کتب کمک درسی کنکور انسانی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

کتب کمک درسی کنکور انسانی

از فاکتورهای موفقیت در کنکور انسانی برنامه ریزی، پشتکار و استفاده از منابع کمک درسی می‌باشد. چراکه برنامه ریزی مسیر راه را روشن می‌سازد و کتابهای کمک آموزشی نیز، ابزار مناسب برای مطالعه و منابع می‌باشد.

لازم به ذکر است با اینکه کتاب‌های درسی منبع اصلی طراحان کنکور برای طراحی سوالات است اما خواندن کتاب درسی به تنهایی برای رسیدن به موفقیت در کنکور انسانی کافی نیست و داوطلبان بایستی در کنار مطالعه کتاب های درسی، منابعی برای تشریح بیشتر مباحث، تست زنی و تکرار و تمرین داشته باشند.

همانطور که گفته شد، تاثیر کتب کمک درسی را در کنکور انسانی، نمی توان نادیده گرفت اما داوطلبان باید پیش از تهییه منایع کمک آموزشی حتما اطلاعات کافی داشته باشند تا یک منبع خوب و کامل برای خود تهیه کنند و از تعدد منابع نیز خودداری کنند.

منابع کمک درسی کنکور انسانی 1400 | دروس عمومی

برای هر درس عمومی در کنکور انسانی، تعداد زیادی منابع از انتشارات مختلف در بازار موجود است اما همانطورکه گفته شد، داوطلبان باید بهترین منبع کمک آموزشی موجود در بازار را تهیه کنند. به همین دلیل در ادامه این مطلب به بهترین منابع کمک آموزشی در زمینه دروس عمومی اشاره کرده ایم.

درس زبان و ادبیات فارسی

طبق تجربیات گروه مشاورین دانتل، اکثر نفرات برتر کنکورهای سراسری درس زبان و ادبیات فارسی را بصورت موضوعی مطالعه می‌کنند. کتبی که در ادامه می آید؛ کتب معرفی شده توسط نفرات برتر و به تفکیک دروس برای مطالعه موضوعی است.

نشر الگو
ادبیات موضوعی گاج
لقمه مهر و ماه
نشر دریافت به قلم هامون سبطی
کتاب ادبیات جامع خیلی سبز

پیشنهاد مشاوران دانتل موضوعی خواندن درس زبان و ادبیات فارسی کنکور انسانی می‌باشد، یعنی داوطلبان باید برای هر موضوع این درس یک کتاب جداگانه تهیه کنند که می‌توانند از کتب کمک درسی “نشر الگو”، “ادبیات موضوعی گاج”، “لقمه مهر و ماه” و”نشر دریافت به قلم هامون سبطی”  استفاده کنند. این کتابها چندجلدی هستند که هر موضوع ادبیات را بصورت جداگانه در هر جلد بررسی می‌کنند.

اما برخی داوطلبان مایل هستند علیرغم پیشنهاد فوق عمل کنند و به دنبال بانک تست زبان و ادبیات فارسی که مباحث را بصورت درس به درس بررسی می‌کند؛ هستند. “کتاب ادبیات جامع خیلی سبز” و یا “کتاب نشر الگو” می‌تواند گزینه خوبی برای این داوطلبان باشد.

درس دین و زندگی

پیشنهاد مشاوران دانتل برای داوطلبانی که برای کنکور انسانی به دنبال درصد بالایی در درس دین و زندگی هستند کتاب کمک درسی “دین و زندگی کامل جامع کنکور جلد بانک تست سری میکرو طلایی کنکور 1400 از انتشارات گاج” می‌باشد که شامل تست به همراه پاسخ تشریحی و در بردارنده پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد. سری میکرو طبقه بندی این انتشارات شامل درسنامه نیز می‌باشد.

داوطلبانی که به دنبال منبعی هستند که فقط تست های کنکور سالهای گذشته را در درس دین و زندگی به همراه تعداد محدودی تست تالیفی داشته باشد می‌توانند کتاب “دین و زندگی کنکور آبی قلم چی” را تهیه کنند.

دین و زندگی کامل جامع کنکور جلد بانک تست سری میکرو طلایی کنکور 1400 از انتشارات گاج
دین و زندگی کنکور آبی قلم چی

درس زبان عربی

با توجه به آمار داوطلبان کنکور انسانی، درس عربی دارای کمترین میانگین بوده، بنابراین داوطلبانی که بتوانند در این درس درصد خوبی را کسب کنند یک قدم از رقبا جلوتر خواهند رفت. داوطلبانی که پایه ضعیفی در درس عربی کنکور انسانی دارند می‌توانند از “کتاب مبتکران ایاد فیلی” که مباحث را از پایه و به زبان ساده توضیح داده است، استفاده کنند.

اگر جزو دانش آموزان متوسطی در درس زبان عربی هستید و به دنبال درصد نسبتا متوسط و خوبی در زبان عربی کنکور انسانی هستید، کتاب کمک آموزشی “عربی کامل گاج” را به شما پیشنهاد می کنیم.

عربی کامل گاج
بانک تست عربی کنکور | سیر تا پیاز از انتشارات مهر و ماه
کتاب مبتکران ایاد فیلی

اگر جزو داوطلبانی هستید که به دنبال درصد بالایی در درس زبان عربی کنکور انسانی هستید، کتاب کمک آموزشی “بانک تست عربی کنکور | سیر تا پیاز از انتشارات مهر و ماه” را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که این کتاب جامع شامل عربی 1، 2 و 3 می‌باشد و از لحاظ تست های تالیفی در سطح بالایی قرار دارد و مطالعه آن می‌تواند درصد بالایی به داوطلبان سخت کوش بدهد.

درس زبان انگلیسی

تمامی داوطلبان کنکور انسانی بایستی برای دستیابی به درصد بالا در درس زبان انگلیسی، تسلط خوبی بر روی لغات داشته باشند بنابراین داشتن یک منبع همچون “کتاب لغات گاج (word focus)” می‌تواند در یادگیری لغات بسیار موثر باشد چراکه بهترین منبع موجود در بازار می‌باشد.

کتاب لغات گاج (word focus)
درک متن انگلیسی به زبان ساده از انتشارات مبتکران
جامع زبان انگلیسی مبتکران
کتاب سیر تا پیاز

برای یادگیری دیگر مباحث و قواعد زبان انگلیسی کنکور سراسری، پیشنهاد مشاوران دانتل کتاب “درک متن انگلیسی به زبان ساده از انتشارات مبتکران”  و به قلم دکتر شهاب اناری و یا کتاب “جامع زبان انگلیسی مبتکران” می‌باشد. داوطلبانی که به دنبال کتاب کم حجم تری هستند، “کتاب سیر تا پیاز” که بیشتر به مباحث سال اخر می‌پردازد، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

منابع کمک درسی کنکور انسانی 1400 | دروس تخصصی

داوطلبان کنکور انسانی برای موفقیت در کنکور بایستی به دروس تخصصی که دارای ضریب بیشتری است، توجه بیشتری نیز داشته باشند. به همین منظور در ادامه، بهترین کتب درسی برای دروس اختصاصی کنکور انسانی را آورده ایم.

درس ادبیات اختصاصی

از دروس مهم کنکور انسانی، درس ادبیات اختصاصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند از کتاب های محبوب بین داوطلبان کنکور انسانی سال گذشته استفاده کنند. این کتاب ها در جدول زیر گردآوری شده است.

ادبیات اختصاصی جامع میکرو گاج
ادبیات انسانی انتشارات مهر و ماه
ادبیات انسانی انتشارات خیلی سبز

درس عربی اختصاصی

پیشنهاد مشاوران دانتل برای درس عربی اختصاصی، کتاب های مورد مطالعه نفرات برتر کنکور سراسری است.

کتاب عربی جامع انتشارات خیلی سبز
عربی اختصاصی جامع میکرو گاج
عربی اختصاصی سیر تا پیاز
عربی اختصاصی پایه و دوازدهم انتشارات مشاوران آموزش

درس ریاضی

درس ریاضی یکی از دروس تخصصی داوطلبان کنکور انسانی می‌باشد و البته مشکل اغلب آنها نیز هست که همین باعث حذف این درس از برنامه مطالعه آنها می‌شود. داوطلبان توجه داشته باشند که حذف هیچ درسی توصیه نمی‌شود و مطالعه آن به دلیل اینکه دیگر داوطلبان به آن توجه کمتری دارند باعث پیشی گرفتن نیز می‌شود.

کتاب های ریاضی انسانی انتشارات خیلی سبز
لقمه ریاضی انتشارت مهر و ماه
کتاب ریاضی انسانی از انتشارات مبتکران

کتاب‌های زیادی برای این درس از انتشارات مختلف در بازار موجود می باشد اما “کتاب های ریاضی انسانی انتشارات خیلی سبز”، “لقمه ریاضی انتشارت مهر و ماه”  کتاب های خوبی هستند که ضمن داشتن درسنامه، شامل تست های کنکور سالهای گذشته نیز می‌باشند اما برای داوطلبانی که تنها به دنبال منبعی هستند که فقط شامل تست باشد، “کتاب ریاضی انسانی از انتشارات مبتکران” پیشنهاد می‌شود.

درس اقتصاد

درس اقتصاد از دیگر دروس اختصاصی کنکور انسانی می‌باشد که معمولا هرساله طراحان از آن سوالات ترکیبی طرح می‌کنند. بنابراین داوطلبان بایستی بر همه مباحث آن تسلط داشت تا بتوانند تست‌های آن را حل کنند.

پیشنهاد مشاوران دانتل بعد از مطالعه کتاب درسی، استفاده از منابع کمک درسی زیر است.

کتاب لقمه اقتصاد انتشارات مهر و ماه
اقتصاد انتشارات مشاوران آموزش
کتاب ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز

درس جامعه شناسی

بهترین کتب کمک درسی مورد استفاده رتبه های برتر کنکور سراسری 99 به شرح زیر است.

جامعه شناسی جامع انتشارات مشاوران آموزش
جامعه شناسی جامع میکرو گاج
جامعه شناسی خیلی سبز

درس علوم اجتماعی

تست‌های درس علوم اجتماعی وقت گیر است، نیاز به تسلط بیشتری برای حل سوالات دارد، بنابراین داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه کتب درسی، از بهترین منابع کمک آموزشی موجود در بازار همچون “کتاب تست جامعه شناسی خیلی سبز”  و “کتاب آموزش و تست جامعه شناسی مهر و ماه” استفاده کنند.

کتاب تست جامعه شناسی خیلی سبز
کتاب آموزش و تست جامعه شناسی مهر و ماه

درس فلسفه و منطق

درس فلسفه و منطق نیز از دیگر دروس تخصصی داوطلبان کنکور انسانی است که در سالهای اخیر شاهد سوالات ترکیبی و سطح بالا از آن در کنکور سراسری بوده ایم. به همین دلیل استفاده از “کتاب مبتکران به تالیف آقای حجازیان” و “کتاب تست فلسفه خیلی سبز” به داوطلبان توصیه می‌شود.

کتاب مبتکران به تالیف آقای حجازیان
کتاب تست فلسفه خیلی سبز

درس تاریخ و جغرافیا

از بهترین منابع کمک آموزشی موجود برای درس تاریخ و جغرافیا می‌توان به کتب زیر اشاره کرد.

کتاب تاریخ و جغرافی آبی قلم چی
کتاب تاریخ و جغرافی رزمندگان
کتاب جغرافیا جامع میکرو طلایی گاج
کتاب تست جغرافی خیلی سبز
تست تاریخ خیلی سبز

درس روانشناسی

سوالات درس روانشناسی کنکور انسانی در سطح نسبتا بالا و سختی طراحی می‌شود. داوطلبان برای مطالعه درس روانشناسی به صورت مفهومی با درسنامه و همینطور حل تست های تالیفی و تست‌های  کنکور سراسری از سال های گذشته، می‌توانند از کتاب‌های کمک آموزشی”آزمون های تدریجی روانشناسی انتشارات اندیشه فائق” و”کتاب لقمه روانشناسی انتشارات مهر و ماه” استفاده کنند.

اما داوطلبانی که مایل هستند کتابی تهیه کنند که فقط شامل تست باشد می‌توانند از کتاب “تست روانشناسی خیلی سبز” استفاده  کنند.

آزمون های تدریجی روانشناسی انتشارات اندیشه فائق
کتاب لقمه روانشناسی انتشارات مهر و ماه
تست روانشناسی خیلی سبز

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کمک درسی کنکور انسانی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کتب کمک درسی کنکور انسانی 1400




:: برچسب‌ها: کتب کمک درسی کنکور انسانی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: