نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ چگونه می باشد؟ دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله از دوطریق با آزمون و بدون آزمون از میان علاقه مندان اقدام به جذب دانشجو می نماید. بسیاری از رشته ها به صورت بدون آزمون در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می گردد. داوطلبان در هریک از گروه‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و فقط براساس سوابق تحصیلی و ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، وارد این دانشگاه شوند و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 را شرح داده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

سوالی که برای اغلب متقاضیان رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در نیمسال تحصیلی اول و دوم وجود دارد، این است که نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 چگونه است و بایستی که در کد رشته محل های ارائه شده به صورت اینترنتی ثبت نام کنیم و یا حضوری. 

در واقع پاسخ سوال این است که معمولا ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ازاد در مهرماه به صورت اینترنتی و در بهمن ماه گاها اینترنتی و گاها حضوری است که هر ساله از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اعلام می شود.

لازم به ذکر است که مراحل و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 برای تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یکسان است. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد را برای دو نیمسال تحصیلی ارائه کرده ایم.

 

 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

چنانچه قصد ثبت نام بدون کنکور آزاد 1401 را برای نیمسال اول دارید، به این نکته توجه داشته باشید این مرحله به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود که برای این منظور بایستی که طبق مراحل زیر پیش بروید. در ادامه مراحل کلی نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ خواهیم پرداخت.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir

✅ دانلود و مطالعه دفترچه راهنما

✅ پرداخت هزینه و خرید شماره سریال ۱۲ رقمی

✅ بارگزاری عکس داوطلب

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ وارد کردن اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی

✅ وارد کردن رشته های انتخابی

✅ دریافت کدپیگیری ثبت نام

ورود به سایت دانشگاه آزاد

1️⃣ جهت ثبت نام در رشته و دانشگاه ازاد مورد تقاضا خود می‌بایست به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنید. 

2️⃣ بنابراین طبق تصویر زیر بر روی لینک ” ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنید. توجه داشته باید که این لینک ها در سایت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگا آزاد فعال خواهد شد.

3️⃣ بر روی گزینه ” دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام ” کلیک کنیدو  آن را دانلود و مطالعه فرمایید.

 

دفترچه‌های ثبت نام مقاطع کاردانی ناپیوسته، کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متفاوت هستند و شما باید دفترچه ای را دانلود کنید که مربوط به دوره تحصیلی مورد تقاضایتان است.

واریز هزینه ثبت نام 

4️⃣ در این مرحله از راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 بایستی با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارت اعتباری تهیه کنید. بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ با کلیک بر روی گزینه خرید کارت، به صفحه زیر منتقل می‌شوید که لازم است گزینه ادامه را انتخاب کنید.

6️⃣ در این مرحله از راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ باید نوع کارت اعتباری را انتخاب کنید. حتما توجه داشته باشید که کارت اعتباری مربوط به دوره تحصیلی که قصد ثبت نام در آن را دارید، انتخاب نمایید زیرا در صورت پرداخت اشتباه وجه، مبلغ قابل استرداد نیست.

7️⃣ برای اطمینان بیشتر، سامانه پیامی به شما نمایش می‌دهد که کارت اعتباری مربوط به کدام دوره را تهیه می‌کنید که باید پس از کنترل کردن گزینه  بلی را انتخاب نمایید.

8️⃣ حال باید اطلاعات خود را به همراه شماره تلفن همراهی که روشن است، در این بخش درج کنید.

9️⃣ با انتخاب گزینه ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید، به صفحه پرداخت هزینه هدایت می‌شوید.

???? برای واریز هزینه باید از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنید که دارای رمز دوم و شماره شناسایی دوم CVV2 می‌باشد.

1️⃣1️⃣ با انجام مراحل فوق، واریز هزینه با موفقیت انجام می‌گیرد و یک شماره سریال کارت اعتباری را دریافت خاهید کرد. لازم است شماره سریال پرداخت را از سامانه دریافت و حتما یادداشت کنید.

1️⃣2️⃣ مجددا به صفحه اول سامانه برگردید و با کلیک بر روی لینک “ثبت نام” که در تصویر زیر مشخص شده است، به صفحه نام نویسی و انتخاب رشته هدایت شوید.

1️⃣3️⃣ شماره کارت اعتباری که خریداری کرده اید، وارد این بخش کنید و بر روی گزینه “ورود و ثبت نام” کلیک نمایید.

نحوه تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

فرم انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد دارای 20 انتخاب می باشد، بنابراین شما داوطلبان بایستی در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته الویت های خود را در 20 کد رشته محل تکمیل کنید.

لازم است اشاره کنیم که در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ازاد هیچ محدودیتی در انتخاب رشته مغایر با رشته فارغ التحصیلی دیپلم وجود ندارد و داوطلبان با هر دیپلمی می‌توانند وارد رشته‌های موردعلاقه خود شوند.

از آنجایی که ملاک و معیار قبولی داوطلبان سوابق تحصیلی آن ها می باشد، در رشته های زیر گروه و هم نام با دیپلم خود شانس قبولی بیشتری خواهند داشت. بنابراین در انتخاب الویت ها و چینش آن ها دقت کافی را داشته باشید.

پس از اینکه از دفترچه مربوطه کد رشته محل ها خود را حداکثر در 20 کد رشته محل استخراج کرید، و نسبت به ثبت نام خود اطمینان حاصل کردید،

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در بهمن 1401

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه ازاد در نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه تا قبل از سال 99 به صورت اینترنتی بوده اما به دلیل شرایط کرونا در سال گذشته به صورت اینترنتی برگزار گردد. 

به همین دلیل بایستی منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد باشیم تا از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۱ مطلع شویم. چنانچه ثبت نام این مرحله به صورت اینترنتی باشد، ثبت نام طبق مراحل فوق خواهد بود.

 

 

نحوه ثبت نام اینترنتی پذیرفته شدگان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند، باید در زمان تعیین شده به سایت واحد دانشگاه آزاد قبول شده مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. نحوه ثبت نام بدون کنکور پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به صورت زیر می باشد.

❌ مراجعه به سایت دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir

❌ ورود از طریق کد دانشجویی موقت

❌ تکمیل اطلاعات شخصی

❌ بارگزاری مدارک هویتی و تحصیلی (کارت ملی، شناسنامه، دیپلم و …)

❌ پرینت فرم های لازم و پر کردن آن ها و سپس بارگزاری این فرم ها

 

پس از اتمام مرحله ثبت نام اینترنتی داوطبان پس از دریافت کد دانشجویی اصلی که به منزله اتمام و تایید ثبت نام می باشد داوطلبان باید به صورت حضوری یا از طریق پست مدارک لازم را همراه خود ببرند.

مشاوره ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف به این نکته توجه داشته باشند که در مدرک فارغ التحصیلی آن ها به هیچ عنوان بدون کنکور قید نخواهد شد و از نظر شرایط تحصیل و شهریه نیز تفاوتی با دیگر دانشجویان نخووهند داشت که در واقع این مسئله از مزیت های این نوع ثبت نام می باشد.

برای اطلاع از شرایط شرکت و راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و ضمن اطلاع از شرایط، مدارک ، زمان و … انتخاب رشته خود را نیز به کمک مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل انجام دهید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066  تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

آیا دانشگاه آزاد در بهمن ماه نیز پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دارد؟

بله، دانشگاه آزاد دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای وروردی مهر ماه از میان متقاضیان اقدام به جذب داشنجو می کند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 در ورودی مهر ماه به چه صورت است؟

نحوه ثبت نام بدون آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله راهنما تصویری آن را نوشته ایم

ثبت نام اینترنتی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش ازاد به نشانی azmoon.org انجام می شود.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: