کنکور مجدد داوطلبین کرونایی
نوشته شده توسط : دانتل

کنکور مجدد داوطلبین کرونایی

طبق آمارهای ارائه شده همه ساله قریب به یک میلیون نفر داوطلب شرکت در کنکور سراسری هستند. این مهم نشان دهنده اهمیت تصمیم گیری درباره کنکور سراسری است. بسیاری از داوطلبین آماده کنکور بودند و جابجایی آزمون فشار روانی زیادی را برای‌شان ایجاد می کرد و برای عده ای دیگر تعویق کنکور فرصت مناسبی برای رسیدن به وضعیت مطلوب بود.

با این تفاصیل، با اعلام وزیر بهداشت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان سنجش آموزش کشور، بنا براین شد که آزمون سراسری 99 در روزهای پایانی مرداد ماه برگزار شود. این خبر موافقت و مخالفت‌های بسیاری را در پی داشت گروهی از داوطلبان مخالف برگزاری آزمون، اعتراض کردند و معتقد بودند که برگزاری آزمون جان داوطلبان و خانواده آنها را به خطر می‌اندازد اما گروهی دیگر خواستار برگزاری آزمون در موعد تعیین شده بودند.

به هر صورت کنکور سراسری برگزار شد. نتایج این آزمون نیز توسط سازمان سنجش به اطلاع داوطلبین رسید. سوال اصلی اینجاست که داوطلبانی که بعلت کرونا در آزمون شرکت نکرده اند دارای چه وضعیتی خواهند بود؟ چه تصمیمی برای این دسته از داوطلبین گرفته شده است. متاسفانه تا به این لحظه اطلاعیه یا اظهارنظر رسمی توسط سازمان سنجش برای داوطلبین اخذ نشده است.

راهنمای شرکت در کنکور 1400

با توجه به اینکه امکان برگزاری کنکور مجدد در سال 99 برای داوطلبین کرونایی فراهم نیست، بنابراین این دسته از داوطلبان باید یکسال دیگر پشت کنکور بمانند و خود را برای کنکور 1400 آماده کنند.

آمادگی برای کنکور 1400 برنامه ریزی مختص به خودش را می‌طلبد، شما یکسال کم یا زیاد درس خوانده اید و با فضای کنکور کم و بیش آشنا هستید بنابراین باید در این یکسال بیشتر تمرکزتان بر بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتتان باشد.

تغییرات کتاب‌های درسی برای کنکور 1400 را حتما بررسی کنید زیرا سازمان سنجش هرسال بخش هایی را از کتاب های عمومی و اختصاصی حذف و یا چند بخش جدید اضافه می‌کند و باید منابع مطالعاتی خود را بروز کنید.

بخوانید: منابع کنکور سراسری

کنکور مجدد داوطلبین کرونایی | مشاوره شرکت در کنکور 1400

تمام عادات غلطی که در سال گذشته داشته اید امسال باید کنار بگذارید، وقت تلفی کردن در فضای مجازی، درس نخواندن به بهانه‌های مختلف، تفریح کردن زیاد و .. همگی از عواملی هستند که مانع موفقیت شما می‌شوند و باید با کنار گذاشتن این عادات، در رسیدن به هدف خود مصمم تر باشید.

از حضور مثبت  مشاور کنکور غافل نشوید مخصوصا اگر جزو داوطلبانی هستید که نمی توانید پایبند به برنامه ریزی خود باشید حتما باید با مشاوران مشورتی کنید تا بدانید علل عدم موفقیت برنامه ریزی تان چیست و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید.

در نهایت اینکه امید خود را از دست ندهید و بدانید که رسیدن به هدف غیرممکن نیست به شرط آنکه تمام تلاش خود را به کار بگیرید، اگر از درس خواندن خسته شدید حتما چند ساعت تفریح داشته باشید تا با قدرت ذهنی و آمادگی بهتری بتوانید مطالعه کنید.

کنکور مجدد داوطلبان نظام قدیم

شاید بتوان گفت که وضعیت برای داوطلبان نظام قدیم سخت تر است چرا که در سال 1400، کنکور نظام جدید و نظام قدیم ادغام می‌شود و منبع طراحی سوالات آزمون نیز کتاب‌های درسی نظام جدید خواهند بود.

بنابراین داوطلبان نظام قدیم باید کتاب‌های درسی و کتاب‌های کمک آموزشی نظام قدیم خود را به کلی فراموش کنند و هماهنگ با داوطلبان نظام جدید پیش روند. لازم است که تمام کتاب‌های درسی جدید را تهیه کنند و با توجه به ضعفی که در دروس دارند، از کتاب‌های کمک آموزشی چاپ جدید نیز استفاده نمایند.

به داوطلبان نظام قدیم توصیه می‌کنیم که در کنار اعمال تغییرات لازم در کتاب‌های درسی و روش‌های مطالعه و برنامه ریزی، حتما شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 را بررسی کنند تا در جریان تمام شرایط باشند.

کنکور مجدد داوطلبان غایب 

سازمان سنجش برای داوطلبان غایب کنکور سراسری این فرصت را فراهم کرده است که در رشته های بدون کنکور ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. رشته‌های بدون کنکور بسیار متنوع هستند و در تمام دانشگاه‌های روزانه  نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد ارائه می‌شوند و تقریبا می‌توان گفت که بیش از 70 درصد رشته هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دارند، جزو رشته های بدون کنکور نیز هستند.

البته رقابت برای قبولی در رشته های پر طرفدار علوم پزشکی و پیراپزشکی همچنان سر جای خود باقیست و اگر علاقه مند به تحصیل در این رشته ها هستید، راهی ندارید جز اینکه در کنکور 1400 شرکت کنید.

تعدادی از رشته های بدون کنکور که پر متقاضی هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رواننشاسی
  • حقوق
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی نفت
  • مهندسی کامپیوتر
  • میکروبیولوژی
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • کاردانی دامپزشکی
  • زیست شناسی جانوری
  • زیست شناسی گیاهی

بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

حتی در دانشگاه علمی کاربردی برخی از رشته‌های علوم پزشکی مثل تجهیزات پزشکی و تجهیزات اتاق عمل ارائه می‌شود که فرصت عالی برای داوطلبانی است که امکان شرکت در کنکور ندارند و علاقه مند به تحصیل در شاخه‌های پزشکی هستند.

بخوانید: دفترچه ثبت نام علمی کاربردی

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور مجدد داوطلبین کرونایی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کنکور مجدد داوطلبین کرونایی




:: برچسب‌ها: کنکور مجدد داوطلبین کرونایی ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: