منابع کنکور سراسری تجربی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

منابع دروس عمومی کنکور سراسری تجربی 1400

کنکور سراسری تجربی شامل 4 درس عمومی به شرح زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی با ضرایب دروس متفاوت می‌باشد. همانطورکه در ابتدا نیز اشاره شد، مبنای طراحی سوالات کنکور 1400 کتاب‌های درسی نظام جدید می‌باشد بنابراین داوطلبان باید کتاب‌های درسی و کمک آموزشی زیر را تهیه کنند. برای مشاهده و اطلاع از بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400 و بهترین منبع تست دروس عمومی کنکور 1400 کلیک کنید.

زبان و ادبیات فارسی

از درس زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال با ضریب 4 در کنکور سراسری مطرح می‌شود. بیشترین تست‌های این درس مربوط به بخش قرابت معنایی است و داوطلبان باید تمرکز ویژه ای در این بخش داشته باشند. درس زبان و ادبیات فارسی شامل 3 کتاب به شرح زیر می‌باشد:

  • فارسی 1 دهم – سال چاپ 97
  • فارسی 1 یازدهم – سال چاپ 98
  • فارسی 1 دوازدهم – سال چاپ 99

برای درس زبان و ادبیات فارسی، منبع اول مطالعه خود کتاب درسی و سپس منابع کمک آموزشی استاندارد است که ما به شما دو کتاب ادبیات جامع خیلی سبز و نشر الگو را پیشنهاد می‌کنیم و با تهیه یکی از این دو کتاب، دیگر نیازی به تهیه کتاب مکمل تستی یا آموزشی نخواهید داشت.

زبان عربی

از درس زبان عربی نیز 25 سوال مطرح می‌شود و بیشترین سوالات نیز از بخش ترجمه و تعریب است که هر داوطلب می‌تواند با کمی تمرین، تسلط کافی را در حل تست‌های این بخش به دست آورد. کتاب‌های درسی پیشنهادی سازمان سنجش برای درس عربی در کنکور 1400، به صورت زیر هستند:

  • عربی، زبان قرآن 1 دهم – سال چاپ 97
  • عربی، زبان قرآن 2 یازدهم – سال چاپ 98
  • عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم  – سال چاپ 99

اگر در درس زبان عربی نیاز به تهیه کتاب کمک آموزشی دارید، توصیه می‌کنیم یکی از کتاب‌های سیر تا پیاز مهر و ماه یا عربی کامل گاج را تهیه کنید زیرا این کتاب‌ها ضمن داشتن درسنامه جامع و روان، تست‌های تالیفی استاندارد و کنکوری را نیز دارند و مهارت شما را در این درس به خوبی افزایش می‌دهند.

فرهنگ و معارف اسلامی

درس دین و زندگی شامل 25 سوال در کنکور تجربی است که سوالات از کتاب‌های زیر مطرح می‌شوند.

  • دین و زندگی 1 دهم – سال چاپ 97
  • دین و زندگی 2  یازدهم – سال چاپ 98
  • دین و زندگی 3 دوازدهم  – سال چاپ 99

علاوه بر کتاب‌های درسی، اگر به دنبال منبع کمک آموزشی جامعی هستید که علاوه بر داشتن درسنامه جامع، تست های استاندارد نیز داشت باشد، می‌توانید کتاب جامع گاج را تهیه کنید.

زبان انگلیسی

در درس زبان انگلیسی نیز همانند سایر دروس عمومی، باید سه کتاب را مطالعه کنید که شرح زیر هستند :

  •  زبان انگلیسی 1 دهم – سال چاپ 97
  •  زبان انگلیسی 2  یازدهم – سال چاپ 98
  •  زبان انگلیسی 3 دوازدهم  – سال چاپ 99

در این درس تنها منبع کمک آموزشی پیشنهادی ما به شما کتاب زبان انگلیسی دکتر شهاب اناری از انتشارات مبتکران است. درسنامه کامل، تست‌های تالیفی و استاندارد، بررسی نکات تست خیز کنکور، پاسخنامه جامع و .. از ویژگی‌های مثبت این کتاب است که شما را از تهیه هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند.

منابع کنکور دروس تخصصی سراسری تجربی 1400

دروس اختصاصی کنکور تجربی شامل 5 درس زمین شناسی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی می‌باشد که پر اهمیت ترین درس، درس زیست شناسی است. البته ضرایب دروس در زیرگروه‌های مختلف متفاوت است مثلا در زیر گروه یک، درس زیست شناسی و در زیر گروه دو درس‌های زمین شناسی و شیمی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به اینکه هدفتان چیست و به قبولی در چه رشته فکر می‌کنید، اهمیت دروس را تعیین کنید. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی 1400 کلیک کنید.

در ادامه ضمن معرفی کتاب‌های مطالعاتی هر یک از دروس، برای هر درس چند کتاب کمک آموزشی نیز معرفی می کنیم که می‌توانید به دلخواه و با توجه به توانمندی که دارید، آنها را تهیه نمایید.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور تجربی 1400

زمین شناسی

زمین شناسی درسی است که کمتر مورد توجه داوطلبان قرار می‌گیرد زیرا ضریب کمی را به خود اختصاص داده است اما لازم است بدانید که اگر به قبولی در رشته‌های زیر گروه دو مثل داروسازی فکر می‌کنید، باید مطالعه این درس را نیز در برنامه ریزی درسی خود بگنجانید. در کنکور 1400 برای درس زمین شناسی فقط یک کتاب مورد سوال قرار می‌گیرد که مربوط به سال یازدهم است بنابراین شما می‌توانید با صرف زمان لازم در این درس، درصد بالایی را به دست آورید.

کتاب‌های کمک آموزشی مورد تایید مشاوران دانتل در درس زمین شناسی، کتاب زمین شناسی انتشارات خیلی سبز و انتشارات مهر و ماه است که از ویژگی‌های مثبت این دو کتاب می‌توان به جامع بودن درسنامه ها و تست ها اشاره کرد.

بخوانید: روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی 1400

ریاضیات

ریاضی جزو دروسی است که فقط با تمرین و تکرار زیاد می‌توانید به تسلط لازم برسید بنابراین حداقل هفته 5 ساعت به این درس اختصاص دهید تا بتوانید به درصدی که می‌خواهید، برسید. سه کتاب زیر منبع اصلی طراحی 30 سوال ریاضیات کنکور تجربی است.

  • ریاضیات 1 دهم – سال چاپ 97
  • ریاضیات 2  یازدهم – سال چاپ 98
  • ریاضیات 3 دوازدهم  – سال چاپ 99

همچنین برای تهیه منابع کمک آموزشی می‌توانید از کتاب‌های انتشارات مهر و ماه و آبی قلم چی استفاده کنید. البته کتاب مهر و ماه جامع تر است و در کتاب آبی قلم چی درسنامه ها خلاصه تر هستند و بیشتر برای تست زدن و تمرین بیشتر مناسب است.

بخوانید: روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی 1400

زیست شناسی

منبع طراحی 55 سوال زیست شناسی کنکور تجربی سه کتاب زیست شناسی 1، 2 و 3 سال دهم، یازدهم و دوازدهم است و سوالات به صورت ترکیبی و مفهومی مطرح می‌شوند. برای این درس کتاب‌های کمک آموزشی بسیاری وجود دارند که هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند اما کتاب اصلی برای مطالعه، کتاب درسی است و پس از تسلط کامل به کتاب، تهیه کتاب کمک آموزشی توصیه می‌شود.

از بین تمام کتاب‌های کمک آموزشی موجود، پیشنهاد به شما مجموعه کتاب‌های فاگوزیست یا خیلی سبز است البته انتشارات دیگری همچون گاج و نشرالگو نیز در این درس مناسب هستند اما طبق تجربه اکثر رتبه های برتر، برای بیشتر داوطلبان فهم مطالب و نوع نوشتار کتاب‌های فاگوزیست و خیلی سبز آسانتر است در واقع درسنامه های روان این کتاب ها باعث ترغیب داوطلبان برای تهیه آنها می‌شود. علاوه بر درسنامه روان و جامع، تست‌های تالیفی و کنکوری نیز از ویژگی‌های مثبت این دو کتاب است.

بخوانید: روش صحیح مطالعه زیست شناسی کنکور تجربی 1400

شیمی

شیمی کنکور تجربی شامل 35 سوال از سه کتاب شیمی 1، شیمی 2 و شیمی 3 است و پس از درس زیست شناسی، بیشترین ضریب را در زیر گروه ها دارد. برای درس شیمی، انتشارات مبتکران بسیار قوی عمل کرده است و در هر سطحی که هستید از ضعیف تا قوی، می‌توانید کتاب مبتکران شیمی را تهیه و از درسنامه‌های پر از نکات تست خیز بهره مند شوید. در کنار درسنامه های کامل و مفید، تست های استاندار نیز در این کتاب بسیار زیاد است.

بخوانید: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی 1400

فیزیک

درس فیزیک 30 سوال از کنکور تجربی را به خود اختصاص داده است که مبنای طراحی سوالات این درس سه کتاب فیزیک 1 دهم، فیزیک 2 یازدهم و فیزیک 3 دوازدهم است. برای این درس منابع کمک آموزشی مناسب  کتاب های گاج نقره ای، خیلی سبز و نشرالگو هستند اما هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند.

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور تجربی 1400

مثلا کتاب گاج نقره ای بیشتر تست محور است و اگر به دنبال کتابی هستید که درسنامه کاملی داشته باشد، این کتاب مناسب شما نیست و یا کتاب نشرالگو تست های سخت تری دارد و داوطلبی که تسلط کافی در فیزیک دارد، می تواند از این کتاب برای تمرین و تسلط بیشتر استفاده کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری تجربی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور سراسری تجربی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: منابع کنکور سراسری تجربی 1400




:: برچسب‌ها: منابع کنکور سراسری تجربی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: