نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟ آگاهی از شرایط ثبت نام کنکور ارشد از طریق دریافت دفترچه راهنما امکان‌پذیر است. افرادی که تمایل به شرکت در کنکور ارشد دارند. می‌بایست هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و در بازه زمانی تعیین شده اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شکل اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. با توجه به قواعدی که برای ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد. در این مقاله به راهنما گام به گام ثبت نام کنکور ارشد 1402 پرداخته شده است.

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد

نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کنکور ارشد از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین شده و به اطلاع متقاضیان می‌رسد. با توجه به سابقه‌ای که برای ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد، بازه احتمالی ثبت نام در نیمه دوم آذرماه خواهد بود. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام کنکور ارشد را داشته باشند، مجاز هستند تا در این آزمون ثبت نام کنند. علاوه بر این، ممکن است سازمان سنجش مهلت مجددی برای ثبت نام کنکور ارشد در اختیار متقاضیان قرار دهد. 

???? نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را در ادامه شرح داده ایم ????

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه کامل آن 

          ???? دفترچه ثبت نام کنکور ارشد را دانلود کرده و آن را کامل مطالعه نمایید.

✅ آگاهی از شرایط ثبت نام و پذیرش دانشجویان 

          ???? متقاضیان در صورتی می توانند در این آزمون شرکت کنند که دارای شرایط عمومی اختصاصی باشند. برای مطالعه و آگاهی از شرایط ثبت نام کنکور ارشد کلیک کنید.

✅ مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال 12 رقمی ثبت نام

          ???? داوطلبانی که می‌خواهند در رشته شناور نیز شرکت کنند باید 2 کارت اعتباری خریداری کنند. در صورت علاقه مندی باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید. در کل 4 شماره سریال باید خریداری کنند.

✅ بارگزاری عکس داوطلبی با استاندارد های لازم

✅ نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

         ???? داوطلبان موارد فرم ثبت نام را با نهایت دقت کامل کنند.

✅ دریافت کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

ثبت نام به صورت اینترنتی و پس از خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به ترتیب زیر است:

1️⃣ با توجه به ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد، تمامی داوطلبان برای ثبت نام کنکور ارشد می‌بایست به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنند.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید

3️⃣ بر روی لینک فعال “ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام

4️⃣ قبل از اقدام به ثبت نام لازم است هزینه ثبت نام کنکور ارشد از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت شود. بر روی خرید کارت در منوی سمت راست کلیک کنید.

5️⃣ گزینه ” سریال ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد نا پیوسته ۱۴۰۲ ” را فعال کنید. سپس بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

6️⃣ اطلاعات لازم همچون ناو، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید و سپس بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

7️⃣ در این قمست از نحوه ثبت نام ارشد 1402 اطلاعات وارد شده خود را بررسی کنید. در صورت صحیح بودن تیک “ ضمن مطالعه از شرایط ثبت نام شماره ئیگیری را یادداشت نموده ام. ” فعال و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. توجه داشته باشید شماره پیگیری که در بالای کادر مشخص را یادداشت نمایید.

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی بانکی خود را وارد و هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را پرداخت کنید.

9️⃣ در صورت تکمیل فرآیند پرداخت یک سریال 12 رقمی را دریافت خواهید کرد که به منزله اتمام فرآیند پرداخت می باشد. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، شماره سریالی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که می‌بایست در این مرحله آن را در محل درخواستی درج کرده و گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کند.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ | فرآیند ثبت نام

???? در صفحه پیش رو، گزینه‌ “ ثبت نام جدید ” را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ پس از ورود به سیستم قبل از هر چیزی داوطلب نیاز دارد تا عکس داوطلبی خود را با استانداردهای لازم در محل مورد نظر بارگذاری کند.

1️⃣2️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام کنکور ارشد فرم ثبت نام کنکور ارشد در دسترس خواهد بود. این فرم می‌بایست با اطلاعات دقیق و صحیح تکمیل شود.

1️⃣3️⃣ با تکمیل فرم و فشردن دکمه ” تایید و ادامه ” یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام می باشد، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. این صفحه جدید را داوطلبان ذخیره کنند. پیشنهاد می‌شود، یک پرینت از آن گرفته شود. حفظ این کد تا پایان مراحل مرتبط با کنکور ارشد لازم است.

راهنما تصویری فوق مربوط با سال گذشته می باشد به محض آغاز نام نویسی نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 را قرار خواهیم داد.

تکمیل فرم ثبت نام

تکمیل فرم از مراحلی است که دقت و توجه نسبت به آن بسیار حائز اهمیت است. اطلاعاتی که در فرم ثبت نام درج می‌شوند، می‌بایست بدون خطا و مطابق با واقعیت باشند. فرم انتخاب‌رشته کنکور ارشد شامل چهار بخش می‌باشد. در ادامه مقاله نحوه ثبت نام کنکور ارشد به شرح آن خواهیم پرداخت:

✅ اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای: این دسته از اطلاعات مربوط به اطلاعات شناسنامه و کارت ملی داوطلب است. نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و.. نمونه‌ای از این نوع اطلاعات هستند.

 اطلاعات سهمیه‌ای: در صورتی که داوطلب دارای سهمیه‌ای خاص است. می‌تواند جزئیات آن را در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد درج کند.

اطلاعات تحصیلی: اطلاعات تحصیلی داوطلب در برگیرنده جزئیات مربوط به مدرک تحصیلی داوطلب است. رشته و معدل مقطع کارشناسی نمونه‌ای از این مجموعه اطلاعات هستند.

اطلاعات رشته امتحانی داوطلب: داوطلب در فرم انتخاب رشته بایستی تعیین کند که قصد شرکت در کدام رشته امتحانی را دارد. اطلاعات مربوط به رشته امتحانی با جزئیات کافی در فرم انتخاب رشته درج می‌شود.

اطلاعات محل سکونت: در انتهای فرم انتخاب رشته، اطلاعات محل سکونت و تلفن داوطلب درج می‌شود.

داوطلبان در نظر داشته باشند که در صورت مرتکب شدن هرگونه اشتباه در طی فرایند نحوه ثبت نام کنکور ارشد ، بهتر است نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد آن اقدام کنند. ویرایشتا قبل از اتمام زمان ثبت نام امکان پذیر است. علاوه بر این فرصت مجددی برای ویرایش اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که لازم است به موقع اقدامات مربوط به ویرایش انجام شود.

مشاوره نحوه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲

❌داوطلبان حداکثر مجاز به شرکت در دو رشته امتحانی (اصلی و شناور) می باشند. که باید هزینه 2 کارت اعتباری را پرداخت نمایند.

❌آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ادامه در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هستند باید هزینه مخصوص به کارت علاقه مندی را پرداخت نمایند.

❌نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد یکپارچه می باشد و داوطلبان نیازی به ثبت نام جداگانه برای دانشگاه آزاد ندارند.

❌بعد از اینکه داوطلبان در کنکور ارشد ثبت نام کردند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ورود به جلسه در آزمون ارشد حضور پیدا کنند. در مرحله بعدی نیز نتایج عملکرد داوطلبان در آزمون ارشد اعلام می‌شود. اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد آخرین مرحله مشترک برای متقاضیان دانشگاه سراسری و آزاد است. نتایج نهایی کنکور ارشد 1402 برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا و از سایت‌های مرتبط با خود انجام می‌گیرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟

در متن مقاله مراحل کامل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 را شرح داده ایم.

آیا می توان در چند رشته آزمون شرکت کرد؟

بله داوطلبان می توانند حداکثر در یک رشته اصلی و یک رشته شناور شرکت کنند.

زمان ثبت نام در آزمون در چه تاریخی می باشد؟

زمان نام نویسی از تاریخ 16 تا 22 آذر ماه می باشد.

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: