شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در دفترچه راهنما شرح داده شده است. سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری کنکور کارشناسی ارشد برای تمامی داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، نوبت دوم‌، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان وهمینطور دانشگاه آزاد می‌باشد. نکته ای که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و متقاضیان ارشد دانشگاه آزاد، بایستی بدان توجه داشته باشند این است که داوطلبانی مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند، طبق دفترچه راهنما دارای شرایط باشند. با توجه به این توضیحات در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1402 می‌پردازیم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، بایستی پیش از هر اقدامی دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را دریافت کنند و به دقت مندرجات آن را مطالعه و بررسی کنند. از مهمترین نکاتی که در این دفترچه بدان اشاره شده است، شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان می‌باشد که شامل دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی است که در ادامه بررسی آن می پردازیم.

ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد

شرایط عمومی

شرایط ثبت نام کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۲ شامل موارد زیر می باشد.

❌ تمامی داوطلبان بایستی به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اصلی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

❌ شرکت کنندگان نباید هیچگونه دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند. چنانچه داوطلب دارای سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است باید تغيير نظر او محرز شود.

❌داوطلبان نباید هیچ گونه فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند.

❌تمامی متقاضیان نباید سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی همچون ساواک و فراماسونری و همانند آنها داشته باشند.

❌داوطلبان نباید خلاف مقررات شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال خود مرتکب شده باشند.

شرایط اختصاصی

✅شرایط داوطلبانی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد که باید دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی باشند.

✅شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد برای دانشجویان سال آخر کارشناسی این است که بایستی تا 31 شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شوند.

✅دانشجویانی که درحال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، چنانچه انصراف از تحصیل دهند، مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خواهند بود.

✅داوطلبانی که یک بار در مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه تحصیل کرده باشند. چنانچه مجدد در دوره روزانه پذیرفته شوند، باید شهریه ای معادل با شهریه دوره شبانه پرداخت کنند.

✅داوطلبانی که دارای معدل کمتر از 12 در مقطع کارشناسی هستند دارای شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1402 نیستند و مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

✅داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که جزو فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری هستند، بایستی برای شرکت در این آزمون موافقت نامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

✅داوطلبان آقا نباید از نظر نظام وظیفه منعی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد داشته باشند.

✅آن دسته از داوطلبان که در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی مشغول به کار هستند بايد قبل از ثبت‌نام موافقت كتبی و بدون قيد و شرط محل كار خود جهت ادامه تحصيل دريافت کنند.

✅دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری در صورت قبولی باید انصراف قطعی از تحصیل دهند و یا تا قبل 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل شوند. داوطلبان آقا نباید مشکل خدمت و نظام وظیفه داشته باشند.

نظام وظیفه

داوطلبان آقا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد نباید مشکلی در رابطه با نظام وظیفه خود داشته باشند. در ادامه به بررسی این شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ داوطلبان آقا خواهیم پرداخت.

????داوطلبان دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائمی 

????داوطلبان مشمول نباید دارای غیبت باشند

????سربازان در حال خدمت در صورت نداشتن غیبت در صورت قبولی ایست خدمت خواهند خورد و خدمت آن ها به پس از فارغ التحصیلی موکول خواهد شد.

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

???? متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ درصورتی که از پذیرفته شدگان قطعی دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد 1401 باشند. حتی اگر اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه نیز نکرده باشند، مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد نیستند.

???? اتباع خارجی مقیم اکشور ایران باید دارای کارت اقامت و یا مدارک دیگر رسمی مبنی بر اقامت قانونی باشند. این داوطلبان باید به مناطق مجاز اقامت و مناطق غیر مجاز توجه داشته باشند که در صورت قبولی در این مناطق قبولی آن ها لغو خواهد شد.

???? چنانچه داوطلبی واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ باشد و بخواهد دریک رشته امتحانی اصلی و یک کد رشته شناور شرکت کند، بایستی برای هر کدام کارت اعتباری جداگانه تهیه نماید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا دانشگاه آزاد آزمون ورودی جداگانه ای برای پذیرش دانشجویان برگزار می کند؟

خیر، همه متقاضیان در آزمون ورودی کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش برگزار می شود باید ثبت‌نام کنند.

آیا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارای شرط معدل می باشد؟

بله داوطلبان باید دارای حداقل معدل کارشناسی 12 باشند.

شرایط نام نویسی متقاضیان دانشگاه آزاد چه شرایطی می باشد؟

در متن مقاله به بررسی تمامی شرایط عمومی و اختصاصی و نظام وظیفه و … پرداخته ایم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: