ویرایش ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ در زمان انتخاب‌رشته فراهم می باشد. هر ساله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی و پردیس خودگردان استقبال می شود. پذیرش در این دوره‌ها بر اساس سوابق تحصیلی است. ثبت نام و انتخاب رشته آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می شود. این سازمان امکان ویرایش ثبت‌نام را نیز برای داوطلبان فراهم کرده است تا اگر در فرم انتخاب رشته خود مواردی را به اشتباه وارد کرده‌اند، بتوانند نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون ویرایش ثبت نام بدون کنکور 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام بدون کنکور

ویرایش ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

برای ثبت نام بدون آزمون در هرکدام از این دو نیمسال تحصیلی سازمان سنجش یک بازه زمانی را در نظر می گیرد و طی اطلاعیه هایی، تاریخ ثبت نام را به متقاضیان اعلام می کند.

داوطلبان باید در تاریخ های مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. اطلاعات خود را شامل اطلاعات فردی، شناسنامه ای، سوابق تحصیلی، محل سکونت را وارد کنند. سپس در فرم انتخاب رشته خود نیز لیست کدرشته محل‌های مورد نظر خود را طبق الویت بندی که در نظر دارند وارد نمایند.

بهتر است در زمان وارد کردن اطلاعات خود نهایت دقت را داشته باشید و امکان بروز خطا را کاهش دهید. اما چنانچه در برخی اطلاعات خود متوجه مغایرت شدید، نگران نباشید چراکه امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور وجود دارد.

سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را برای دو گروه از متقاضیان فراهم کرده است. دسته اول که قصد ایجاد تغییر در فرم انتخاب رشته خود را بر اساس اصلاحیه های منتشر شده دارند. گروه دوم که قصد ویرایش اطلاعاتی که نادرست وارد کرده اند را دارند.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور 1401 

زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور 1401 به صورت همزمان با شروع انتخاب‌رشته بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری می باشد. بدین صورت که داوطلبان از روزی که اطلاعات خود را در سامانه وارد کردند و فرم انتخاب رشته را نیز متناسب با الویت های خود تکمیل نمودند. می‌توانند تا اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

ثبت نام بدون کنکور زمان ویرایش
ثبت نام بدون آزمون نیم سال اول (مهر) تا کنون اعلام نشده است
ثبت نام بدون آزمون نیم سال دوم (بهمن) تا کنون اعلام نشده است

تا به امروز سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱ و به دنبال آن زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور 1401 مهر ماه اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود مطابق سال گذشته در مرداد برای ثبت نام نیمسال اول و در صورت اینترنتی بودن ثبت نام در بهمن ماه، ویرایش اطلاعلات ثبت نام بدون کنکور نیز در آذر و اوایل دی ماه انجام گردد. برای اطلاع از هزینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید.

 

 

نحوه ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

داوطلبانی که ثبت نام رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود را در سایت ثبت نام بدون آزمون انجام داده اند و پس از ثبت نهایی متوجه اشتباهی در اطلاعاتی که وارد کرده اند، شده اند و یا با توجه به انتشار اصلاحیه ها خواهان ایجاد تغییراتی در فرم انتخاب رشته خود هستند و قصد دارند کد رشته محلی را اضافه و یا حذف نمایند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید و سپس از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

سراسری

2️⃣ در این مرحله چنانچه در زمان و تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری قرار داشته باشیم، لینک مربوط به ثبت نام فعال خواهد بود. بنابراین بایستی بر روی گزینه ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 ” کلیک کنید.

3️⃣ پس از ورود به سامانه داوطلبان بایستی بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایند.

4️⃣ برای ورود به سیستم و ویرایش ثبت نام بدون کنکور 1401 تمامی متقاضیان می توانند از دو طریق خود وارد شوند. پس از وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنند.

          ✅ روش اول: شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

          ✅ روش دوم: شماره پرونده، کد ملی و سال تولد خود را وارد کنند و 

5️⃣ داوطلبان پس از وارد کردن هر کدام از دو روش بالا می توانند اطلاعاتی که قبلا خود در سامانه وارد کرده اند را ویرایش نمایند.

 

 

مشاوره انتخاب رشته بدون آزمون ۱۴۰۱

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود. این بدین معنی متقاضیان نبایستی گمان کنند که چون این رشته‌ها به صورت بدون آزمون ارائه می شود، هر کد رشته محلی را قرار دهند موفق به کسب قبولی می شوند و نباید هم از قرار دادن رشته های مورد علاقه خود بترسند، فقط بایستی که الویت ها را رعایت نمایند.

بنابراین در زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱ و همینطور ویرایش فرم انتخاب رشته‌سوابق تحصیلی بر اساس اصلاحیه های جدید سازمان سنجش متقاضیان بایستی به یک نکته توجه داشته باشند که انتخاب‌های خود را بر اساس الویت‌هایشان در فرم بچینند.

شما عزیزان برای کاهش خطا در فرم انتخاب‌رشته و چینش کدرشته محل ها با الویت‌های متناسب با سوابق تحصیلی تان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید. ضمن دریافت مشاوره، پاسخ سوالات خود را نیز دریافت کنید.

 

چنانچه شماره پرونده خود را فراموش کرده اید و دسترسی ندارید، نگران نباشید چراکه می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اطلاعات خود را بازیابی کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام بدون کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

در ویرایش اطلاعات ثبت نامی متقاضیان چه اطلاعاتی را می توانند ویرایش کنند؟

تمامی متقاضیان چنانچه متوجه اشتباهی در اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و چینش انتخاب رشته خود شوند، می توانند نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

نحوه ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به چه صورت است؟

در متن مقاله اشاره کردیم که متقاضیان بایستی که با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

آیا به جز زمان ثبت نام، سازمان سنجش آموزش کشور در بازه دیگری این مهلت را در اختیار متقاضیان قرار نمی دهد؟

چنانچه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری تمدید گردد، مهلت ویرایش ثبت نام بدون کنکور نیز تمدید خواهد شد.

منبع: ویرایش ثبت نام بدون کنکور





:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: