موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شامل چه مواردی است؟ ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1402 با در نظر گرفتن برخی شرایط عمومی و اختصاصی انجام می شود. عدم رعایت هر یک از آن‌ها جزو موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد به شمار می‌رود. داوطلبانی که به هر دلیلی دچار ممنوعیت شرکت در این آزمون باشند. می توانند با استفاده از برخی روش‌ها شامل نامه نگاری با سازمان سنجش و یا دانشگاه مورد نظر و … این موارد را رفع نمایند. در ادامه توضیحات کاملی از موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد ارائه کرده ایم.

منبع: موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سازمان سنجش برای ثبت نام در کنکور ارشد، برخی شرایط عمومی و اختصاصی را مشخص کرده که متقاضیان باید از این شرایط برخوردار باشند. درصورتی که هر داوطلب یکی از این شرایط عمومی و اختصاصی را نداشته باشند و یا دچار نقص در برخی از آنها باشد. در واقع دچار ممنوعیت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می شود.

در صورتی که داوطلبی دچار ممنوعیت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باشد و قصد دریافت معافیت تحصیلی، اپلای تحصیلی و … داشته باشد، با مشکل بزرگی مواجه می شود و احتمال دارد به هدف خود نرسد. البته بسیاری از موارد ممنوعیت از ثبت نام در کنکور ارشد قابل رفع بوده و متقاضیان می توانند از طریق راه‌های مختلف اقدام به رفع ممنوعیت خود نمایند.

در ادامه قصد داریم ضمن پرداختن به موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد 1402 پیرامون هر مورد نیز توضیحات تکمیلی را ارائه دهیم تا متقاضیان با نحوه رفع ممنوعیت نیز آشنا شوند و در صورت نداشتن شرایط نام نویسی در این آزمون، بتوانند شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را به دست آورند.

 

 

موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد 1402

تمامی علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1402 به منظور ثبت نام در این آزمون، لازم است که موارد ممنوعیت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1402 مطلع باشند تا متوجه شوند که آیا می توانند اقدام به ثبت نام در این آزمون نمایند یا خیر. از مهم ترین موارد ممنوعیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارا نبودن شرایط ثبت نام در دانشگاه

یکی از موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد، عدم برخورداری داوطلب از شرایط عمومی می باشد. به صورتی که اگر داوطلب حتی یکی از شرایط عمومی ثبت نام که شامل اعتقاد به دین اسلام، اعتقاد به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی، دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی ایران، عضویت در گروه های منحرف، نداشتن فشاد اخلاقی و … را نداشته باشد، نمی تواند در این آزمون شرکت کند.

مدرک تحصیل مورد نیاز در دوره ارشد

داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید دارای یکی از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای باشند. دانشجویان در حال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری لازم است در صورت پذیرش در نمیسال اول تحصیلی دوره مهر ماه تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شود. برای پذیرفته شدگان نمیسال دوم تحصیلی بهمن ماه تا تاریخ ۳۱ دی ماه ۱۴۰۲ مهلت داراند تا فارغ التحصیل شوند.

در صورتی که داوطلب در دسته یکی از موارد فوق قرار نگیرد، جزو موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد خواهد بود.

ممنوعیت داوطلبان آقا مشمول خمدت سربازی

داوطلبان آقا برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، نباید مشکل نظام وظیفه عمومی داشته باشند. در واقع داوطلبان آقایی که دارای معافیت تحصیلی هستند و یا مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند، نمی تواند در این دوره ثبت نام و شرکت کنند. 

متقاضیان آقا که قصد نام نویسی و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، نباید منعی برای ثبت نام در کنکور ارشد را داشته باشند. دانشجویان پسر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی و یا انصراف از مقطع ارشد و دکتری، فرصت دارند تا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند.

 

 

نحوه رفع موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم، افرادی که شرایط ثبت نام را نداشته باشند، نمی توانند در کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی کنند. بنابراین افرادی که دارای یکی از موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ هستند. باید اقدام به رفع ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد 1402 نمایند.

درصورتی که دانشجویان مقطع کارشناسی تا پایان تاریخ 31 شهریور ماه سال 1402 فارغ التحصیل نشوند. لازم است که در فرم پیش نویس گزینه‌ای که مرتبط با عدم فارغ التحصیلی است را انتخاب کرده تا مشکلی برای ثبت نام آن‌ها در کنکور سال بعد ایجاد نشود.

دسته‌ای از دانشجویان که پس از انتشار نتایج نهایی، از رشته و دانشگاه محل قبولی خود رضایت ندارند. می توانند از طریق روش‌هایی که از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود، نسبت به لغو محرومیت برای شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده اقدام نمایند.

داوطلبان در حال تحصیل

داوطلبانی که در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری، مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 درصورت رعایت شرایط زیر می‌باشند.

???? داوطلبان دوره روزانه به شرطی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که تا پیش مهلت ثبت نام آزمون انصراف قطعی از دانشگاه داده باشند. 

???? داوطلبان دیگر دوره‌ها (نوبت دوم شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد) نیازی به انصراف از تحصیل تا پیش از مهلت ثبت نام نمی باشد. این داوطلبان در صورت پذیرش در دانشگاه جدید می توانند از دوره قبلی خود انصراف دهند. 

 

 

رفع ممنوعیت از ثبت نام ارشد داوطلبان دوره روزانه

همه داوطلبان در حال تحصیل دوره روزانه به شرط انصراف قطعی از تحصیل تا پیش از پایان مهلت نام نویسی کنکور می‌توانند در آزمون شرکت کنند. در غیر این صورت دچاز ممنوعیت از تحصیل و ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خواهند شد. داوطلبان آقا باید توجه داشته باشند که از نظر نظام وظیفه ممنوعیتی نداشته باشند.

در سال‌های گذشته، متقاضیانی که یکبار در دوره های روزانه مقطع کارشناسی ارشد قبول می شدند، نمی توانستند مجدد در کنکور سال آینده شرکت کنند. در واقع این دسته از داوطلبان به دلیل قبولی در دوره روزانه، از شرکت در کنکور سال آینده محروم می شدند. اما در حال حاضر این محرومیت برداشته و برای متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد 1402 نیز اجرا نمی شود.

با توجه به قوانین جدید داوطلبان پذیرفته شده دوره روزانه سال ۱۴۰۱ ممنوعیت از ثبت نام کنکور ارشد در سال ۱۴۰۲ ندارند و می‌توانند در آزمون شرکت کنند. البته داوطلبان دوره روزانه سال گذشته نیز باید توجه داشته باشند پیش از پایان مهلت ثبت‌نام انصراف قطعی داده باشند. 

 

 

داوطلبان آقا مشمول خدمت سربازی

دسته‌ای از آقایان در حال خدمت سربازی چنانچه دارای غیبت از سربازی نباشند. محرمیت از ثبت نام کنکور ارشد نداشته و می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند. داوطلبان در صورت قبولی می توانند درخواست ایست خدمت داده و معافیت تحصیلی خود را اخذ نمایند. پس از پایان دوره تحصیلی و فارغ التحصیلی داوطلبان می توانند ادامه خدمت سربازی خود را بگذرانند.

مشاوره ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه داوطلبی دارای یکی از موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ باشد و قصد دارند با رفع این موارد ممنوعیت، در کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی و شرکت کند، بهتر است که به طور همزمان، منابع کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه نماید و سعی کند با برنامه ریزی مناسب، مطالعه و تست زنی داشته باشد.

در کنکور کارشناسی ارشد، رقابت کمتری نسبت به دیگر آزمون ها وجود دارد. به این معنی که متقاضیان اگر مدت زمان محدودی را برای مطالعه سرفصل های امتحانی بگذارند، می توانند به موفقیت برسند. اگر متقاضیان گرایشی خاصی از مجموعه امتحانی خود را مد نظر داشته باشند، بهتر است که به ضرایب دروس در گرایش مورد نظر خود نیز توجه کنند.

در صورتی که نیازمند دریافت جزئیات بیشتری از موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد می باشید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ شامل چه مواردی است؟

از مهم ترین موارد ممنوعیت اعزام به سربازی ، ممنوعیت از ثبت نام ، تحصیل همزمان و … است که جزئیات آن در متن مقاله فوق آورده شده است.

متقاضیان چگونه می توانند اقدام به رفع ممنوعیت از ثبت‌نام نمایند؟

یکی از راه های رفع ممنوعیت، ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

متقاضیان پس از رفع موارد ممنوعیت چگونه می توانند در این آزمون نام نویسی و شرکت کنند؟

متقاضیان می توانند به سایت سنجش مراجعه کنند و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

منبع: موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲





:: برچسب‌ها: موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: