مهاجرت به فنلاند ۲۰۲۳
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به فنلاند یکی از گزینه های متقاضیان زندگی در کشورهای خارجی است. فنلاند یکی از کشورهای نزدیک به قطب شمال است که زمستان های سرد و طولانی و مناظر بسیار زیبا دارد. این کشور عنوان شادترین مردم دنیا را دریافت کرده است و کیفیت زندگی در آن بسیار بالاست. به دلیل کمبود جمعیت و نیروی کار مهاجر پذیری جز سیاست های فنلاند شده است. افراد متقاضی می‌توانند با در پیش گرفتن روش های مختلف به این کشور مهاجرت کنند. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مهاجرت به فنلاند 

 

مهاجرت به فنلاند ۲۰۲۳

فنلاند یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است و کشوری بسیار زیبا می‌باشد. کیفیت زندگی در کشور فنلاند از سطح بسیار بالایی برخوردار است. فنلاند کشوری مهاجر پذیر است و به همین دلیل مراحل دریافت ویزای این کشور با سهولت بیش تری انجام می‌شود.

زبان رسمی فنلاند سوئدی و فنلاندی است اما مهاجران می‌‌توانند بدون داشتن مدرک زبان نیز با داشتن شرایط خاص به این کشور مهاجرت کرده و سپس با یادگیری زبان بپردازند. زبان انگلیسی نیز در فنلاند به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان مهاجرت به فنلاند با مدرک آیلتس یا تافل وجود دارد.

هزینه های زندگی در فنلاند با توجه با امکانات بسیار زیاد رفاهی ارزان قیمت است. طبق آمارها فنلاند کشوری پیشرو در زمینه خدمات درمانی، آموزشی، امنیت و رفاه می‌باشد. تمامی این دلایل باعث شده که فنلاند به کشوری محبوب برای مهاجرت تبدیل شود. برای مهاجرت به فنلاند روش های متعددی وجود دارد. در این مقاله به بررسی کامل روش های مهاجرت پرداخته ایم.

 

مزایا مهاجرت به فنلاند

قبل از مهاجرت به کشور فنلاند باید به طور کامل از مزایا و معایب مهاجرت به این کشور مطلع شوید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. برخی مواقع تنها یک مساله باعث مشکل برای افراد می‌شود و تمامی مزایای آن کشور را تحت شعاع  قرار می‌دهد. مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند به شرح زیر می‌باشد.

✅داشتن سیستم آموزشی بسیار قوی

✅در آمد بالا

✅شادترین کشور دنیا

✅امنیت بالا

✅امکانات رفاهی سطح بالا

✅اقتصاد کارآمد

✅سیستم درمانی عالی

✅موقعیت های شغلی فراوان

✅استفاده گسترده مردم از زبان انگلیسی

 

معایب مهاجرت به فنلاند

❌سرمای بسیار شدید هوا

❌زمستان های طولانی و سخت

❌سخت بودن زبان فنلاندی

❌مالیات سنگین

❌هزینه های زیاد

 مهاجرت به فنلاند از طریق کار

فنلاند کشوری با جمعیت کم است و کمبود نیروی کار دارد. با توجه به صنعتی بودن فنلاند این کشور نیاز شدیدی به نیروی کار متخصص دارد. در نتیجه هر ساله اقدام به جذب نیروی متخصص از کشورهای خارجی می‌کند.

برای مهاجرت به فنلاند با ویزای کاری دو روش وجود دارد. روش اول به فارغ التحصیلان از دانشگاه های فنلاند اختصاص دارد. تمامی دانشجویان بین المللی می‌توانند تا یک سال بعد تحصیل در این کشور بمانند و به دنبال کار بپردازند. پس از استخدام ویزای تحصیلی آن‌ها به ویزای کاری تبدیل می‌شود.

روش دوم مربوط به سایر افراد است. متقاضیان مهاجرت به فنلاند با داشتن رزومه کاری قوی می‌توانند جاب آفر این کشور را دریافت کرده و برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. نرخ بیکاری فنلاند در سال های گذشته رو به کاهش رفته است و بسیار اندک می‌باشد.

 

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت است. محبوبیت این روش به دلیل سهولت بیشتر نسبت به سایر روش ها نیز می‌باشد. کشور فنلاند از سیستم آموزشی بسیار قوی برخوردار است. دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان فنلاندی و یا انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند.

مقطع کارشناسی در فنلاند 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد و بدون داشتن مدرک آیلتس و تنها با تسلط بر زبان و موفقیت در آزمون ورودی می‌توان در دانشگاه‌های این کشور به تحصیل پرداخت. تحصیل در مقطع ارشد نیز 2 ساله و دکاری 3 تا 5 ساله می‌باشد. برای تحصیل در این مقاطع و مهاجرت به فنلاند باید مدرک زبان با نمره حداقل 6.5 و 7 داشت.

یکی از مزایای تحصیل در فنلاند این است که نصف مدت تحصیل جز اقامت فرد محسوب می‌شود. در صورتی که فرد بتواند بعد از فارغ التحصیلی تا یک سال برای خود کاری پیدا کند، امکان دریافت اقامت دائم فنلاند را به دست خواهد آورد.

علاوه بر تحصیلات آکادمیک امکان تحصیل در مدارس فنلاند نیز برای دانش آموزان وجود دارد. سیستم آموزشی قوی فنلاند در مدارس باعث می‌شود که دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور آماده شوند.

 

زبان تحصیل در فنلاند

همانطور که گفته شد امکان تحصیل به زبان انگلیسی پس از مهاجرت به فنلاند وجود دارد. دانش جویان می‌توانند در طول مدت تحصیل خود به آموزش زبان فنلاندی نیز بپردازند. دوره های آموزش زبان فنلاندی برای دانشجویان بین المللی رایگان هستند.

پس از کسب مدرک A2 فنلاندی تخفیف 30 درصدی شهریه دانشگاه برای دانشجویان اعمال می‌شود. پس از تسلط کامل نیز دانشجو می‌تواند به صورت رایگان به تحصیل بپردازد. امکان تحصیل با دریافت بورسیه نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

 

مهاجرت به فنلاند | شرط سنی برای تحصیل در فنلاند

یکی از محدودیت های افراد برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشورهای خارجی شرط سنی است. برخی از کشورها محدودیت سنی سخت گیرانه ای دارند به طوری که پس از 24 سالگی دیگر دانشجو در مقطع کارشناسی پذیرش نمی‌کنند.

اما فنلاند در این زمینه انعطاف پذیری بیشتری نشان می‌دهد. به طوری که می‌توان گفت محدودیت سنی مانعی برای مهاجرت به فنلاند و دریافت ویزای تحصیلی نیست. متقاضیان تا سن 30 سالگی می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنند.

 

مهاجرت به فنلاند با سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به فنلاند سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در فنلاند یک روش سودده و بسیار مطمئن است. نرخ مصادره اموال در فنلاند بسیار پایین است و به همین دلیل می‌توان گفت که ریسک خطر برای سرمایه گذاری در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهاست.

با این حال سرمایه گذاران متقاضی مهاجرت به فنلاند باید توجه داشته باشند که با وجود تعدد روش های سرمایه گذاری، تمام آن‌ها منجر به دریافت اقامت نمی‌شوند. برای این منظور باید از روش های مهاجرتی سرمایه گذاری اطلاع کامل داشته باشید. مهم ترین روش های سرمایه گذاری در فنلاند به شرح زیر هستند.

 

ثبت شرکت

در صورتی که در کنار سرمایه کافی، طرح تجاری موفق و سودده ای داشته باشید، می‌توانید برای ثبت شرکت و مهاجرت به فنلاند اقدام کنید. طرح تجاری توسط دولت بررسی می‌شود و در صورت تایید دولت می‌توانید برای ثبت شرکت در اداره بازرگانی  فنلاند اقدام نمایید.

پس از ثبت شرکت اسم شما و شرکت تجاری‌تان در لیست پرداخت مالیات نیز قرار می‌گیرد. هزینه ثبت شرکت و سرمایه اولیه به نوع طرح تجاری شما بستگی دارد. برای مثال هزینه شرکت سهامی عام 80 هزار یورو می‌باشد.

توجه داشته باشید که ثبت شرکت حتی در کشور خود نیز یک روش پر ریسک و سخت است. حتی با وجود امنیت کشور فنلاند نیز به دلیل ماهیت کار باید تمام جوانب را در نظر بگیرید تا متحمل ضرر نشوید. برای این منظور پیشنهاد می‌شود که قبل از هر اقدامی با مشاوران و متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

مهاجرت به فنلاند | استارت آپ

برای مهاجرت و سرمایه گذاری از طریق نوآوری و استارت آپ باید در ابتدا یک طرح تجاری داشته باشید. طرح شما باید توسط اداره تجارت فنلاند تایید شوید. در این صورت یک ویزای دو ساله برای مهاجرت به فنلاند صادر می‌شود که قابل تمدید است. در صورت پیشرفت طرح و سوددهی اقامت شما تمدید خواهد شد. پس از گذشت 5 سال نیز می‌توان برای دریافت اقامت دائم اقدام کرد.

 

خرید ملک

افراد خارجی می‌توانند مجمع الجزایر الند فنلاند به خرید ملک بپردازند. برای خرید ملک فرد باید از طرف وزارت دفاع مجوز داشته باشد و سپس نقل و انتقال را نیز توسط دفتر اسناد رسمی تایید کند. نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید ملک یک روش مهاجرت به فنلاند نیست. خرید ملک تنها یک روش سرمایه گذاری است و باید پس از مهاجرت از روش های دیگر برای این کار اقدام نمایید.

با توجه به ریسک بسیار زیاد سرمایه گذاری در تمامی روش ها توصیه می‌شود که حتما با افراد متخصص مشورت کنید. چراکه عدم اطلاع کافی و کمک نگرفتن از متخصصان می‌توانند ضررهای سنگینی را به بار آورد.

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج یکی از روش های مهاجرتی است. در صورتی که یک فرد خارجی با شهروند یا تبعه فنلاندی ازدواج کند، می‌تواند اقامت این کشور را به دست آورد. البته که دریافت اقامت از طریق ازدواج هم شرایط خود را دارد.

برای مهاجرت به فنلاند زوجین باید به صورت رسمی ازدواج کرده و برای مدت دو سال با یکدیگر زندگی کنند و نشان دهند که ازدواج آن‌ها کاملا واقعی است. همسر فنلاندی باید تمکن مالی کافی برای تامین مخارج همسر خود را نیز داشته باشد.

ازدواج هم جنس گرایان نیز مورد تایید دولت فنلاند می‌باشد و این زوجین نیز می‌توانند برای دریافت اقامت اقدام نمایند. زن و شوهر هر دو باید مجرد باشند و قصد ادامه زندگی در فنلاند را داشته باشند تا اقامت به آن‌ها تعلق گیرد.

 

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند

کشورهای دنیا برای اعطا تابیعت به نوزدان متولد شده از یکی از دو قانون خون و یا خاک پیروی می‌کنند. طبق قانون خاک هر فرزندی که در مرزهای یک کشور به دنیا بیاید، صرف نظر از وضعیت والدین خود تبعه آن کشور محسوب خواهد شد.

در قانون خون نیز تنها نوزادانی تابع یک کشور محسوب می‌شوند که از پدر و مادری اهل همان کشور متولد شده باشند. فنلاند تابع اصل خون است. پدر و مادر نوزدا باید شهروند فنلاند بوده و ازدواج خود را به صورت رسمی ثبت کرده باشند. در صورت خارجی بودن یکی از والدین نیز باید ازدواج به صورت رسمی ثبت شده باشد. به همین دلیل می‌توان گفت تولد فرزند یک روش مهاجرت به فنلاند نیست. 

 

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

افرادی که به دلایل سیاسی، مذهبی، نژاد، ملیت و جنسیت جانشان در خطر است و به کشورهای دیگر فرار می‌کنند، پناهجو هستند. کشورهای عضو ژنو طبق قرارداد بایستی به افراد واجد شرایط پناهندگی بدهند.

پناهندگی یک روش بسیار خطرناک برای مهاجرت به فنلاند است. چراکه در کشور مبدا امکان درخواست وجود ندارد و فرد باید به صورت غیر قانونی کشور خود را ترک کرده و به کشور مقصد برود. در این مسیر خطرات زیادی وجود دارد و حتی ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد.

پس از ورود به کشور نیز هیچ تضمینی مبنی بر قبولی درخواست پناهندگی وجود ندارد. در صورت پناهندگی نیز نگان منفی مردم به فرد مشکلات زیادی را در طول اقامت به وجود می‌آورد. روش پناهندگی توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که با کمک گرفتن از افراد متخصص در حوزه مهاجرت روش های جایگزین مهاجرت را انتخاب نمایید.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فنلاند

همانطور که در طول متن گفته شد روش های متعددی برای مهاجرت به فنلاند وجود دارد. شرایط و مدارک مورد نیاز نیز با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. برای مهاجرت به فنلاند باید تسلط نسبی به زبان انگلیسی و یا فنلاندی داشته باشید. تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی نیز شرط دیگر مهاجرت می‌باشد. مدارک کلی برای مهاجرت به شرح زیر هستند.

????ارائه پاسپورت دارای اعتبار

????عکس گرفته شده در سال جدید

????فرم درخواست ویزا

????داشتن بیمه درمانی

????مدارک هویتی

????نامه تمکن مالی

????گواهی ازدواج (برای روش مهاجرت از طریق ازدواج)

????رزومه کاری و نامه دریافت شغل (برای مهاجرت کاری)

????مدارک تحصیلی (برای مهاجرت از طریق تحصیل)

????نامه بانک برای اثبات سرمایه کافی (برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری)

 

هزینه مهاجرت به فنلاند

هزینه مهاجرت یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت است. هزینه مهاجرت به فنلاند با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج هیچ هزینه‌ای جز هزینه های معمول ندارد و در واقع روش رایگانی محسوب می‌شود.

اما در آن سوی هزینه ها روش سرمایه گذاری قرار دارد که گران ترین هزینه را دارد. افراد برای مهاجرت از این طریق به حداقل 70 تا 80 هزار یورو سرمایه اولیه احتیاج دارند. هزینه تحصیل در فنلاند نیز با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل در فنلاند ماهانه 700 تا 1200 یورو می‌باشد.

 

هزینه زندگی در فنلاند

علاوه بر هزینه روش مهاجرتی هزینه های زندگی در فنلاند نیز وجود دارند. نامه تمکن مالی در تمامی روش های مهاجرتی برای تضمین پرداخت هزینه های زندگی در فنلاند می‌باشد. حتی در روش کاری که جز روش های ارزان قیمت است نیز افراد پس از مهاجرت به فنلاند باید توان پرداخت هزینه های زندگی را داشته باشند تا ویزا برای‌شان صادر شود.

بیش ترین سهم هزینه های زندگی به اجاره مسکن تعلق دارد. برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود 800 یورو ماهانه پرداخت کنید. اجاره آپارتمان خارج از شهر نیز در حدود 500 یورو می‌باشد. دانشجویان می‌توانند با اجاره خوابگاه دانشجویی هزینه اجاره را تا 250 یورو در ماه کاهش دهند.

 

دریافت اقامت دائم فنلاند

اکثر افرادی که به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند، تصمیم دارند که در آن کشور بمانند و به ادامه زندگی خود در آن کشور بپردازند. روس های مهاجرت به فنلاند که در بالا گفته شد تنها برای مدت مشخصی اقامت فرد را تضمین می‌کنند. اما پس از مدتی می‌توان اقامت دائم فنلاند را نیز دریافت کرد. 

برای مثال همانطور که گفته شد دانشجویان اجازه دارند که تا یک سال پس از فارغ التحصیلی در فنلاند بمانند و به دنبال کار بگردند. در صورت پیدا کردن کار و اقامت برای مدت 5 سال در فنلاند، می‌توان برای درخواست اقامت دائم اقدام کرد. در روش های دیگر مهاجرتی نیز روند به همین صورت است و پس از 5 سال فرد واجد شرایط اقامت دائم را دریافت خواهد کرد. 

 

بهترین شهرها برای مهاجرت به فنلاند

انتخاب شهر محل زندگی قبل از مهاجرت به فنلاند اهمیت بسیار زیادی دارد. مواردی همچون مهاجر پذیر بودن، هزینه های زندگی و امکانات جز موارد تحت تاثیر شهر محل زندگی هستند. هلسینکی به عنوان پایتحت فنلاند از بیش ترین امکانات رفاهی برخوردار است. اما با این حال هزینه های زندگی نیز گران تر از سایر شهرها می‌باشد. 

روانیمی و اولو نیز جز شهرهای بسیار زیبا با منظره های دیدنی و ورزش های زمستانی هستند. اما این دو شهر به دلیل نزدیکی بسیار زیاد به قطب شمال زمستان های بسیار سختی دارند. شهر اسپو نیز جز شهرهای ارزان قیمت فنلاند می‌باشد. سایر شهرهای مهاجر پذیر فنلاند تورکو، وانتا، ریوما، جویسکیو و ساولینا می‌باشند. 

 

بهترین راه مهاجرت به فنلاند

پیدا کردن بهترین روش مهاجرتی یکی از بزرگ ترین دغدغه های متقاضیان مهاجرت به فنلاند است. انتخاب روش مهاجرتی مناسب باعث می‌شود که فرد کمترین هزینه را پرداخت کرده و در عین حال سریع تر و راحت تر ویزای خود را دریافت کند. 

بهترین روش مهاجرتی به شرایط هر فرد بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی روش بسیار مناسب و راحت تری است اما با این حال ممکن است فردی با شرایط خاص با روش دیگری سریع تر به نتیجه برسد.

به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از انتخاب روش مهاجرتی با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا با بررسی شرایط شما بهترین روش را معرفی کنند. 

 

مشاوره مهاجرت به فنلاند

فنلاند یک کشور صنعتی است که به دلیل جمعیت کم و کمبود نیروی کار مهاجران بسیار زیادی را از سرتا سر دنیا می‌پذیرد. برای مهاجرت به فنلاند روش های زیادی وجود دارد. افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از روش های مهاجرتی را برگزیده و برای دریافت ویزا اقدام نمایند. 

با توجه به مراحل طولانی و نسبتا پیچیده مهاجرت بهتر است که در این مسیر از افراد متخصص کمک بگیرید تا بهترین روش را به شما معرفی کرده و اقدامات لازم را نیز برای‌تان انجام دهند. عدم مشورت با متخصصان حوزه مهاجرت ممکن است به اتلاف وقت و ضرر مالی منجر شود. متخصصان مرکر مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به فنلاند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

    خیر. خرید ملک یک روش سرمایه گذاری در فنلاند است اما با این کار اقامت به فرد تعلق نمی‌گیرد. برای دریافت اقامت باید با استفاده از سایر روش های مهاجرتی اقدام کنید. 

  2. هزینه مهاجرت به فنلاند چقدر است؟

    روش های مختلف مهاجرت هزینه متفاوتی نیز دارند. برای مثال هزینه مهاجرت با ویزای کاری بسیار ارزان تر از مهاجرت با روش سرمایه گذاری است. 

  3. آیا پس از مهاجرت می‌توان اقامت دائم فنلاند را دریافت کرد؟

    بله. فنلاند کشور مهاجر پذیری است. در صورت کار کردن در کشور فنلاند و پس از گذشت 5 سال می‌توان برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کرد. پس از 2 تا 3 سال نیز دریافت تابعیت امکان پذیر می‌شود.  

    منبع: مهاجرت به فنلاند 





:: برچسب‌ها: مهاجرت به فنلاند ۲۰۲۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: