داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99
نوشته شده توسط : دانتل

راه حل اول داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99 | شرکت در تکمیل ظرفیت

داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشند اما موفق به حضور در جلسه امتحان نشده باشند می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری که هرسال پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دانشگاه های دولتی پس از انجام فرآیند انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت هایی را که طی انتخاب رشته تکمیل نشده باشند را از طریق سایت این سازمان در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد و درواقع  به آنها فرصت مجددی برای ورود به دانشگاه می‌دهد.

لازم به تاکید است تنها داوطلبانی مجاز به شرکت در فرایند تکمیل ظرفیت هستند که در مرحله ثبت نام کنکور سراسری، ثبت نام کرده اند اما از شرکت در جلسه کنکور جامانده اند.

این افراد می‌توانند برای امتحان شانس خود برای ورود به دانشگاه، در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت که اغلب برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود، دفترچه تکمیل ظرفیت را از طریق لینک زیر دانلود کنند و سپس پس از اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده، شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند.

بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت

تا کنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر زمان تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری منتشر نشده است اما معمولا پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه، پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری، آغاز می‌شود.

راه حل دوم داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99 | ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری

دانشگاه های سراسری، هرسال به صورت مجزا از رشته های با آزمون، دفترچه دیگری برای رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org، منتشر می‌کند و لازم به ذکر است ثبت نام در آنها نیازی به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ندارد و ملاک پذیرش داوطلبان سوابق تحصیلی آنها می‌باشد.

بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99

هرسال دفترچه رشته های بدون آزمون شامل: رشته های بدون کنکور سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم یا همان شبانه و پردیس خودگردان، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبانی که از کنکور سراسری جامانده اند و نتوانستند از طریق انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری وارد دانشگاه شوند و ادامه تحصیل دهند می‌توانند در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ثبت نام کنند. برای این کار لازم است داوطلبان ابتدا از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری مطلع شوند و سپس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای از آغاز زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای ورودی مهر 99، در مرداد ماه خبر داد. طبق اطلاعیه گفته شده ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری مهر 99، از تاریخ 5 مردادماه سال 99 آغاز و تا 14 مهر ماه سال 99 ادامه خواهد داشت.

همینطور داوطلبان برای ورود به دانشگاه های سراسری در ورودی بهمن، طبق روال سالهای گذشته باشد، می‌توانند از اواخر آبان ماه تا نیمه های بهمن ماه نسبت به ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های دولتی اقدام کنند و البته لازم به ذکر است ثبت نام در این مرحله به صورت حضوری انجام می‌شود.

داوطلبان برای اطلاع از شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری می‌توانند با مشاوران مجرب مرکز مشاوره دانتل تماس بگیرند و مشاوره لازم در این زمینه را بگیرند.

راه حل سوم داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99 | ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد دو بار در سال اقدام به جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی یا بدون کنکور می‌کند. پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی صورت می‌گیرد. داوطلبان جامانده از کنکور سراسری برای ورودی مهر و بهمن می‌توانند اقدام به ثبت نام بدون کنکور نمایند. راه ثبت نام در دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org می‌باشد.

داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99، می‌توانند برای اطلاع از شرایط شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و همینطور نحوه ثبت نام مطلب زیر را مطالعه کنند.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی 99

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطورکه گفته شد دانشگاه آزاد دوبار در سال بصورت بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می‌کند که در سال جاری فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان برای ورود به رشته های بدون آزمون در نیمسال اول، از 5 مرداد ماه 99 آغاز و تا 2 شهریورماه ادامه داشت که این زمان به دلیل استقبال داوطلبان تا 14 مهرماه تمدید شد.

داوطلبان برای ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد در ورودی بهمن ماه نیزمی‌توانند از اواخر آبان ماه و یا اوایل آذرماه نسبت به ثبت نام رشته مدنظر خود اقدام کنند.

در مطلب بالا سعی ما در جهت ارائه اطلاعاتی برای داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99، بوده است. چنانچه سوالی داشتید و یا برای دریافت اطلاعات تکمیلی، جزئیات بیشتر و مشاوره در مورد کنکور سراسری، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل بفرمایید.

منبع: داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: داوطلبان جامانده از کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: