ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در بازه های زمانی اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش استعداد های درخشان دوره دوم متوسطه انجام می شود. بنابراین علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه دهم باید در تاریخ های اعلام شده به سایت مرکز نامبرده به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” مراجعه نمایند و به صورت اینترنتی مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای آشنایی با جزئیات ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 آغاز شد.

منبع: ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

 کلیه علاقه مندان باید در زمان مشخص نسبت به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 اقدام نمایند. زمان برگزاری، نحوه ثبت‌نام و شرایط داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون مطالبی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

مدارس تیزهوشان متقاضیان زیادی برای تحصیل دارند. اما ظرفیت محدود این مدارس پاسخگوی نیاز و تقاضای موجود نیست. از این رو آزمونی برای گزینش دانش آموزان برگزار می‌شود. این آزمون در زمان مشخص به طور هماهنگ در کل کشور برگزار می‌گردد.

از آنجایی که این مدرسه از میان متقاضیان، دانش آموز با استعداد را جذب می کند؛ به همین دلیل هر ساله یک آزمون هماهنگ کشوری با عنوان آزمون تیزهوشان نهم به دهم برگزار می شود. تمامی دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم اینترنتی در سایت azmoon.medu.ir اقدام کنند.

زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم دهم 1401 – 1402 به صورت اینترنتی می باشد. به این صورت که تمامی شرکت کنندگان باید در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ به سایت ” azmoon.medu.ir ” مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند. البته توصیه می شوند که متقاضیان قبل از هر اقدامی جهت ثبت‌نام در آزمون تیز هوشان، دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم دهم را دریافت کرده و مطالعه نمایند.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 از تاریخ ۱۶ فروردین آغاز تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد.

در صورتی که می خواهید اخبار لحظه ای مربوط به ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 را دریافت کنید، می توانید عضو کانال تلگرامی مرکز دانتل در ارتباط باشید. 

شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

اشاره کوتاهی کردیم که متقاضیانی مجاز به ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 هستند که دارای شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم باشند. در ادامه به مهم ترین شرایط شرکت در این آزمون اشاره کرده ایم :

✅ یکی از شرایط ثبت نام تیز هوشان داشتن تابعیت ایرانی می باشد. البته دانش آموزان اتباع غیرایرانی نیز با برخی شرایط خاص مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند.

✅ متقاضیان باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشند تا بتوانند در آزمون تیز هوشان شرکت کنند.

✅ تحصیل در پایه نهم نیز از دیگر شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 می باشد.

سایت ثبت نام آزمون azmoon.medu.ir

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. داوطلبان باید از طریق سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ثبت نام نمایند. کلیه فرآیند ثبت نام از طریق سامانه سمپاد به آدرس azmoon.medu.ir پیگیری می‌شود.

 

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 – 1402

 

نحوه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

متقاضیانی که دارای شرایط لازم جهت ثبت نام آزمون تیز هوشان هستند، می توانند به صورت اینترنتی نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت مرحله به مرحله پرداخته ایم.

1️⃣ به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی “ azmoon.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ در صفحه اصلی بر روی گزینه “سمپاد پایه دهم ” کلیک کنید. 

3️⃣ در این مرحله در کادرهای تعیین شده ” کد ملی ” و ” رمز ورود همگام “ خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید. (در صورت فراموشی می توانید رمز عبور همگام را می توانید از مدیر مدرسه محل تحصیل خود دریافت کنید و یا از طریق سامانه رمز عبور جدید را دریافت کنید.) 

4️⃣ در این مرحله ” نقش ” خود را “ دانش آموز ” و نام ” سازمان ” را ” نام مدرسه ” محل تحصیل خود وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید. 

5️⃣ پس از ورورد به سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ بر روی استعداد درخشان کلی کنید.

6️⃣ در این مرحله یک برگه تعهد نامه برای شما نمایش داده می شود که لازم است آن را به دقت مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه “ ذخیره و بعدی ” کلیک کنید.

7️⃣ فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید و در نهایت عکس داوطلب را با مشخصات خواسته شده، بارگذاری کنید. 

پرداخت هزینه ثبت نام

لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشند، سامانه یک کد پیگیری اولیه در اختیار آن ها قرار می دهد. لازم است متقاضیان 15 روز قبل از برگزاری آزمون نیز مجدد به این سامانه مراجعه کنند و هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 را پرداخت نمایند و موفق به دریافت کد رهگیری نهایی شوند. متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند که هزینه ثبت نام در این آزمون را پرداخت کرده باشند. 

لازم است داوطلبان نکات زیر را در زمان تکمیل فرآیند ثبت نام رعایت نمایند.

❌ داوطلبان باید رمز همگام را از مدیر مدرسه خود دریافت کنند و یا از طریق سامانه تیزهوشان نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنند.

❌ در بخش عنوان سازمان باید نام مدرسه دانش آموز درج شود.

❌ برای تکمیل فرم ثبت نام تنها یک رشته به عنوان رشته تحصیلی مشخص می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402

متقاضیان جهت نام نویسی به برخی مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ نیاز دارند. اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب می باشد. 

همینطور متقاضیان باید یک عکس خود را در سامانه بارگذاری نمایند که دارای مشخصات زیر باشد:

???? یک عکس با اندازه 3*4

???? با پس زمینه سفید و

???? تهیه شده در سال جاری

???? بدون هیچگونه اثر مهر، منگنه، لکه و …

???? دارای اندازه حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل

???? فرمت jpg

???? با حجم حداکثر 70 کلیوبایت

 

استفاده از عکس های قدیمی و نامناسب سبب لغو ثبت نام دانش آموز در آزمون تیزهوشان نهم به دهم خواهد شد. 

 

 

سوالات آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 در دو دسته سوال طراحی می گردد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

???? دسته اول سوالات استعداد تحلیلی: 50 درصد از نمره آزمون تیزهوشان نهم به دهم، مربوط به سوالات استعداد تحلیلی است. این سوالات خارج از کتب درسی طراحی می شوند و هدف از آن ها بررسی و سنجش استعداد تحلیلی دانش آموزان است.

???? دسته دوم سوالات استعداد تحصیلی: 50 درصد از نمره آزمون تیزهوشان نهم به دهم مربوط به سوالات استعداد تحصیلی است و از کتاب های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می شود.

✅ تمامی سوالات ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت چهارگزینه ای هستند که دارای یک  پاسخ درست می باشند. هر پاسخ درست دارای سه امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط دارای یک امتیاز منفی می باشد. متقاضیان در نظر داشته باشند اگر در پاسخ به یک سوال، دو گزینه را علامت بزنند؛ پاسخ غلط برای آن ها اعمال خواهد شد.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 دستخوش تغییراتی شده است به طوری که امسال ضرایب دروس در هر رشته شامل رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و سمپاد مهارتی با یکدیگر فرق می کند. 

دسته اول سوالات مربوط به استعداد تحلیلی می باشد که متقاضیان باید در مدت 50 دقیقه به 50 سوال پاسخ دهند. سوالات استعداد تحصیلی از کتاب های درسی پایه هشتم و پایه نهم طراحی می شود که متقاضیان باید در مدت 70 دقیقه به مجموعا 50 سوال پاسخ دهند. در ادامه به منابع سوالات استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشاره کرده ایم:

سوالات استعداد تحصیلی  تعداد سوال ضریب ریاضی  ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی

قرآن و معارف اسلامی
(قرآن و پیام های آسمانی)

10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2

مطالعات اجتماعی 
(تاریخ، جغرافیا، اجتماعی)

10 1 1 1 1
علوم تجربی 10 2 4 2 3
ریاضیات  10 4 2 2 3

زمان برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه

متقاضیانی که تمامی مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 -1402 نام نویسی اینترنتی خود را در سایت ” azmoon.medu.ir ” تکمیل کرده اند، می توانند یک هفته تا پنج روز قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، مجدد به سایت نامبرده مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند چراکه بدون کارت ورود به جلسه امکان شرکت در جلسه آزمون وجود ندارد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که امکان دریافت کارت ورود به جلسه برای دسته ای از دانش آموزان وجود دارد که هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ را پرداخت کرده باشند.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در تاریخ 27 خرداد ماه می باشد و داوطلبان از 5 روز قبل از برگزاری آزمون می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

 

نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

پس از برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، تمامی شرکت کنندگان به دنبال زمان اعلام نتایج می باشند تا از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع شوند.

تا به امروز زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مشخص نگردیده است؛ اما رویه اعلام نتایج آزمون در سال های گذشته معمولا 4 تا 6 هفته پس از تاریخ برگزاری آزمون است. بنابراین پیش بینی می شود که نتایج آزمون نهم در اواخر تیرماه اعلام شود و پذیرفته شدگان بتوانند در مدرسه محل قبولی خود ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402کنند. 

لازم است اشاره کنیم که اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت ” azmoon.medu.ir ” انجام می شود. به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲​ تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاوره ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402

قبولی در آزمون تیزهوشان با وجود تعداد متقاضیان بالا، کار چندان آسانی نیست و نیازمند این است که علاقه مندان با کمک از یک برنامه ریزی اصولی خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.  برای مطالعه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ کلیک کنید.

دز زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 در صورت وجود چند مدرسه تیزهوشان در شهر داوطلب، دانش آموزان می توانند حداکثر ۳ مدرسه (مدارس نزدیک محل سکونت) را از بین لیست مدارس انتخاب کنند.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ همزمان با زمان ثبت‌نام نیست. داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام در زمان مقرر به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز می توانند برای آشنایی با سبک سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم، دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون تیزهوشان سال قبل را بررسی کنند. 

در صورتی که پیرامون ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 سوالات بیشتری دارید و یا برای برنامه ریزی نیازمند راهنمایی های تخصصی افراد با تجربه می باشید؛ می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام تیز هوشان نهم به دهم 1401 – 1402 از طریق کدام سایت انجام می شود؟

متقاضیان جهت ثبت نام تیز هوشان 1401 – 1402 باید به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” مراجعه کنند.

آیا نام نویسی تیز هوشان نهم به دهم 1401 – 1402 نیازمند شرایط خاصی است؟

بله، تحصیل در پایه نهم، داشتن تابعیت ایرانی، داشتن معدل حداقل 19 در پایه هشتم از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 می باشد.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 چگونه است؟

ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد که به مراحل آن در متن مقاله فوق اشاره کردیم.

منبع: ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم





:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: