نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای پایه های تحصیلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir می باشد. دانش آموزانی که قصد دارند در این سه مقطع تحصیلی وارد مدارس شاهد شوند، باید در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام اینترنتی از طریقmy.medu.ir اقدام کنند. نحوه ثبت نام مدارس شاهد میان پایه در سال های گذشته نیز به صورت اینترنتی بود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. در ادامه این مطلب نحوه ثبت نام شاهد 1402 – 1403 را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم.

 منبع: نحوه ثبت نام مدارس شاهد

نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

در سال جاری برای اولین ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد. بر خلاف روند گذشته که نام نویسی دانش آموزان در سامانه پادا انجام می گرفت امسال پیش ثبت نام در سایت my.medu.ir است. دانش آموزان در مهلت تعیین شده هر پایه با مراجعه به سایت فوق می‌توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در همه پایه ها تقریبا یکسان می باشد و فقط در قسمت انتخاب مدرسه و زمان ثبت نام تفاوت وجود دارد در ادامه به بررسی و شرح کامل نحوه ثبت نام شاهد پرداخته ایم. در سال جاری نیز متقاضیان برای پیش ثبت‌نام اینترنتی باید به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کنند.

سایت و زمان ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام مدارس شاهد در سال ۱۴۰۲ تغییر کرده است و در سایت my.medu.ir انجام می‌شود. (در سال گذشته از طریق سایت پادا ثبت نام انجام می شد.) دانش آموزان و یا والدین آن ها باید در زمان های اعلام شده برای هر پایه تحصیلی به سایت مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام پایه ابتدایی مدارس شاهد مشخص شده است و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه شروع می شود. زمان ثبت نام سایر مقاطع در حال حاضر مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق ثبت نام در این صفحه قرار خواهد گرفت. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان و نحوه ثبت نام شاهد کانال دانتل کو را در تلگرام دنبال کنید.

مراحل ثبت نام مدارس شاهد در سایت my.medu.ir

همانطور که اشاره کردیم نحوه ثبت نام در مدارس شاهد در مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم ابتدا به صورت یک پیش ثبت نام اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود. لازم است دانش آموزان شاهد و غیر شاهد که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند و چنانچه دارای شرایط لازم بودند، طبق مراحل زیر نحوه ثبت نام مدارس شاهد را انجام دهند.

✅مراجعه به سایت ثبت نام مدارس شاهدآموزش و پرورش ” my.medu.ir “

✅ وارد کردن شماره تلفن

✅انتخاب “ ثبت نام مدارس شاهد “

✅کدملی دانش آموز و والدین را وارد کنید

✅تکمیل همه فرم‌های اینترنتی ثبت نام 

✅ دریافت اعتبار سنجی و متن مربوطه که به منزله اتمام فرآیند ثبت‌نام می باشد

 

راهنما تصویری

در ادامه نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را شرح داده ایم.

1️⃣متقاضیان بایستی در مرحله اول به سامانه واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش با آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

2️⃣ دانش آموان پایه اول ابتدایی پس از ورود به سایت ثبت نام شاهد گزینه والدین را انتخاب کرده و سپس روی گزینه ورود از درگاه دولت کلیک نمایید.

دانش آموزان مقاطع دیگر نیازی به ورود از طریق درگاه دولت نمی باشند و کافیست با انتخاب نقش دانش آموز و وارد کردن کدملی و شماره سریال ۶ رقمی خود وارد سایت آموزش و پرورش شوند. 

3️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام شاهد شماره موبایل یکی از والدین را وارد کرده و کد یکبار مصرف پیامک شده را در کادر وارد کنید.

 

4️⃣ تاریخ تولد و کد ملی فرد صاحب شماره تلفن را وارد نمایید.

5️⃣ برای ثبت نام مدارس شاهد در صفحه جدید کد پستی خود را وارد کنید.

6️⃣ مجددا به صفحه اول my.medu.ir برگردید و وارد سایت شوید.

7️⃣ گزینه پیش ثبت مدارس شاهد را انتخاب نمایید.

8️⃣ تابعیت فرزند خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد نوع مدرسه را انتخاب نمایید.

9️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام مدارس شاهد نوع مدرسه را انتخاب نمایید.

1️⃣0️⃣ مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنید. عکس او را نیز بارگزاری کنید. (حجم عکس حداکثر 256 کیلوبایت)

1️⃣1️⃣ مشخص کنید که دانش آموز همراه با چه کسی زندگی می کند و سپس اطلاعات تکمیلی را وارد کنید.

 

1️⃣2️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را در نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یادداشت کنید

1️⃣3️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام شاهد مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

1️⃣4️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش وارد شود.

1️⃣5️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام شاهد شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣6️⃣ طبق جدول امتیاز خود را حساب کنید. دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

1️⃣7️⃣ در مرحله پایانی نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

1️⃣8️⃣ در این مرحله ثبت نام دانش آموز تکمیل می شود. این ثبت نام قطعی نمی باشد و نتایج پس مدت زمانی منتشر می شود. 

چنانچه اطلاعات وارد شده غلط می باشد و نیاز به ویرایش دارد با وارد سایت مای مدیو دانش آموز می توانید اطلاعات ورودی را ویرایش کنید.

نحوه ثبت نام شاهد میان پایه 1402 – 1403

یکی دیگر از تغییرات اعمالی در نحوه ثبت نام مدارس شاهد در مقاطع میان پایه می باشد. این مقاطع در گذشته باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه می‌کردند. از سال گذشته این روند نیز تغییر کرده و دانش آموزان متقاضی میان پایه نیز باید به صورت اینترنتی پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

بازه زمانی تعیین شده برای این مقاطه معمولا پس از زمان ثبت نام پایه دهم می باشد. داوطلبان در این مهلت می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش ثبت‌نام خود را انجام دهند. دیگر نیازی به مراجع حضوری دانش آموز و والدین به مدرسه مذکور نمی باشد.

 

مشاوره نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مهلت پیش ثبت‌نام اینترنتی در مدارس شاهد در هر کدام از مقاطع، در بازه های زمانی جداگانه ای اعلام می شود. دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدرسه شاهد در مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم باید در تاریخ های اعلام شده به سایت my.medu.ir مراجعه کنند و مطابق نحوه ثبت نام مدارس شاهد که در بالا شرح دادیم فرم ثبت‌نام را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنند.

با تکمیل مراحل ثبت‌نام اینترنتی در سامانه my.medu.ir دانش آموزان با سهمیه شاهد می توانند به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را قطعی کنند. دیگر دانش آموزانی که دارای هیچ کدام از سهمیه های شاهد نیستند باید پس از انجام پیش ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد برای پایه های تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم منتظر اعلام نتایج باشند.

نتایج پیش ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد تقریبا پس از گذشت یک بازه زمانی ده روز تا دو هفته از سایت آموزش و پرورش my.medu.ir اعلام می شود و متقاضیانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، می توانند برای انجام ثبت نام قطعی مدارک خود را به مدرسه شاهد تحویل دهند.

دانش آموزان عزیز و اولیا گرامی می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون نحوه ثبت نام شاهد از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. لازم است اشاره کنیم که مشاوران ما می توانند از طریق تماس تلفنی پیش ثبت نام مدارس شاهد را در سامانه برای شما عزیزان انجام دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در کدام سایت انجام می شود؟

    پیش ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی ” my.medu.ir ” انجام می شود.

  2. آیا ثبت نام در مدارس شاهد در تمامی پایه ها به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir است؟

    بله، در متن مقاله نحوه ثبت نام مدارس شاهد در تمامی پایه ها را شرح داده ایم.

  3. نحوه ثبت نام شاهد در مقاطع میان پایه به چه صورت است؟

    دانش آموزان میان پایه باید برای ثبت نام در مدارس شاهد در زمان مشخص به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.

    منبع: نحوه ثبت نام مدارس شاهد





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: