راهنما ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ یکی از طرح‌های دولت برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه در سال‌های گذشته بود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در دوره قبل موفق به ثبت‌نام در این طرح نشدند دولت زمانی را به ثبت‌نام مجدد سهام عدالت اختصاص داده و مشمولان این طرح را نیز مشخص کرده است. با توجه به اهمیت ثبت‌نام سهام عدالت برای افراد و همچنین مشکلات حین آن پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب اطلاع کامل این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: راهنما ثبت نام سهام عدالت

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

از سال ۱۳۸۴ طرحی تصویب شد که طی آن به اقشار کم درآمد جامعه سهام عدالت تعلق گرفت. هدف از تصویب طرح سهام عدالت این بود که با واگذاری سهام کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی بخش خصوصی سازی توسعه پیدا کند و قشر کم درآمد نیز کمکی از سوی دولت دریافت نمایند. ثبت نام سهام عدالت برای اکثر افراد جامعه از اهمیت برخوردار است و به همین منظور علاقه‌مندند که در ثبت نام مجدد نام نویسی انجام دهند. افرادی که از ثبت نام جامانده‌اند نیز این سوال برایشان مطرح است که آیا دولت زمانی برای جاماندگان در نظر می‌گیرد یا خیر.

 

ثبت نام مجدد برای جاماندگان

در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت به دلیل عدم اطلاع دقیق دولت از اقشار کم درآمد و زمان بندی اشتباه، بسیاری از افراد مشمول این طرح نشدند و نتوانستند برای سهام عدالت ثبت نام کنند. به همین دلیل در مجلس یازدهم طرحی به عنوان ساماندهی سهام عدالت تصویب شد که بر اساس آن جاماندگان می‌توانند برای سهام عدالت ثبت‌نام کنند.

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

با وجود مشخص شدن گروه‌های اصلی مشمول طرح ساماندهی سهام عدالت اما هنوز هیچگونه اطلاعیه‌ای از زمان ثبتنام در دسترس نیست و به محض انتشار این مطلب بروزرسانی خواهد شد. گفته شده که فراخوان‌های مربوط به ثبت نام سهام عدالت در خردادماه منتشر می‌شود. با توجه به اهمیت اطلاع سریع از جدول زمانبندی می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

مشمولان ثبت نام مجدد سهام عدالت

در طرح ساماندهی سهام عدالت سه بخش از افراد می‌توانند در این طرح ثبت‌نام نمایند. این سه گروه اصلی که مشمول ثبت‌نام در طرح ساماندهی سهام عدالت می‌شوند، به شرح زیر می‌باشند.

✅ افرادی که در دوره قبل وارد سایت سهام عدالت شده‌اند و فرم را نیز تکمیل کرده‌اند اما به دلایل مختلف نام نویسی آن‌ها در سایت کامل نشده است.

✅ اشخاص تحت پوشش سازمان های حمایتی (کمیته امداد، بهزیستی و…) که در دوره اول توسط دولت شناخته نشده‌اند و یا بعدا عضو این سازمان‌ها شده یا در خانواده‌های تحت پوشش به دنیا آمده‌اند.

✅ دهک های اول تا ششم درآمدی که به دلایل مختلف در دوره اول نتوانسته‌اند در سایت سهام عدالت ثبت‌نام کنند.

 

سایت ثبت نام سهام عدالت

با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای ثبت نام سهام عدالت ضروری است که افراد بتوانند به صورت غیرحضوری و اینترنتی ثبت نام خود را انجام دهند. به همین منظور دولت سایتی را به آدرس samanese.ir طراحی کرده است تا افراد بتوانند ثبت‌نام کرده و دارایی‌های سهام عدالت خود را مشاهده نمایند.

در رابطه با طرح ساماندهی سهام عدالت هنوز به طور دقیق مشخص نیست که که ثبت‌نام در چه سایتی انجام می‌شود اما انتظار می‌رود که مانند گذشته از طریق سایت samanese.ir انجام گیرد. به محض اعلام سایت ثبت‌نام سهام عدالت این مطلب برورسانی شده و لینک آن در این صفحه قرار خواهد گرفت.

 

فرم ثبت نام سهام عدالت

یکی از سوالات متقاضیان سهام عدالت در رابطه با فرم ثبت‌نام است و اینکه چگونه باید این فرم را دریافت کرده و آن را تکمیل نمایند. همانطور که گفته شد هنوز اطلاعیه‎ای مبنی بر سایت و زمان ثبت‌نام سهام عدالت در دسترس نیست

به طور کلی می‌توان گفت که برای دریافت فرم ثبت نام سهام عدالت نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند از طریق سامانه در نظر گرفته شده اقدام به دریافت و تکمیل فرم ثبت‌نام سهام عدالت نمایند.

چنانچه قصد ثبت شماره شبا خود برای سهام عدالت را دارید بایستی از طریق سامانه samanese.ir اقدام نمایید. ثبت نام متولدین جدید نیز از طریق همین سایت انجام می‌گیرد.

 

ثبت نام از طریق سایت my.gov.ir

ثبت‌نام سهام عدالت از طریق سامانه my.gov.ir نیز امکان پذیر است. برای ثبت نام سهام عدالت از این طریق بایست طبق مراحل زیر پیش بروید.

1️⃣ آدرس my.gov.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و اولین گزینه جستجو شده را انتخاب نمایید.

2️⃣ در این قسمت شماره تلفنی که به نام خودتان ثبت شده باشد را وارد کرده و پس از تکمیل کادر کد امنیتی بر روی گزینه ارسال کدفعال سازی کلیک کنید.

3️⃣ کد فعال سازی که به شماره‌تان ارسال شده است را وارد کرده و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.

4️⃣ در قسمت احراز هویت کدملی و تاریخ تولد خود را در کادر وارد کرده و بر روی گزینه ثبت اطلاعات بزنید.

5️⃣ حال وارد حساب کاربری خود در سایت دولت من شده‌اید و با انتخاب گزینه سهام عدالت و تکمیل فرم می‌توانید ثبت‌نام خود را انجام دهید.

 

نحوه ثبت نام در سایت

ثبت نام سهام عدالت به صورت اینترنتی و از طریق سامانه‌های تعیین شده انجام می‌گیرد. این سامانه هنوز به طور دقیق توسط دولت مشخص نشده است و در نتیجه امکان بررسی نحوه ثبت نام به صورت دقیق نیز وجود ندارد. به محض انتشار این مطلب بروزسانی خواهد شد و مراحل ثبت نام به صورت گام به گام ذکر می‌شود.

توجه داشته باشید که برای ثبت‌نام سهام عدالت باید از طریق سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار اقدام به دریافت کد بورسی خود نمایید. این کد برای ثبت‌نام سهام عدالت ضروری است.

ثبت نام سهام عدالت با گوشی

با توجه به اینکه ثبت‌نام سهام عدالت به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افراد می‌توانند با در دست داشتن یک گوشی هوشمند به راحتی ثبت نام سهام عدالت را انجام دهند. تنها کافیست آدرس سایت ثبت‌نام سهام عدالت ۱۴۰۲ را در مرورگر خود جستجو کرده و پس از ورود به سایت مراحل ثبت‌نام را انجام دهید. برای پیگیری سهام عدالت نیز می‌توانید با گوشی هوشمند وارد سایت شده و با استفاده از کدملی‌تان وضعیت سهم عدالت خود را بررسی نمایید.

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

تمامی افراد کم درآمد که در دوره قبلی موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده‌اند یا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند اما در دوره گذشته شناسایی نشده‌اند و همچنین کودکانی که تازه متولد شده‌اند، می‌توانند با استفاده از کدملی خود برای سهام عدالت ثبت نام نمایند. تنها کافیست وارد سایت ثبت‌نام سهام عدالت ۱۴۰۲ شوید و با وارد کردن کدملی خود مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.

ثبت نام سهام عدالت برای کارگران

کارگران از مهم‌ترین اقشار مشمول دریافت سهام عدالت هستند اما متاسفانه در دوره قبلی ثبت‌نام، سهم بسیار کمی به این قشر از جامعه تعلق گرفت. اعتراضات بسیار زیادی از سوی کارگران به این مساله صورت گرفت و در نتیجه با توجه به اطلاعیه‌های دولت پیشبینی می‌شود که در طرح ساماندهی سهام عدالت سهم کارگران افزایش پیدا کند. البته جزییات طرح ساماندهی هنوز منتشر نشده است و در نتیجه نمی‌توان به طور قطع در رابطه با سهم کارگران صحبتی کرد. به محض انتشار اطلاعیه‌ها این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

 

مشاوره در زمینه سهام عدالت 1402

سهام عدالت یکی از موضوعات مورد توجه قشر کم درآمد جامعه است به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن نشان داد. در صورتی که هرگونه سوال در زمینه ثبت نام سهام عدالت داشتید، می‌توانید با مشاوران این حوزه مشورت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام سهام عدالت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای ثبت نام سهام عدالت چه باید کرد؟

انتظار می‌رود که ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ از طریق سایت samanese.ir انجام گیرد.

زمان ثبت‌نام سهام عدالت ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟

هنوز هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان ثبت نام سهام اطلاعات از سوی دولت منتشر نشده است.

چه افرادی مشمول ثبت‌نام مجدد سهام عدالت هستند؟

افرادی که در دوره قبل موفق به ثبت نام نشده‌اند، افراد کم در آمد جامعه و افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و همچنین کودکان متولد شده در خانواده‌های کم درآمد مشمول ثبت نام مجدد می‌شوند.

منبع: راهنما ثبت نام سهام عدالت





:: برچسب‌ها: راهنما ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: