زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

در زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانش آموزان با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی می‌توانند نام نویسی خود برای دریافت کتب درسی انجام دهند. ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی مزایای زیادی دارد که از آن‌ها می‌توان به سهولت ثبت نام و صرفه جویی در وقت اشاره کرد. اما نکته قابل توجه در خصوص ثبت نام کتاب درسی این است که اگر زمان تعین شده به اتمام برسد، دیگر نمی‌توان ثبت نام کرد. پس باید از تاریخ ثبت نام کتاب درسی آگاهی داشته باشید تا در زمان مقرر نسبت به انجام آن اقدام نمایید. در ادامه تاریخ ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403 در مقاطع مختلف را بررسی خواهیم کرد.

 منبع: زمان ثبت نام کتاب درسی

زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در تاریخ ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانش آموزان با مراجعه به سایت irtextbook.com و irtextbook.ir می توانند جهت ثبت نام کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند. پس از ورود به سایت کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس کتاب درسی مقطع تحصیلی خود را وارد نمایید. پس از ثبت نام، کتاب‌ها در زمان مقرر از طریق مدرسه‌ محل تحصیل دانش آموز که در زمان ثبت نام انتخاب شده است، توزیع می‌شود.

تا کنون زمان ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403 دانش آموزان در پایه های مختلف اعلام نشده است. با توجه به برنامه سال گذشته پیش بینی می شود دانش آموزان از ادیبهشت ۱۴۰۲ می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. در جدول زیر به محض اعلام تاریخ دقیق ثبت نام توسط آموزش و پرورش در جدول زیر بروزرسانی خواهیم کرد.

پایه تحصیلی زمان ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403
آمادگی تکمیلی اواخر فروردین تا خرداد ماه ۱۴۰۲
دوم تا ششم ابتدایی
هشتم و نهم متوسطه اول
یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم
هشتم و نهم متوسطه اول پیش حرفه‌ای استثنایی
یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم حرفه‌ای استثنایی
آمادگی مقدماتی تیر تا شهریور ماه ۱۴۰۲
پایه اول ابتدایی
پایه هفتم متوسطه اول
پایه دهم متوسطه دوم
پایه هفتم متوسطه اول پیش حرفه‌ای استثنایی
پایه دهم متوسطه دوم حرفه‌ای استثنایی
ویرایش سفارش تمامی مقاطع شهریور ۱۴۰۲
توزیع کتاب میان دانش‌آموزان اواسط شهریور تا مهر ۱۴۰۲

 

تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403

هر ساله تعدادی از دانش آموزان در زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ثبت نام خود را در سایت فروش و توزیع مواد آموزشی تکمیل نمی کنند. ازین رو آموزش و پرورش مهلت ثبت نام کتب درسی را برای چند روز تمدید می کند تا آن دسته از داوطلبانی که نام نویسی را انجام نداده اند فرصت داشته باشند تا ثبت نام نمایند.

حال این سوال پیش می آید اگر دانش آموزی تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی را از دست دهد چه کار باید انجام دهد؟

دانش آموزان جامانده می توانند به سایت فروش کتاب درسی آزاد به نشانی azad.irtextbook.ir و یا به مرکز پخش کتاب های درسی مراجعه کرده و به صورت آزاد کتب سال تحصیلی جدید تهیه نمایند. دانش آموزان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی در زمینه زمان ثبت نام کتاب و نحوه خرید و دریافت کتب درسی عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید تا در مهلت تعیین شده نسبت به نام نویسی اقدام نمایید.

ویرایش ثبت نام کتاب‌های درسی

هر ساله بسیاری از دانش آموزان یا والدین آن ها پیکیج های اشتباهی را انتخاب می کنند و یا در زمان وارد کردن آدرس محل سکونت اشتباهاتی رخ می دهد. ازین رو سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی این امکان را فراهم آورده است تا متقاضیانی که ثبت نام خود را انجام داده با مراجعه به سایت مربوطه در زمان ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403 اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

دانش آموزان و والدین توجه داشته باشند چنانچه اطلاعات وارد شده و پکیج کتب درسی خود را ویرایش نکنند، کتب به صورت اشتباهی برای شما ارسال خواهد و می تواند مشکلات زیادی برای دانش آموز به جای بگذارد. لذا در ادامه مقاله به بررسی نحوه ویرایش اطلاعات در زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت.

نحوه ویرایش در تاریخ ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

توجه داشته باشید مهلت ویرایش فقط در بازه زمانی اسلاحیه و زمان ثبت نام کتاب درسی می باشد و متقاضیان تاریخ های دیگر امکان ویرایش اطلاعات را نخواهند داشت. در ادامه به شرح راهنما گام به گام این مراحل می‌پردازیم.

ـ وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی irtextbook.ir یا irtextbook.com شوید.

-کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید.

-فرم ثبت نام را که قبلا تکمیل کرده اید اصلاح کنید و اطلاعات ورودی را چندین بار بررسی نمایید.

مشاوره زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام کتاب‌های درسی یکی از گام‌های تحصیل دانش آموزان است و با توجه به عدم تمدید زمان ثبت نام بهتر است دانش آموز و یا والدین او نسبت به زمان و چگونگی ثبت نام آگاهی کافی داشته باشند. در صورتی که به هر دلیلی در ثبت نام کتاب‌های درسی با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

برای پایه‌های مختلف تحصیلی زمان‌های متفاوتی برای ثبت نام کتاب درسی در نظر گرفته شده است که در طول مقاله به آن‌ها اشاره شد.

در صورت اتمام زمان ثبت نام کتاب درسی چه باید کرد؟

در این صورت می‌توانید از طریق سایت azad.irtextbook.ir کتاب های درسی خود را به صورت آزاد تهیه کنید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات و یا تغییر کتاب وجود دارد؟

بله در صورتی که در زمان مقرر ثبت نام کرده باشید، می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش کرده و یا کتاب درسی ‌تان را تغییر دهید.

منبع: زمان ثبت نام کتاب درسی





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: