شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : دانتل

آیا شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد امکان پذیر است؟ سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبانی که قصد دارند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند، این فرصت را در نظر گرفته است تا علاقه مندان بتوانند در دو مجموعه امتحانی تحت عنوان مجموعه امتحانی اصلی و مجموعه امتحانی شناور شرکت کنند. هر کدام از رشته های اصلی و رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد همراه با گرایش هایی که دارند، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج شده اند. در ادامه جزئیات بیشتری از شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ارائه کرده ایم.

منبع: شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش برگزار می شود. داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هستند، پیش از شرکت در این آزمون، ابتدا باید مجموعه امتحانی خود را انتخاب و با گرایش ها و یا کدضریب آشنا شوند. سپس منابع آن رشته را تهیه و در نهایت نیز در آزمون شرکت کنند.

بسیاری از داوطلبان فکر می کنند که در زمان ثبت نام فقط مجاز به انتخاب یک مجموعه امتحانی هستند و از اینکه مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دو رشته امتحانی اصلی و شناور می باشند، بی اطلاعند. به همین دلیل اغلب داوطلبان یک رشته را انتخاب می کنند و با وجود تلاش زیاد، به دلیل تعداد متقاضیان زیاد، موفق به کسب نتیجه قبولی نمی شوند.

در این مقاله قصد داریم پیرامون شرکت در دو گروه امتحانی ارشد توصیحاتی را ارائه دهیم. جزئیاتی از زمان و نحوه ثبت نام و همینطور مدارک لازم برای شرکت کردن در دو رشته امتحانی اصلی و شناور در کنکور کارشناسی ارشد را ارائه کرده ایم.

 رشته‌های شناور در 63 مجموعه کدرشته ارائه می شوند. داوطلبانی که مایل به شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد هستند. می توانند از طریق دفترچه از اسامی آنها مطلع و یکی از آنها را به عنوان رشته‌ی امتحانی دوم انتخاب کنند.

 

 

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

شرکت در دو گروه امتحانی ارشد امکان پذیر است. اما سوالی که برای اغلب متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد، این است. چگونه می توانند در دو رشته امتحانی شرکت کنند؟

هر یک از متقاضیان می توانند در یک رشته اصلی و یک رشته شناور در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کرده و شرکت کنند. لیست رشته‌های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه ثبت نام منتشر می شود. بنابراین متقاضیان باید از لیست رشته‌های اصلی و شناور مطلع شوند. سپس یک رشته اصلی و شناور انتخاب کنند.

در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام داوطلبان کدرشته محل امتحانی در بند مربوطه وارد می کنند و نیازی به ثبت‌نام جداگانه نمی باشد. برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

هیچ داوطلبی مجاز به نام نویسی در دو رشته اصلی و یا دو رشته شناور نیست.

زمان شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام در هر یک از رشته‌های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد یکسان است. متقاضیان برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در دو کدرشته امتحانی، باید در زمان ثبت‌نام از طریق سایت سنجش ” sanjesh.org ” اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود و فرم ثبت نام خود را با دو مجموعه امتحانی تکمیل کنند.

نکته حائز اهمیت این است که زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در دو گروه امتحانی اصلی و شناور با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین اگر در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اید. می توانید بدون نگرانی از تداخل زمان برگزاری این دو مجموعه، ثبت نام خود را انجام دهید. ساعت و تاریخ برگزاری آزمون رشته‌های اصلی و شناور در کارت ورود به جلسه هر یک از رشته‌ها درج می گردد.

مدارک لازم برای شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

داوطلبانی که تصمیم دارند در کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی و شرکت کنند. در گام اول مدارک لازم ثبت نام را آماده کنند. سپس اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام در سایت سازمان سنجش و در نهایت نیز در دو زمان مجزا اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند.

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد اینگونه است که داوطلبان باید اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد د در سایت سازمان سنجش نمایند؛ مدارک مورد نیاز برای شرکت هر دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد با یکدیگر مشترک می باشد.

برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به برخی اطلاعات به شرح موارد زیر نیاز می باشد:

  • بارگذاری یک عکس 4*3 بر اساس مشخصات از سوی سایت سنجش
  • اطلاعات فارغ التحصیلی و معدل مقطع کارشناسی
  • تاریخ اخذ مدرک کارشناسی 
  • کارت ملی و شناسنامه برای وارد کردن اطلاعات هویتی
  • کارت معافیت از خدمت سربازی و یا کارت پایان خدمت جهت وارد کردن وضعیت نظام وظیفه

در مرحله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان باید کد های مرتبط به ثبت نام شامل کد محل تولد ، کد رشته اصلی ، کد رشته شناور و … را نیز وارد کنند. به همین دلیل دسترسی به دفترچه نیز در هنگام ثبت نام ضرورت دارد.

مشاوره پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند اقدام به شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد نمایند؛ یکی از رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد باید از میان رشته های اصلی و دیگری از میان رشته های شناور انتخاب شود.

اما پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی، داوطلبان فقط مجاز هستند که تنها در یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند و به عبارتی هیچ داوطلبی مجاز به تحصیل در دو مجموعه امتحانی نمی باشد. 

بنابراین اگر پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان موفق به قبولی در هر دو گروه امتحانی شدند. داوطلبان مجاز به ادامه تحصیل در یکی از رشته‌ها می‌باشند. بنابراین متقاضیان در هنگام انتخاب‌رشته ارشد در هر یک از گروه‌های امتحانی کارشناسی ارشد، دقت لازم را داشته تا در نهایت موفق به کسب قبولی در رشته مورد علاقه خود شوند.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون ” شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ” سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد برای ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا شرکت در دو گروه امتحانی ارشد امکان پذیر است ؟

بله، بر اساس شرایط ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان مجاز به ثبت نام و نام نویسی در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور هستند.

شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد چه زمانی امکان پذیر است؟

ثبت نام در رشته های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد به طور همزمان در تاریخ ثبت نام ارشد صورت می گیرد که جزئیات بیشتر آن در متن مقاله فوق آورده شده است.

متقاضیان از چه طریقی می توانند به لیست رشته های مجموعه امتحانی دوم دسترسی داشته باشند؟

لیست رشته های مجموعه امتحانی دوم و یا شناور ارشد در قالب دفترچه راهنما ثبت نام منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

منبع: شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد





:: برچسب‌ها: شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: