هزینه زندگی در فنلاند ۲۰۲۳
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه زندگی در فنلاند یکی از مهم ترین سوالات متقاضیان مهاجرت به این کشور است. فنلاند امکانات رفاهی درسطح عالی دارد و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست. طبیعی است که هزینه زندگی در این کشور نیز نسبت به سایر کشورهای جهان بیش تر باشد. اما با این حال هزینه زندگی در فنلاند از سایر کشورهای اروپایی ارزان قیمت است. با توجه به امکانات رفاهی عالی و درآمد بالا در این کشور هزینه های زندگی قابل پرداخت می‌باشد. برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: هزینه زندگی در فنلاند

 

هزینه زندگی در فنلاند ۲۰۲۳

فنلاند کشوری نزدیک به قطب شمال است که عنوان شادترین کشور دنیا را دریافت کرده است. امکانات رفاهی سطح بالا، سیستم آموزشی قوی، خدمات درمانی مناسب و اقتصاد کارآمد همگی از مزایای زندگی در فنلاند هستند و باعث سیل مهاجرت به این کشور شده‌اند. هزینه زندگی در فنلاند بخش مهمی از مهاجرت می‌باشد و یکی از مهم ترین دغدغه‌های مهاجران نیز می‌باشد.

هز‌ینه های زندگی در کشور فنلاند در چندین بخش قابل بررسی است. با توجه به اهمیت هزینه‌ها برای تصمیم گیری در مورد مهاجرت بهتر است ابتدا به طور کامل در این زمینه کسب اطلاع نمایید. در ادامه به بررسی کامل هزینه های زندگی در فنلاند پرداخته ایم.

 

شاخص هزینه زندگی در فنلاند 2023

هزینه های زندگی تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر سبک زندگی هر فرد است. انتخاب شهر محل زندگی می‌تواند هزینه زندگی در فنلاند را به طور چشم گیری تغییر دهد. برای مثال زندگی در پایتخت یعنی شهر هلسینکی نسبت به سایر شهرها بسیار گران تر است. رتبه هز‌ینه زندگی در فنلاند به ترتیب به هلسینکی، تامپره و تورکو با شاخص قیمت 167، 149 و 147 اختصاص دارد.

افرادی که هر وعده غذایی را در رستوران صرف می‌کنند هزینه بیشتری را باید پرداخت کنند. این در حالیست که با آشپزی و خرید مواد غذایی می‌توان هزینه خورد و خوراک را تا حد زیادی کاهش داد. از سوی دیگر با مهاجرت خانوادگی به فنلاند هزینه زندگی نسبت به مهاجرت یک فرد بیش تر می‌شود.

 

هزینه زندگی در فنلاند

همانطور که گفته شد هزینه زندگی در فنلاند در بخش های مختلفی قابل بررسی است. افراد پس از مهاجرت باید اجاره مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، بیمه درمانی، و سایر هزینه ها را بپردازند. هزینه زندگی در فنلاند به شرح زیر می‌باشد.

 

هزینه مسکن در فنلاند

بیش ترین سهم هزینه زندگی در فنلاند به اجاره مسکن تعلق دارد. اجاره مسکن با توجه به متراژ خانه و شهر محل زندگی متفاوت است. میانگین میزان اجاره آپارتمان‌های مختلف در فنلاند به صورت ماهانه به شرح زیر می‌باشد.

???? خانه یک خوابه در مرکز شهر 850 یورو

????خانه سه خوابه در مرکز شهر 1200 یورو

???? آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 650 یورو

????آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 950 یورو

????خانه مبله یک خوابه در مرکز شهر (مناطق گران قیمت) 1100 یورو

????خانه مبله یک خوابه در مرکز شهر (مناطق ارزان قیمت) 800 یورو

???? خوابگاه دانشجویی 250 تا 350 یورو

برای خرید خانه نیز باید برای هر متر مربع 1700 یورو پرداخت کنید. البته این مبلغ با توجه به شهر محل زندگی تغییر خواهد کرد.

 

هزینه مواد غذایی در فنلاند

عادات غذایی و سبک خورد و خوراک می‌تواند هزینه غذا را تغییر دهد. به طور کلی هزینه موارد غذایی در مغازه های کوچک کم تر از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای است. یک وعده غذای ساده در یک رستوران ارزان قیمت در حدود 12 تا 15 یورو هزینه خواهد داشت. اما با خرید مواد غذایی می‌توان هزینه زندگی در فنلاند را کاهش داد. قیمت خرید برخی از مواد غذایی در فنلاند به شرح زیر هستند.

????شیر (1 لیتر) 1 یورو

????مرغ (500 گرم) 5.10 یورو

گوشت (1 کیلو) 15.9 یورو

????نان 1.40 یورو

????تخم مرغ (12 عدد) 2.43 یورو

????هزینه زندگی در فنلاند برای خرید پنیر 7 یورو

????سیب زمینی و پیاز 2.50 یورو

????سیب 2.30 یورو

????پرتقال 2.19 یورو

????آب معدنی 1.51 یورو

 

هزینه زندگی در فنلاند | هزینه حمل و نقل 

سیستم حمل و نقل در کشور فنلاند کیفیت بسیار عالی دارد. حمل و نقل عمومی تمامی نقاط فنلاند را در برگرفته است و تمامی افراد در نقاط مختلف این کشور می‌توانند به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. قطار و اتوبوس حتی در شرایط جوی نامساعد هوا نیز در به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

بلیط یک طرفه مترو و اتوبوس و ترموا در حدود 3.3 یورو می‌باشد. هزینه یک کیلومتر تاکسی نیز 8 یورو است. با خرید کارت بلیت هلسینکی هزینه حمل و نقل عمومی به 2 یورو کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که هزینه حمل و نقل و هزینه زندگی در فنلاند در شهرهای کوچک تر ارزان تر است. 

 

هزینه زندگی در فنلاند | هزینه انرژی مصرفی

هزینه زندگی در فنلاند شامل هزینه انرژی های مصرفی همچون آب، برق و گاز نیز می‌باشد. به طور کلی مناطق مسکونی بایستی برای هر کیلووات برق 0.198 یورو و مناطق اداری 0.130 یورو پرداخت کنند. به طور میانگین هزینه انرژی مصرفی یک فرد در یک خانه 85 متری (آب، برق، گاز) در ماه 140 یورو می‌باشد. 

 

هزینه زندگی در فنلاند | هزینه پوشاک

هزینه پوشاک در فنلاند به نحوه خرید هر فرد بستگی دارد. در صورت خرید از فروشگاه‌ها و برندهای شناخته شده هزینه لباس و هزینه زندگی در فنلاند نیز افزایش می‌یابد.

اما به طور کلی باید گفت هزینه پوشاک در فنلاند بالاست. چراکه به دلیل آب و هوای بسیار سرد نیاز به لباس زمستانی نیز بیش تر از سایر نقاط احساس می‌شود. به طور کلی هزینه خرید لباس در یک سال 800 یورو می‌باشد. 

 

هزینه خدمات درمانی

خدمات درمانی بخش بسیار مهمی از هزینه زندگی در فنلاند هستند. مبلغ خدمات درمانی با توجه به شهر محل زندگی بسیار متفاوت است. برای مثال در پایتخت یعنی شهر هلسینکی گران قیمت تر از شهرهای حومه است. 

اما به طور افراد برای خدمات درمانی باید سالانه در حدود 700 یورو پرداخت کنند. 20 یورو هزینه ویزیت پزشک و 40 یورو هزینه خدمات درمانی در بیمارستان ها می‌باشد. هزینه دارو نیز معمولا به عهده خود بیمار می‌باشد. برخی از داروها تحت پوشش بیمه هستند و مبلغ آن‌ها به حساب فرد باز می‌گردد. 

هزینه زندگی در فنلاند | درآمد مشاغل مختلف

درآمد ارتباط مستقیمی با کیفیت زندگی دارد. هرچه درآمد فرد بیش تر باشد به راحتی می‌توان هزینه زندگی در فنلاند را پرداخت کرده و کیفیت بیش تری از زندگی را تجربه کند. میزان در آمد در کشور فنلاند بالاست و به همین دلیل کیفیت زندگی در این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد. 

به طور میانگین حقوق در فنلاند 4340 یورو در ماه می‌باشد. با توجه به شغل و میزان مهارت درآمد افراد از این مبلغ بیش تر و کم تر می‌شود. افرادی که سابقه کاری بیش از  سال داشته باشند، حقوق شان 36 درصد افزایش پیدا می‌کند. 

افراد دارای سابقه کار 2 تا 5 سال نیز 32 درصد افزایش حقوق خواهند داشت. لیست درآمد برخی از مشاغل در کشور فنلاند به شرح زیر می‌باشد. 

????پزشک 5110 یورو

????پرستار 2500 یورو

????دندان پزشک 4570 یورو

????مهندس 3700 یورو

????برنامه نویس 3600 یورو

????حسابدار 4200 یورو

????استاد دانشگاه 3600 یورو

????معلم 2700 یورو

????آتش نشان 2400 یورو

????فیزیوتراپیست 2000 یورو

????نجار 2450 یورو

????پستچی 2500 یورو

????مکانیک 2020 یورو

????راننده اتوبوس 2100 یورو

????فروشنده 1700 یورو

 

مشاوره هزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی در فنلاند یکی از مسائل مهم قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت است. میزان درآمد در کشور فنلاند بالاست و به همین دلیل در صورت کار پیدا کردن افراد می‌توانند به راحتی هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنند. بیش ترین هزینه زندگی به اجاره مسکن اختصاص دارد که به طور میانگین 800 تا 1000 یورو می‌باشد. 

در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت و هزینه زندگی در فنلاند برای‌تان به وجود آمد، می‌توانید با متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه‌زندگی در فنلاند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه زندگی در فنلاند نسبت به هزینه زندگی در سایر کشورها چقدر است؟

    هزینه زندگی در این کشور نسبت به اکثر کشورهای اروپایی 53 درصد ارزان تر است. اما نسبت به سایر کشورهای جهان گران تر است. 

  2. هزینه مسکن در فنلاند چقدر است؟

    بیش ترین هزینه به اجاره مسکن اختصاص دارد. برای هزینه مسکن به طور میانگین باید در حدود 800 تا 1000 یورو ماهانه پرداخت کرد. 

  3. ارزان ترین شهر برای کاهش هزینه زندگی در فنلاند کدام است؟

    شهرهای اسپوو و تمپره جز شهرهای ارزان قیمت این کشور محسوب می‌شوند. 

    منبع: هزینه زندگی در فنلاند





:: برچسب‌ها: هزینه زندگی در فنلاند ۲۰۲۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: