فرمول کد سوابق تحصیلی
نوشته شده توسط : دانتل

فرمول کد سوابق تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری سوال است. متقاضیان کنکور سراسری که دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده‌اند؛ مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. این دسته از داوطلبان ضمن اینکه می توانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از طریق سایت دیپ کد دریافت کنند، می توانند با استفاده از فرمول کدسوابق تحصیلی نیز خود این کد را به دست آورند. در ادامه با مشاوران دانتل همراه ما باشید تا با نحوه به دست آورن کد سوابق تحصیلی با استفاده از فرمول کد سوابق تحصیلی آشنا شویم.

فرمول کد سوابق تحصیلی

معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی در نتیجه کنکور سراسری تاثیر گذار می باشد، به همین دلیل داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، باید پیش از ثبت نام و نام نویسی در کنکور سراسری، اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود نمایند.

تمامی داوطبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده‌اند باید کد در زمان ثبت نان وارد کنند. تمامی فارغ التحصیلان نظام قدیم در رشته‌های ریاضی، تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند و یا از طریق فرمول به دست آورند. در این قسمت به فرمول کد سوابق تحصیلی اشاره کرده ایم:

✅ اگر از متقاضیان با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی هستید، باید برای به دست آوردن کد سوابق تحصیلی خود از فرمول زیر استفاده کنید:

5 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

مثال: 176101234567895

✅ نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی برای مدرک پیش دانشگاهی متقاضیان نظام سالی واحدی نیز بر اساس فرمول دریافت کد سوابق تحصیلی زیر انجام می شود:

2 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

مثال: 1761012345678992

✅ متقاضیان دیپلم نظام جدید 3-3-6 برای محاسبه کد سوابق تحصیلی خود می توانند از فرمول کد سوابق تحصیلی زیر استفاده کنند:

6+ کد دانش آموزی + 00 + کد منطقه یا ناحیه

مثال: 1761001234567886

فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام جدید (6-3-3) نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند، چراکه مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.
 

کد منطقه را چگونه دریافت کنیم؟

برای استفاده از فرمول کد سوابق تحصیلی به کد دانش آموزی و کد منطقه و یا ناحیه فارغ التحصیلی نیاز می باشد. کد دانش آموزی نشان دهنده اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش و پرورش است که در قسمت بالای کارنامه دانش آموزان درج می گردد. بنابراین برای دسترسی به آن کافی است به یکی از کارنامه های دوران دبیرستان خود مراجعه کنید.

کد منطقه و یا ناحیه، در واقع نشان دهنده منطقه و یا ناحیه ای است که دانش آموز که در آن جا فارغ التحصیل شده است. بنابراین کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه ای که دانش آموزان دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده است و کد منطقه پیش دانشگاهی نیز یعنی منطقه ای که داوطلب سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده است.

از ۲ روش می توانید این کد را دریافت کنید. روش وال از طریق کارنامه می باشد و روش دوم در مقاله جدولی که آ«اده کرده ایم. برای دسترسی شما داوطلبان گرامی مجموعه دانتل کد تمامی شهرهای ایران را جمع آوری کرده و برای مشاهده آن می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد

دریافت کد سوابق تحصیلی ضمن اینکه به کمک کد دانش آموزی و کد ناحیه و منطقه از طریق فرمول دریافت کد سوابق تحصیلی امکان پذیر است؛ از طریق سایت های دیپ کد به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” و سایت ساهت به نشانی اینترنتی “sahat.medu.ir” نیز قابل دریافت می باشد.

داوطلبان علاوه بر اینکه می توانند از فرمول کد سوابق تحصیلی استفاده کنند، می توانند از طریق سایت دیپ کد به نشانی ” dipcode.medu.ir ” و سایت ساهت به نشانی ” sahat.medu.ir ” ورود به دانشگاه ها نیز جهت دریافت کد سوابق تحصیلی خود استفاده کنند. برای مشاهده راهنما تصویری دریافت کدسوابق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مشاوره فرمول کد سوابق تحصیلی

جمع آوری سوابق تحصیلی دانش آموزان پیش از ثبت نام در کنکور سراسری، بسیار حائز اهمیت می باشد. تا سال گذشته متقاضیان فقط می توانستند کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت کد سوابق تحصیلی دریافت کنند، اما بر اساس برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش در راستای جمع آوری بهتر و دقیق تر سوابق تحصیلی، سامانه ای تحت عنوان ساهت نیز راه اندازی شده است که متقاضیان از طریق آن نیز می توانند نسبت به دریافت و تائید کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

متقاضیان برای دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت ساهت باید به نشانی sahat.medu.ir مراجعه کنند. مطابق مراحل برای سایت دیپ کد، پس از ثبت نام اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نمایند.

اگر به کد دانش آموزی و کد منطقه و یا ناحیه فارغ التحصیلی خود دسترسی دارید، آسان ترین راه برای به دریافت کد، فرمول کد سوابق تحصیلی می باشد که در متن مقاله فوق به آن اشاره کردیم.

در صورتی که با مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون نحوه استفاده از فرمول کدسوابق تحصیلی برایتان وجود دارد، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای محاسبه کد سوابق تحصیلی از طریق فرمول کد سوابق تحصیلی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای استفاده از فرمول کدسوابق به اطلاعاتی شامل کد دانش آموزی و کد منطقه و یا ناحیه فارغ التحصیلی نیاز است.

دریافت کد سوابق تحصیلی از چه طریقی امکان پذیر است؟

دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت ساهت (sahat.medu.ir) و سایت دیپ کد (dipcode.medu.ir) امکان پذیر است.

چه کسانی مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستند؟

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند. جزئیات این موضوع در متن مقاله فوق آورده شده است.

منبع: فرمول کد سوابق تحصیلی





:: برچسب‌ها: فرمول کد سوابق تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: