محرومیت از کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

محرومیت از کنکور سراسری

همانطورکه گفته شد، داوطلبان بایستی پیش از ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند چراکه طبق مندرجات این دفترچه برخی افراد با شرایط خاص، حق شرکت در این آزمون را ندارند و به عبارتی از ثبت نام کنکور سراسری محروم هستند.

در ادامه این مطلب، دسته ای از داوطلبان را که از ثبت نام کنکور سراسری سال آینده، محروم هستند را آورده ایم.

  • متقاضیانی که دانشجوی دوره‌های روزانه تمامی مقاطع تحصیلی شامل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند از ثبت نام کنکور سراسری سال آینده محروم هستند و تنها در صورتی امکان ثبت نام دارند که از دانشگاه محل تحصیل خود تا اسفندماه انصراف دهند.
  • متقاضیانی که در رشته های علوم پزشکی فارغ التحصیل شده و مشمول طرح نیروی انسانی اجباری می‌باشند.
  • تمامی داوطلبان که از سوی سازمان نظام وظیفه، منع تحصیلی دارند و مشمول خدمت سربازی می‌باشند از ثبت نام کنکور سراسری محروم هستند.
  • افرادی که تعهد خدمت به ارگان ها یا دستگاه های اجرایی دارند و همچنین  تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم نیز دارند از ثبت نام کنکور سراسری محروم خواهند بود.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری

تمامی داوطلبانی که در مطلب فوق به آنها اشاره شد، از ثبت نام کنکور سراسری سال آینده محروم هستند و تنها در صورتی که دارای شرایط خاصی باشند، رفع محرومیت می‌شوند. در ادامه این مطلب به شرایط رفع محرومیت از این دسته از داوطلبان اشاره کرده ایم.

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه روزانه

همانطورکه گفته شد، با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها، متقاضیانی که خود دانشجوی دوره روزانه در دانشگاه های سراسری در هر مقطعی باشد از ثبت نام کنکور سراسری سال آینده محروم هستند اما اگر از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهد، رفع محرومیت می‌شوند.

انصراف داوطلبان بدین صورت باید باشد که قبل از تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند و تا این تاریخ انصراف قطعی خود را از دانشگاه محل تحصیل فعلی اعلام کنند در غیراینصورت حق شرکت در کنکور سراسری سال آینده را نخواهند داشت.

داوطلبانی که دانشجوی دوره روزانه در سال جاری هستند، می‌توانند برای شرکت در کنکور سال آینده، با ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به رفع محرومیت خود اقدام نمایند.

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی

تمامی داوطلبانی که در رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته کلیه رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی فارغ التحصیل شده اند در صورتی که طرح نیروی انسانی خود را به پایان رسانده باشند می‌توانند در مقطع دکتری عمومی یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند.

داوطلبان دارای منع نظام وظیفه

داوطلبانی که دارای منع نظام وظیفه برای ادامه تحصیل هستند و مشمول خدمت سربازی اند،طبق دفترچه از ثبت نام کنکور سراسری سال آینده محروم هستند اما این محرومیت نیز برای دسته ای از این داوطلبان قابل رفع می‌باشد.

این نوع محرومیت برای داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند اما  پیش از این در مقاطع کاردانی، کارشناسی یا دکتری عمومی تحصیل نکرده اند می تواند قابل رفع باشد بدین صورت که داوطلبان بایستی پیش از از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، در زمان تعیین شده دفترچه اعزام به خدمت خود را تکمیل کنند و همزمان در کنکور سراسری نیز ثبت نام کنند بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و درصورت قبولی در دانشگاه می‌توانند با استفاده از شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی، معافیت تحصیلی بگیرند و  نسبت به ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محرومیت از کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: محرومیت از کنکور سراسری 1400




:: برچسب‌ها: محرومیت از کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: