قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای دانش‌آموزان و والدین سوالی است که ترجیح می‌دهند پیش از ثبت نام از پاسخ آن مطلع شوند. چند ماه قبل از شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان باید برای ثبت نام کتاب‌های درسی جدید خود اقدام کنند تا از مدرسه تحویل بگیرند. ثبت نام کتاب درسی به دو روش گروهی و انفرادی انجام می‌شود. در روش انفرادی دانش آموزان باید به سایت irtextbook.com مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه، کتاب‌های خود را سفارش دهند. در ادامه این مقاله به بررسی هزینه ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403 می‌پردازیم.

قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اعلام شد. در ادامه قیمت کتب پایه های مختلف درج شده است.

 منبع: قیمت کتاب درسی

قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سازمان آموزش چند سال قبل اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی ثبت نام کتاب درسی کرد. این اقدام چندین مزیت دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری از سودجویی افرادی از فروش کتاب درسی است. در سال‌های گذشته و قبل از ثبت نام اینترنتی والدین دانش‌آموزان برای خرید کتاب دچار سرگردانی می‌شدند چون برخی فروشندگان مبلغی مازاد قیمت اصلی بر روی کتاب‌های درسی اعمال می‌کردند.

دانش آموزان از 5 تیر ماه تا 18 شهریور ماه می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کتاب درسی مراجعه و ثبت نام خود را تکیمل نمایند.

این در حالیست که اکنون قیمت کتاب درسی کاملا یکسان و طبق تعرفه مشخص است و حتی در ثبت نام گروهی از طریق مدرسه نیز هیچ هزینه اضافه‌ای گرفته نمی‌شود. مدارسی که هزینه اضافه‌ای دریافت می‌کنند متخلف‌اند و باید هزینه ثبت نام کتاب درسی اضافه را برگردانند.

هزینه کتاب درسی ابتدایی

در نظام آموزشی جدید، دوره ابتدایی 6 سال به طول می‌انجامد و دانش آموزان در هر پایه تحصیلی باید کتاب‌هایی متناسب با آن مقطع داشته باشند. برای ثبت نام کتاب ابتدایی باید به سایت irtextbook.com مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه، سفارش خود را ثبت نمایند. قیمت کتاب درسی ابتدایی به شرح زیر می‌باشد.

مقطع تحصیلی مبلغ کتب سال 1402 – 1403 (به تومان)
اول ابتدایی 47,000
دوم ابتدایی 52,000
سوم ابتدایی 58,500
چهارم ابتدایی 58,500
پنجم ابتدایی 58,000
ششم ابتدایی 69,000

 

هزینه ثبت نام کتاب درسی متوسطه اول

پس از دوره ابتدایی متوسطه اول شروع می‌شود. این دوره تحصیلی سه سال دارد و دانش آموزان در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تحصیل خواهند کرد. ثبت نام کتاب درسی این مقطع نیز از طریق سایت irtextbook.com انجام می‌گیرد. هزینه ثبت نام وقیمت کتاب درسی دوره متوسطه اول به شرح زیر می‌باشد.

مقطع تحصیلی جنسیت مبلغ کتب سال 1402 – 1403 (به تومان)
هفتم پسران 114.000
دختران 116.000
هشتم پسران 100.000
دختران 98.000
نهم پسران و دختران 104.000

 

هزینه ثبت نام کتاب درسی متوسطه دوم

متوسطه دوم نیز سه سال تحصیلی دارد که پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم نیز باید به سایت irtextbook.com مراجعه کرده و پس از وارد کردن کدملی و سریال شناسنامه وارد صفحه ثبت نام کتاب های درسی شوند. هزینه ثبت نام کتاب درسی در متوسطه دوم با توجه به تفاوت رشته های تحصیلی متفاوت خواهد بود که در ادامه جدول قیمت کتاب درسی مشاهده خواهید کرد.

مقطه تحصیلی مبلغ کتب سال 1402 – 1403 (به تومان)
دهم ریاضی 132.000
یازدهم ریاضی 140.000
دوازدهم ریاضی 108.000
دهم تجربی 131.000
یازدهم تجربی 134.000
دوازدهم تجربی 102.000
دهم انسانی 124.000
یازدهم انسانی 122.000
دوازدهم انسانی 110.000
دهم معارف مشخص نشده
یازدهم معارف مشخص نشده
دوازدهم معارف مشخص نشده

 

راهنمای ثبت نام کتاب درسی

برای ثبت نام کتاب درسی هر مقطع تحصیلی باید در بازه زمانی مشخص به سایت irtextbook.com مراجعه کنید. اگر در زمان تعیین شده اقدام نکنید سایت ارور خواهد داد و امکان ورود ندارید. چنانچه زمان ثبت نام را از دست بدهید دیگر نمی‌توانید از طریق سایت کتاب درسی خود را خریداری کنید و دچار مشکل خواهید شد.

برای اطلاع از زمان بندی و قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانل دانتل کو شوید. مراحل ثبت و پرادخت هزینه ثبت نام کتاب درسی در سایت به شرح زیر می‌باشد.

  1. وود به سایت irtextbook.com
  2. انتخاب گزینه ورود دانش آموزان
  3. وارد کردن کدملی و سریال شناسنامه
  4. کلیک بر روی گزینه ثبت سفارش
  5. تکمیل اطلاعات و انتخاب گزینه تایید
  6. انتخاب درگاه پرداخت و کلیک روی گزینه ثبت و ادامه

مشاوره قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاع در سریع ترین زمان ممکن از زمان و هزینه ثبت نام کتاب های درسی در کانال دانتل کو عضو شوید. همچنین اگر در فرایند ثبت نام کتاب‌های درسی با مشکل مواجه شدید و یا به هردلیلی زمان ثبت نام را از دست دادید، می‌توانید از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قیمت کتاب درسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه کتاب درسی 1402 – 1403 چقدر است؟

قیمت کتاب درسی در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته باشد.

قیمت کتاب درسی در تمام مقاطع یکسان است؟

خیر دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی باید هزینه ثبت نام کتاب درسی متفاوتی را پرداخت کنند.

چگونه باید هزینه کتاب درسی را پرداخت کرد؟

پرداخت مبلغ کتاب درسی در هنگان ثبت سفارش از طریق سایت irtextbook.com انجام می‌گیرد.

منبع: قیمت کتاب درسی





:: برچسب‌ها: قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: