نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟ با توجه به تغییرات اعمال شده دانش آموزان در سال جاری باید جهت ثبت نام و شرکت در آزمون نمونه دولتی به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه نمایند و دیگر نیازی به مراجعه به سامانه های استانی نمی باشد. در ادامه این مقاله به شرح نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1402 1403 خواهیم پرداخت.

 منبع: نحوه ثبت نام نمونه دولتی

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نکته ای که تمامی متقاضیان باید درنظر داشته باشند، این است که ورود به مدارس نمونه دولتی در دو مقطع هفتم و نهم امکان پذیر است اما تنها در مقطع نهم برای این مدارس آزمون ورودی برگزار می‌شود. در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

طبق اطلاعیه و دفترچه منتشر شده از سوی آموزش و پرورش تمامی دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی پایه نهم به دهم باید در زمان تعیین شده با مراجعه به سایت my.medu.ir نام نویسی خود را تکمیل نمایند. در دفرتچجه راهنما توضیحات پیرامون شرایط نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ارائه شده است.

مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403

طبق توضیحات بالا تمامی شرکت کنندگان واجد شرایط بایستی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام نمونه دولتی به سایت ثبت نام مراجعه کنند و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام این آزمون اقدام کنند. بدر ادامه به شرح کلی نحوه ثبت نام نمونه دولتی پرداخته ایم و در ادامه راهنما تصویری را قرار داده ایم.

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت کلی:

✅مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir

✅دانلود دفترچه راهنما و مطالعه آن

✅وارد کردن اطلاعات فردی و لازم

✅پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی

✅دریافت کد رهگیری

 

راهنما گام به گام

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دارند، بایستی طبق راهنما گام به گام نحوه ثبت نام نمونه دولتی زیر پیش بروند و فرم ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل کنند. 

1️⃣ به سایت نمونه دولتی به آدرس my.medu.ir مراجعه نمایید.

2️⃣ اطلاعات ورودی شامل نقش دانش آموز، کد ملی و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید. (داوطلبان اتباع خارجی باید کد دانش آموزی و تاریخ تولد شمسی را وارد نمایند.

3️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بر روی گزینه ” آزمون نمونه دولتی ” کلیک کنید.

4️⃣ فرم ثبت نام را به صورت کامل با دقت تکمیل نمایید. 

5️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام نمونه دولتی باید هزینه شرکت در آزمون (۷۰ هزار تومان) را اتز طریق کارت بانکی پرداخت کنید.

6️⃣ رسید و کدرهگیری ثبت نام که به منزله امتام فرآیند نام نویسی می باشد را دریافت و دخیره نمایید.

 

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

با توجه به این که آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف گردیده است و این مدارس نمونه دولتی در این مقطع، به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند، داوطلبان بایستی به مدرسه نمونه دولتی مدنظر خود مراجعه کنند و به صورت حضوری مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند و چنانچه واجد شرایط ورود به مدرسه مورد نظر بودند و از نظر سوابق تحصیلی مشکلی نداشتند، وارد این مدارس خواهند شد.

زمان بندی کل مراحل آزمون نمونه دولتی در دفترچه ثبت نام هر ساله مشخص می شود. زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی معمولا در اوایل فصل بهار و فروردین ماه انجام می گیرد. و داوطلبان با مراجعه به سایت نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام می کنند. در اول مقاله نحوه ثبت نام نمونه دولتی را شرح دادیم. برگزاری آزمون در 8 تیر ماه می باشد و در یک بازه تقریبا یک ماه نتایج آزمون نیز منتشر می شود.

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از 15 تا 25 فروردین ماه می باشد..
 

نحوه ویرایش ثبت نام

توصیه مرکز مشاوره تحصیلی به دانش آموزان این است که قبل از نام نویسی مدارک لازم ثبت نام را آماده کنند. این کار باعث می شود درصد خطا و اشتباه کمتر می شود. اما هر ساله داوطلبانی هستند که در هنگام وارد کردن اطلاعات، دچار اشتباه می شوند و اطلاعات خود را ناقص یا اشتباه وارد می کنند و در نحوه ثبت نام نمونه دولتی دچار اشتباه می شوند.

در این صورت دانش آموزان باید نسبت به تصحیح اطلاعات خود اقدام نموده و اطلاعات صحیح را وارد کنند در غیر اینصورت ثبت نام آن ها لغو و اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت. برای اطلاع از نحوه ثبت نام نمونه دولتی مقاله زیر را مطالعه کنید.

 
 

مشاوره نحوه ثبت نام نمونه دولتی

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون باید معدل پایه نهم آن ها بالای 17 باشد. منابع این آزمون از دروس پایه نهم می باشد و از دروس پایه قبل تر سوالی طرح نمی شود. البته باید این نکته را متذکر شد به دلیل پیوستگی دروس مقاطع مختلف، دروس پایه های قبل تر نیز در صورت نیاز مطالعه شود.

منابع امتحانی آزمون نمونه دولتی دروس پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می باشد. در ادامه بودجه بندی و ضرایب دروس مختلف آزمون را قرار داده ایم. 

دروس تعداد سوال ضریب
فارسی 15 2
آموزش قرآن و پیام های آسمانی 10 2
عربی 8 1
زبان انگلیسی 7 1
مطالعات اجتماعی( جغرافیا، تاریخ، مدنی) 10 1
علوم تجربی 25 2
ریاضی 25 3

سوالات آزمون به صورت تستی و چهار گزینه ای می باشد و داوطلبان در صورت پاسخ اشتباه نمره خواهند خورد و از نمره کسب شده آن ها کسر می شود. هر پاسخ درست دارای 3 امتیاز مثبت و پاسخ های اشتباه یک امیتاز از آنها کسر خواهد شد. 

چنانچه پیرامون نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی و قبولی در این مدارس هر سوالی دارسد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی کرده و بهترین نتیجه کسب کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام آزمون نمونه‌دولتی کدام سایت است؟

سایت ثبت نام سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می باشد.

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟

در متن مقاله نحوه ثبت نام نمونه دولتی را شرح داده ایم

آیا دانش آموزان باید به سامانه های استانی مراجعه نمایند؟

خیر در مقاله نحوه ثبت نام مونه دولتی شرح داده ‌ایم که که داوطلبان باید به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.

منبع: نحوه ثبت نام نمونه دولتی





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: