منابع کمک درسی کنکور زبان خارجه 1400
نوشته شده توسط : دانتل

کتب کمک درسی کنکور زبان

داوطلبانی که با قصد رسیدن به رشته های پرطرفدار زبان در دانشگاه های دولتی معتبر در کنکور سراسری پا به عرصه رقابت می‌گذارند باید علاوه بر داشتن برنامه ریزی درسی، پشتکار، اراده و انگیزه از کتب کمک درسی معتر و با کیفیت از اساتید برتر در این زمینه نیز کمک بگیرند.

دفترچه سوالات کنکور زبان در دو بخش، دفترچه سوالات عمومی و دفترچه سوالات تخصصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که هرکدام حاوی سوالاتی مربوط به دروسی مجزاست. در ادامه این مطلب قصد داریم برای هر کدام از دروس این آزمون سراسری، کتاب کمک درسی را به عنوان مکمل کتاب درسی معرفی کنیم.

کتب کمک درس کنکور زبان | دروس عمومی

دفترچه دروس عمومی کنکور زبان، از سوالات درس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی تشکیل شده است که هر کدام دارای 25 تست می باشد و بنابراین در مجموع دفترچه سوالات عمومی دارای 100 سوال خواهد بود.

درس زبان و ادبیات فارسی

سوالات درس زبان و ادبیات فارسی در 25 تست برای داوطلبان کنکور زبان طراحی می‌گردد که در نمره نهایی داوطلب با ضریب 4، محاسبه می‌شود و منابع طراحان این سوالات، از کتاب‌های درسی فارسی 1، فارسی 2 و فارسی 3 می باشد.

با توجه به اینکه منبع سوالات درس زبان و ادبیات فارسی کنکور زبان خارجی، کتاب درسی است اما پیشنهاد مشاوران دانتل موضوعی خواندن درس زبان و ادبیات فارسی می باشد که می توانند از کتاب های ” نشر الگو ” ، ” ادبیات موضوعی گاج ” ، ” لقمه مهر و ماه ” و ” نشر دریافت به قلم هامون سبطی ” در این زمینه استفاده کنند و توجه داشته باشند که این کتاب ها چند جلدی هستند که هر موضوع ادبیات را بصورت جداگانه در هر جلد بررسی می شود.

برای داوطلبان که به دنبال بانک تست زبان و ادبیات فارسی که مباحث را بصورت درس به درس بررسی می‌کند؛ هستند. ” کتاب ادبیات جامع خیلی سبز ” و یا ” کتاب نشر الگو ” می تواند گزینه خوبی می‌باشد.

درس زبان عربی

سوالات درس زبان عربی با 25 سوال و با ضریب 2 نیز از دروس عمومی دفترچه کنکور زبان می‌باشد. منابع طراحان سوالات درس زبان عربی کنکور زبان خارجی، کتاب‌های عربی، زبان قرآن 1، عربی، زبان قرآن 2 و عربی، زبان قرآن 3 می باشد.

پیشنهاد مشاوران دانتل برای داوطلبان با پایه ضعیف استفاده از ” کتاب مبتکران ایاد فیلی” ، برای داوطلبان با پایه متوسط استفاده از کتاب کمک آموزشی ” عربی کامل گاج ” و برای داوطلبان با پایه قوی استفاده از  ” بانک تست عربی کنکور | سیر تا پیاز از انتشارات مهر و ماه ” می‌باشد.

درس فرهنگ و معارف اسلامی

همانطورکه گفته شد سهم درس فرهنگ و معارف اسلامی نیز 25 تست از سوالات دفترچه عمومی کنکور زبان می‌باشد که منبع طراحی آنها کتاب‌های دین و زندگی 1، دین و زندگی 2 و دین و زندگی 3 می باشد.

کتاب کمک آموزشی جامع دین و زندگی | میکرو طبقه بندی گاج با توضیح خط به خط مطالب کتاب درسی و همینطور آوردن تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری در یک مجموعه، می‌تواند مطالعه داوطلبان در درس دین و زندگی کنکور زبان را تکمیل کند اما برای داوطلبانی که فقط به دنبال منبعی هستند که فقط تست های کنکور سال های گذشته کنکور هنر را در درس دین و زندگی به همراه تعداد محدودی تست تالیفی داشته باشد می تواند کتاب ” دین و زندگی کنکور آبی قلم چی ” توصیه می شود.

درس زبان انگلیسی

برای درس زبان انگلیسی کنکور سراسری، 25 سوال که دارای ضریب 2 است، از کتاب های درسی انگلیسی 1، انگلیسی 2 و انگلیسی 3 طراحی می‌شود.

در حال حاضر کتاب کمک آموزشی مبتکران به تالیف دکتر شهاب اناری با داشتن یک کتابچه نیز برای یادگیری لغات زبان انگلیسی، فرصت تکرار و تمرین مطالب را برای داوطلب فراهم می‌آورد و در جهت یادگیری بهتر، از منابع خوب در بازار می‌باشد.

لازم به ذکر است با توجه با اینکه کنکور سراسری از سال 1400 به بعد مطابق کتاب های درسی نظام جدید برگزار می‌شود، داوطلبان نظام جدید نیز باید منابع کمک آموزشی خود را مطابق دروس نظام جدید تهیه کنند.

کتب کمک درس کنکور زبان | دروس تخصصی

دفترچه دروس اختصاصی کنکور زبان در راستای انتخاب رشته و ادامه تحصیل داوطلبان خواستار رشته‌های زبان انگلیسی، زبان تخصصی آلمانی، زبان تخصصی فرانسه و زبان تخصصی اسپانیایی برگزار می‌شود که داوطلبان برای مطالعه هرکدام از این زبان های خارجی باید از یک کتاب کمک درسی استفاده کنند، که در ادامه این مقاله، سعی ما در جهت معرفی بهترین منابع را برای مطالعه دروس تخصصی کنکور زبان، بوده است.

کتب کمک درسی کنکور زبان | زبان تخصصی انگلیسی

سوالات زبان تخصصی شامل 70 سوال می‌باشد که  15 تست از واژگان، 20 تست از ریدینگ، 10 تست از گرامر، 10 تست کاربرد زبانی، 10 تست کلوز تست و 5 تست ترتیب واژه می‌باشد.

داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های زبان انگلیسی کنکور زبان خارجی هستند می‌توانند از کتاب‌هایی همچون کتاب کمک آموزشی زبان تخصصی مبتکران به تالیف شهاب اناری و کتاب زبان تخصصی انتشارات شبقره تالیف رضا کیاسالار و برای تست از کتاب زبان تخصصی آبی قلم چی که تمامی مباحث را بررسی می‌کند استفاده کنند. منابع جدول زیر به داوطلبانی که مایل به مطالعه مبحثی زبان تخصصی هستند، توصیه می‌شود.

مبحث کتاب کمک درسی پیشنهادی
گرامر
  1. Grammar In Use intermediate
  2. کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکترعلیرضا جابری
لغات
  1. Essential Words for the Toefl
  2. Vocabulary Builder (  در دو جلد )
  3. 504 (Mary Bromberg )
  4. New bridging the gap  از انتشارات سازمان سنجش
  5.  (Essential idioms in English (  Robert J. Dixon
  6. (English Idioms In Use (Felicity O’Del
  7. Oxford advanced learner’s dictionary
درک مطلب
  1. Longman Preparation Course for the TOEFL Test
  2.  (Steps to understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press
  3. کتاب درک مطلب به زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری و انتشارات گاج

کتب کمک درسی کنکور زبان | زبان تخصصی آلمانی

داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های زبان آلمانی کنکور زبان هستند می‌توانند از کتاب‌های کمک درسی زیر برای مطالعه و کسب تسلط بیشتر استفاده کنند.

مبحث کتاب درسی پیشنهادی
گرامر
  1. Klipp und Klar: Ubungsgrammatik Grundstufe A1-B1
  2. Übungsgrammatik für die Mittelstufe (برای داوطلبی که ب2 را گذرانده ) کتاب قرمز هوبر
  3. die gelbe aktuell (برای داوطلبی که ب2 را گذرانده ) کتاب زرد هوبر
لغات
  1. großes übungsbuch Wortschatz  انتشارات هوبر
  2. Wortschatz und Grammatik B1  انتشارات هوبر
درک مطلب
  1. Lesen und Schreiben B1 انتشارات هوبر

کتب کمک درسی کنکور زبان | تخصصی زبان فرانسه

داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های زبان فرانسه کنکور زبان خارجی هستند می‌توانند از کتاب های کمک درسی زیر برای مطالعه و کسب تسلط بیشتر استفاده کنند.

مبحث کتاب کمک درسی پیشنهادی
گرامر
  1. Nouvelle Grammaire du Francais کتاب گرامر سوربُن
  2. Grammaire en dialogues
لغات
  1. Vocabulaire progressif du francais
  2. mots absolument essentiels en Francais 504-  انتشارات زبان مهر
درک مطلب
  1. dites-moi un peu
  2. (Comprehension Ecrite ( CLE

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کمک درسی کنکور زبان خارجه 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: منابع کمک درسی کنکور زبان خارجه 1400




:: برچسب‌ها: منابع کمک درسی کنکور زبان خارجه 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: