شماره دانشجویی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

شماره دانشجویی دانشگاه آزاد شماره مختص هر دانشجو است که تمامی دانشجویان باید آن را دریافت نمایند. بدون شماره دانشجویی هیچ کاری در دانشگاه به عنوان دانشگاه امکان پذیر نیست. شماره دانشجویی بلافاصله پس از ثبت نام نهایی صادر می‌شود. دانشجویان می‌توانند برای دریافت آن به سایت آموزشیار مراجعه کنند. با توجه به اهمیت شماره دانشجویی در این مقاله به بررسی کامل شماره دانشجویی دانشگاه‌آزاد پرداخته ایم. پس برای کسب اطلاع بیش تر در این زمینه این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 منبع: شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

تمامی دانشجویان در تمامی دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی یک شماره دانشجویی منحصر به فرد برای خود دارند. شماره دانشجویی برای تمامی دانشجویان صادر می‌شود و بدون داشتن فرد دانشجو محسوب نمی‌شود.

شماره دانشجویی دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه ها پس از قبولی دانشجو و ثبت نام نهایی او در دانشگاه صادر می‌شود. دانشجویان برای دریافت شماره دانشجویی و استفاده از خدمات آن باید اقداماتی را انجام دهند.

 

کاربرد شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

تمامی دانشجویان از اهمیت شماره دانشجویی اطلاع دارند. همانطور که گفته شد اهمیت و کاربرد این شماره در حدی است که بدون داشتن آن دانشجو هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و حتی به عنوان دانشجو نیز محسوب نمی‌شود.

مواردی همچون انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده برنامه درسی، دریافت غذا و… همگی جز کاربردهای شماره دانشجویی دانشگاه آزاد هستند. با توجه به کاربرد گسترده این شماره توصیه می‌شود که آن را حفظ کنید تا کارهایتان سریع تر انجام شود.

 

سایت دریافت شماره دانشجویی

دانشجویان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه آزاد به صورت با آزمون و یا بدون آزمون بایستی برای ثبت نام نهایی و ارائه مدرک اقدام نمایند. سامانه یکپارچه دانشگاه آزاد سایت آموزشیار می‌باشد.

دانشجویان پذیرفته شده باید طبق اطلاعیه های دانشگاه وارد این سایت شده و پس از بارگذاری مدارک، شماره دانشجویی دانشگاه آزاد صادر شده را نیز از این سامانه دریافت نمایند. آدرس سایت آموزشیار  edu.iau.ac.ir می‌باشد.

 

زمان دریافت شماره دانشجویی

پس از اینکه دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد ثبت نام خود را انجام دادند، شماره دانشجویی نیز صادر می‌شود. پس می‌توان گفت که زمان دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد همزمان با زمان مراجعه به دانشگاه برای ثبت نام نهایی می‌باشد.

زمان ثبت نام و دریافت شماره دانشجویی در دانشگاه های مختلف متفاوت است. هر دانشگاه طی اطلاعیه ای زمان مراجعه در دانشگاه را مشخص می‌کند. برای این منظور باید سایت دانشگاه را بررسی نمایید. برای کسب اطلاع سریع تر از زمان دریافت شماره دانشجویی می‌توانید در کانال تلگرام دانتل کو عضو شو 

مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره دانشجویی

برای ثبت نام در دانشگاه آزاد و دریافت کارت دانشجویی باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک در همان زمان ثبت نام توسط مسئولین دانشگاه از شما گرفته می‌شود. مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد.

????مدرک تحصیلی مقطع قبلی و ریز نمرات

????شناسنامه

????کارت ملی

????مدارک مربوط به سهمیه (در صورت استفاده)

????مدرک مربوط به خدمت سربازی برای آقایان

 

نحوه دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

کارت دانشجویی معمولا چند روز پس از ثبت نام صادر می‌شود. اما شماره دانشجویی بلافاصله پس از ثبت نام در دانشگاه صادر شده و دانشجو می‌تواند از آن استفاده کند. برای دریافت شماره دانشجویی از سایت آموزشیار بایستی طبق مراحل زیر پیش بروید.

1️⃣با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir وارد سایت آموزشیار شوید.

2️⃣بر روی گزینه پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ کلیک نمایید.

3️⃣کد ملی و کد امنیتی خود را در کادر باز شده وارد کنید.

4️⃣شماره دانشجویی موقت را کپی کرده و با استفاده از آن وارد سایت شوید.

5️⃣پس از مطالعه قوانین و مقرارت تیک گزینه موافقم را فعال کنید و با زدن گزینه پذریرش وارد سایت شوید.

6️⃣شماره دانشجویی موقت دریافت شده را در دو کادر نام کاربری و رمز عبور وارد کرده و پس از تکمیل کادر کد تصویر گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

7️⃣برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد گزینه پذیرش بر خط توسط داوطلب را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

8️⃣پایین صفحه گزینه ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی را انتخاب کنید.

9️⃣در صورت قید عبارت نیاز به اصلاح دارد باید مدارک خود را به طور کامل بارگذاری کنید چراکه مدارک مشکل داشته و ثبت نام کامل انجام نشده است. اما در صورت تایید مدارک می‌توانید با انتخاب گزینه چاپ رسید ثبت نام شماره دانشجویی خود را دریافت نمایید.

 

فراموشی و بازیابی شماره دانشجویی

همانطور که گفته شد بهتر است دانشجویان شماره دانشجویی دانشگاه آزاد خود را حفظ کنند تا با مشکل مواجه نشوند. اما در صورت فراموشی شماره و گم کردن کارت باید نسبت به بازیابی آن اقدام کرد. بازیابی شماره دانشجویی و صدور مجدد کارت از طریق سایت اممکان پذیر نیست.

برای این منظور دانشجویان باید به واحد آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و به صورت حضوری درخواست بازیابی کارت بدهند. پس از مدتی کارت دانشجویی مجدا باری دانشجو صادر می‌شود.

 

مشاوره شماره دانشجویی

شماره دانشجویی یک شماره مختص به هر دانشجو است که تمامی دانشجویان بایستی آن را داشته باشند. دریافت شماره دانشجویی از طریق سایت آموزشیار امکان پذیر است. دانشجویان باید در زمان مقرر به دانشگاه مراجعه کنند تا پس از تکمیل ثبت نام شماره دانشجویی برای شان صادر شود.

در صورتی که همچنان سوال یا ابهامی در زمینه شماره دانشجویی دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شماره دانشجویی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد چه زمانی باید اقدام کرد؟

    زمان دریافت شماره دانشجویی همزمان با ثبت نام در دانشگاه می‌باشد. پس از تکمیل ثبت نام شماره دانشجویی صادر می‌شود.

  2. برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و با استفاده از شماره دانشجویی موقت وارد سایت شده و شماره خود را دریافت نمایید.

  3. چگونه می‌توان شماره دانشجویی موقت دریافت کرد؟

    برای دریافت شماره دانشجویی موقت باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و با استفاده از کد ملی آن را دریافت نمایید.

 
منبع: شماره دانشجویی دانشگاه آزاد




:: برچسب‌ها: شماره دانشجویی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: