تست زنی شانسی
نوشته شده توسط : دانتل

میزان موفقیت تست زنی شانسی

کنکور یک مرحله معتبر و نسبتا استاندارد برای ورود به دانشگاه های کشور است؛ که توسط طراحان معتبر و زیرکی طراحی می شود که می توانند دست داوطلبانی را که گمان می کنند باهوشند، بخوانند. چرا که اگر احتمال وجود شانس در آزمون سراسری باشد ، تلاش و زحمات عده ای که درس می خوانند پایمال شده و تمامی مواردی چون برنامه ریزی، منابع و … اعتبار دانشگاه همگی زیر سوال می روند.

با این حال بسیاری از داوطلبین بدنبال راه های برای فرار از تله های کنکور و افزایش شانس موفقیت از این طریق هستند. داوطلبان در صورت مطالعه دروس، با زیرکی در شیوه های مطالعه و تکنیک های تست زنی می توانند دست طراحان را بخوانند.

تست زنی شانسی | افزایش درصد

مطالعه منابع تالیفی طراحان کنکور 

داوطلبان می توانند با مطالعه منابعی که طراحان کنکور منتشر می کنند، از محدوده فکری آن ها برای حل سوالات آگاه شوند و در دوران کنکور خود همان تیپ سوالات را کار کنند چرا که  حدس زدن سوالات کنکور را آسان تر می کند و شانس پاسخگویی درست آن ها را افزایش دهند.

مرور آزمونهای سالهای گذشته

تکرار تست ها در سال های گذشته منبع دیگری برای افزایش شانس است. همواره در بین سوالات کنکور سراسری سوالاتی بوده است که در سال های گذشته تکرار شده است. داوطلبان  با بررسی این سوالات و حل تیپ های سوالی مشابه می توانند شانس را چاشنی این دسته از سوالات بکنند و به پاسخ درست برسند.

 سهم برابر هر گزینه از سوالات کنکور 

بدین معنی که طراح سوال باید پراکندگی متعادلی را بین گزینه ها انجام دهد. به طور قطع یقین نمی توان گفت ولی احتمال آن بالاست  مثلا اگر صد تست طراحی شده سهم هر گزینه بیست و پنج تست می باشد که به صورت پراکنده در آن ها قرار می گیرد.

توجه به بودجه بندی مباحث کنکور

می توان با یک بررسی ساده میزان تست از هر مبحث را خارج نمود و روی مباحث پرتکرار تمرکز بیشتری کرد و شانس را مکمل مطالعه قرار داد و تست را به جواب درست رساند.

مهندسی معکوس در حل سوالات 

پیدا کردن جواب های نادرست و سپس رسیدن به جواب درست، با اینکه طراحان کنکور سعی در پنهان سازی گزینه های غلط دارند اما می توان گزینه های غلط را شناسایی کرد و با حذف سه گزینه غلط، پاسخ درست را یافت. حتی اگر یکی از گزینه های غلط نیز حذف شود شانس پاسخ درست را افزایش می دهد.

تنوع سوالات کنکور باتوجه به سطح علمی داوطلبان شرکت کننده

طراحان کنکور سراسری به دلیل وجود انواع سطح علمی داوطلبان در سراسر کشور سوالات را در سطح های مختلفی طراحی می کنند که می توان سوالات ساده را به پاسخ درست رساند.

تست زنی شانسی | کشف الگوریتم سوالات

در مورد الگوریتم پاسخ گویی به تست های کنکور سراسری چندین نکته وجود دارد. سوالات کنکور سراسری از قوانین احتمال پیروی می کنند؛ این امر موجب شده بسیاری از داوطلبین بدنبال کشف الگوریتم سوالات و پاسخدهی بدون مطالعه باشند. در این بخش از متن می خواهیم به سوال این دسته از داوطلبان بپردازیم.

در هر تست کنکور سراسری چهار گزینه وجود دارد که احتمال درست بودن هر گزینه یک چهارم و یا 25 درصد می باشد. از طرفی طبیعتا احتمال غلط بودن هر گزینه نیز یک چهارم و یا همان 25 درصد است. اگر داوطلبی بخواهد در تمامی سوالات گزینه ” د” را انتخاب کند، طبق احتمال و پراکندگی متعادل پاسخ ها بین سوالات،  25 درصد سوالات را درست جواب داده و 75 درصد غلط جواب داده است و به دلیل وجود نمره منفی در کنکور هر سه سوال غلط یک سوال درست را از بین می برد و در نهایت میانگین داوطلب صفر می شود و مثل این می ماند که برگه خود را سفید تحویل داده است.

اما چگونه می توان به کمک احتمال و این روش به پاسخ های درست رسید. این روش در هر صورت یک روش ریسکی می باشد و ممکن است زحمات شما را پایمال کند. در این روش داوطلبان ابتدا باید طبق دفترچه، سوالات را در حد توان درست پاسخ بدهند و سعی کنند به سراغ سوالاتی که در سطح ساده و متوسط طراحی شده و همینطور زمان زیادی نمی گیرد، بروند.

مسلما وقتی تعدادی از سوالات را با اطمینان به خود درست جواب داده اند می توانند در کنار استفاده از الگوریتم بالا، شانس قبولی خود را افزایش دهند.

نکته مهم تست زنی شانسی

پراکندگی گزینه ها بین سوالات کنکور برابر می باشد، بدین معنی که مثلا اگر دروس عمومی در مجموع صد تست دارد، سهم هر گزینه 25 درصد پاسخ درست است، همین طور این قانون برای هر درس نیز حاکم است یعنی اگر درس عربی 20 تست داشته باشد، با استفاده از تکنیک حذف گزینه غلط و الگوریتم پراکندگی یکنواخت می توان به پاسخ سوالات دست یافت.

اگر لفظ شانس را به احتمال تغییر دهیم با حدس برخی احتمالات موجود در کنکور، می توانیم به سوالات با احتمال بالا پاسخ درست دهیم.

در مطلب بالا تلاش ما در جهت پاسخگویی به سوال داوطلبانی بود که مایل به دانستن میزان شانس در کنکور سراسری بوده اند. اگر سوالی دارید که در مطلب بالا نتوانستید پاسخ آن را بیابید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست زنی شانسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تست زنی شانسی




:: برچسب‌ها: تست زنی شانسی ,
:: بازدید از این مطلب : 782
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: