشر می گردد. 

یکی از مهم ترین موارد درج در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌باشد که متقاضیان بایستی این شرایط را مطالعه کنند. درصورتی که واجد الشرایط باشند وارد مرحله ثبت‌نام شوند.

متقاضیان ورود به مقطع دکتری دانشگاه ازاد ملزم به شرکت در آزمون دکتری می باشند که توسط سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. راهنما جامع ثبت‌نام در آزمون را در مقاله زیر شرح داده‌ایم برای مطالعه کلیک کنید.

 

حتما بخوانید: راهنما ثبت نام آزمون دکتری

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

✅ به اسلام یا یكی از ادیان به رسمیت شناخته در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

✅ به احکام عملی اسلام مقید باشند، بدین معنی که واجبات را انجام دهند و از محرمات دوری کنند. (این شرط دارای یک تبصره می باشد. بدین صورت که اقلیت‌های دینی که به عنوان ادیان رسمی در قانون اساسی شناخته شده‌اند. چنانچه آشکارا احکام اسلامی را نقض نکنند ار این از این شرط مستثنی هستند.)

✅ با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی و عناد نداشته باشند. (این شرط نیز دارای یک تبصره می باشد. بدین صورت چنانچه داوطلب در سابقه خود با نظام جمهوری اسلامی دشمنی داشته باشد، اگر تغییر نظر او احراز شود، بلامانع است. )

✅سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها را نداشته باشد.

✅از شرایط ثبت نام آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲ نداشتن فساد اخلاقی داوطلب می باشد.

✅داوطلب نباید به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال مرتکب شده باشد.

برای دانلود دفترچه راهنما ثبت‌نام آزمون می توانید به مقاله دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد رجوع کنید.

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری آزاد ۱۴۰۲

❌متقاضیان دارای شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1402 جهت آزمون دکتری، دارای مدرک كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی باشند. یا جزو دانشجویان ترم آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی باشند، اما باید تا تاریخ 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل شوند.

❌داوطلبانی که دارای تحصیلات حوزوی هستند. باید که دارای مدرک سطح سه حوزه علمیه قم یا خراسان باشند. درصورت تحصیل در این سطح حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۲ مدرک خود را اخذ نمایند.

❌شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد برای داوطلبان آقا نباید دارای منع نظام وظیفه باشند.

❌داوطلبانی که جزو دانشجویان در حال تحصیل در دوره های غیر روزانه دکتری هستند. درصورتی که آقایان نیز مشکل نظام وظیفه عمومی نداشته باشند. می توانند بدون انصراف از دانشگاه فعلی، در آزمون دکتری سال 1402 ثبتنام کنند.

❌شرکت در آزمون دکتری دارای شرط معدل نیز می باشد. دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه‌ای به جز فارغ‌التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته، دكتری عمـومی پزشكی و دامپزشكی باید دارای معدل بالای 14 باشند.

 

 

سایر شرایط ثبت نام

برای شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چندین تبصره برای داوطلبان با شرایط مختلف وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

تبصره 1: داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی هستند، بایستی که قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری، مشخص کنند که دارای تعهد خدمت به وزارت بهداشت نیستند.

تبصره 2: داوطلبانی که شاغلین در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی می باشند، در صورتی می توانند به صورت تمام وقت در مقطع دکتری تحصیل کنند که موافقت محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل در این مقطع دریافت کنند.

تبصره‌3: آزمون دکترا دارای شرط تجانس رشته می باشد. داوطلبان در زمان ثبت نام باید به این نکته توجه داشته باشند.

تبصره 4: داوطلبانی که دارای مدرک معادل تحصیلی هستند. باید دارای شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1402 در آیین نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر که در تاریخ 28 مرداد ماه سال 92 به دانشگاه‌ها ابلاغ شده، باشند.

تبصره 5: داوطلبانی که دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان كه طی سال های 77 تا 81 می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

 

مشاوره ثبت نام دکترا ۱۴۰۲

درنظر داشته باشید در این مقاله از سایت دانتل به شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402 که با دانشگاه‌های سراسری مشترک می باشد. اشاره کرده ایم. اگر قصد اطلاع از شرایط و ضوابط اتباع خارجی و همینطور نظام وظیفه عمومی را دارید. می توانید برای مطالعه این شرایط به دفترچه راهنما ثبت‌نام مراجعه کنید. 

چنانچه پیرامون ثبت نام آزمون دکترا سوالی دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل بپرسید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط دکتری آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در کجا آمده است؟

شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون قید شده است.

آیا شرط معدل نیز در ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ضروری می باشد؟

بله، شرکت در آزمون دکتری دارای شرط معدل نیز می باشد، به طوری که دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای به جز فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته ، دكترای عمـومی دامپزشكی و دكتری پزشكی دارای معدل بالای 14 باشند.

شرایط عمومی ثبت نام شامل چه شرایطی می باشد؟ 

در متن مقاله فوق به شرایط عمومی ثبت نام اشاره کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: