شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چیست؟ لازمه ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم، در سالهای گذشته شرکت در آزمون و کسب قبولی در این آزمون بود. اما چند سالی است که آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف گردیده است و برای ورود به این مدارس در این مقطع آزمونی برگزار نمی‌شود. در راستای همین توضیحات و به منظور راهنمایی دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی، در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1402 – 1403 می‌پردازیم.

منبع: شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای ورود دانش آموزان به مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم نیازی به شرکت در آزمون نخواهد بود. ملاک پذیرش آنها محل سکونتشان می‌باشد که در رابطه با این موضوع مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت بهداشت تقسیم بندی مدارس را انجام داده و شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را که در ادامه شرح داده ایم فرموده اند.

✅ دسته‌ای از مدارس نمونه دولتی در مناطق شهری و از سال 1390 به بعد تاسیس و به مدارس با مدیریت هیات امنایی تبدیل شده‌اند. در واقع پذیرش داوطلبان در این مدارس و در مقطع هفتم همانند مدارس عادی و با توجه به محل سکونت آنها صورت می‌پذیرد.

✅ دسته ای از مدارس نموته دولتی در مناطق محروم که قبل از سال 1390 تاسیس شده اند، به مدارس دولتی تغییر پیدا کرده اند اما هدف در این مدارس جذب دانش آموزان براساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون آزمون خواهد بود، به طوری که دانش آموزان دارای شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم با معدل بالا و همینطور دارای رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری در الویت ثبت نام نمونه دولتی و در مقطع هفتم خواهند بود.

بنابراین با توجه به اینکه ثبت نام در مدارس در پایه هفتم همچون مدارس عادی و براساس سوابق تحصیلی دانش آموزان خواهد بود. در کل دوره اول متوسطه پیش رو مقاطع هشتم و نهم نیز از مدارس نمونه دولتی خارج می‌شوند و کلا مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه به مدارس دولتی تغییر خواهند کرد.

 

 

مشاوره تحصیل در مدارس

در سالهای گذشته آزمون‌هایی با عنوان آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم و آزمون نمونه دولتی نهم به دهم برای ورود دانش آموزان دارای شرایط نمونه دولتی ششم به هفتم به مدارس نمونه دولتی در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌گردید. اما طی سال‌های اخیر آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم با تدابیر وزارت بهداشت حذف گردیده است. تنها آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع دهم برگزار می‌شود.

با حذف این آزمون مدارس نمونه دولتی که در مقطع هفتم دانش آموز جذب می‌کردند. به مدارس هیات امنایی تغییر پیدا کردند که بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموز جذب می‌کنند. تما‌می متقاضیان دارای شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم که قصد تحصیل در این مدارس را دارند بایستی به صورت حضوری و به همراه یکی از والدین خود به مدرسه موردنظر مراجعه کنند و جهت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و ارائه خود برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام نمایند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: