کد دانش آموزی
نوشته شده توسط : دانتل

کد دانش آموزی | معرفی

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی، دریافت کد سوابق تحصیلی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

علاوه بر بایگانی مدرسه، اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می‌شود تا شناخت دانش آموزان راحت صورت پذیرد. همچنین انجام کارهای اداری دانش آموزان بوسیله این کد صورت می‌پذیرد.

بخوانید: دریافت کد منطقه تحصیلی

کاربرد | دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته‌های نظری علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی هستند و مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” می‌باشند. کد سوابق تحصیلی اطلاعات و ریز نمرات دروس داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد. برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

داوطلبان نظام جدید نیز با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی می‌توانند، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را از طریق همین سایت دریافت کنند. فقط داوطلبان باید توجه داشته باشند که دریافت کد سوابق تحصیلی مشروط به وارد کردن اطلاعاتی همچون کد دانش آموزی می‌باشد.

دانش آموزان می‌توانند ازطریق مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به این کد دسترسی پیدا کنند اما چنانچه داوطلبی به کد دانش آموزی خود دسترسی نداشته باشند و در صورتی که قبلا نیز در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشد و اطلاعات او در سازمان سنجش موجود باشد می‌تواند از طریق سایت سنجش، نسبت به بازیابی کد دانش آموزی به کمک وارد کردن کد ملی اقدام کند.

بخوانید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور 1400

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

داوطلبان برای دریافت کد دانش آموزی خود با کد ملی، کافیست طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه ” سراسری ” را از منوی رنگی سمت چپ سایت انتخاب کنند.
  • مرحله دوم:  در این مرحله داوطلبان باید بر روی گزینه ” سوابق تحصيلی دانش آموزان – وضعيت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش ” کلیک کنند.
  • مرحله سوم:  در صفحه ایجاد شده، چند کادر پیش روی شماست. از کادر دوم استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعاتس شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد امنیتی، کد دانش اموزی خود را دریافت کنید.

نکته: لینک سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش در حال حاضر فعال نیست. هنگام ثبت نام کنکورسراسری این لینک در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد.

بخوانید: راهنما، زمان و شرایط و مدارک لازم کنکور 1400

برای دریافت مشاوره در نحوه دریافت شماره دانش آموزی آموزش پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کد دانش آموزی




:: برچسب‌ها: کد دانش آموزی ,
:: بازدید از این مطلب : 848
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: