دریافت کد منطقه تحصیلی
نوشته شده توسط : دانتل

کاربرد کد منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی

پس از اعلام زمان ثبت نام کنکور 1400، تمامی داوطلبان نظام قدیم باید نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود و تمامی داوطلبان نظام جدید با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم خود، از سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان ورودی دانشگاه ها به نشانی اینترنتی “dipcode.medu.ir ” اقدام کنند.

هریک از بخش‌های استان‌های مختلف کشور دارای یک کد منطقه هستند که سازمان جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان ورودی دانشگاه ها، سوابق تحصیلی داوطلبان را براساس همین مناطق تحصیل داوطلبان جمع آوری می‌کند و به این علت زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد منطقه نیاز است.

بخوانید: فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400

داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی 

دانش آموزانی که در سال 84 و بعد از آن در رشته‌های نظری مدرک دیپلم خود را گرفته اند و همینطور دانش آموزانی که در سال 91 و بعد از آن مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند، می‌توانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از سایت “دیپ کد” دریافت کنند.

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را رشته‌های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش گرفته اند و مایل به شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400، هستند می‌توانند از سایت مربوطه، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند همینطور داوطلبان نظام جدید نیز با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی، فقط باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

دانش آموزان با مدرک دیپلم تطبیقی از مدارس غیرایرانی خارج از کشور و تمامی داوطلبانی که جزو افراد گفته شده در متن فوق نیستند، دارای کد سوابق تحصیلی نمی‌باشند و نیازی به دریافت آن نیست.

بخوانید: دریافت کد دانش آموزی

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

حال سوالی که ممکن است برای داوطلبان ایجاد شود، این است که کد منطقه برای هر داوطلب بر چه اساسی، تعریف می‌شود؟ باید بگوییم که کد منطقه دیپلم و کد منطقه پیش دانشگاهی براساس محل تحصیل هرکدام تعیین می‌شود و به محل سکونت فعلی داوطلبان ارتباطی ندارد.

کد منطقه تحصیلی تعیین کننده سهمیه مناطق داوطلب در کنکور سراسری است. سازمان سنجش برای رعایت عدالت آموزشی داوطلبان را برحسب دسترسی به امکانات آموزشی، به سه منطقه تقسیم می کند. هر داوطلب براساس کدمنطقه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در یکی از این مناطق سهمیه قرار می‌گیرد.

داوطلبان برای دسترسی به کد منطقه خود دو راه پیش رو دارند که سعی کرده ایم به صورت مختصر در موارد زیر آنها را شرح دهیم.

  • کارنامه دبیرستان و یا کارنامه پیش دانشگاهی: کد منطقه محل تحصیل داوطلب در قسمت بالای کارنامه وی، در بخش مشخصات درج می‌شود.
  • سایت سازمان سنجش: داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org و رفتن به قسمت دریافت کد منطقه، شهر محل تحصیل خود را وارد کرده و کد منطقه خود را دریافت نمایند.

لازم به تاکید است که امکان تغییر کد مناطق هر ساله از سوی سازمان سنجش، وجود دارد بنابراین بهتر است داوطلبان در زمان ثبت نام، کد منطقه خود را مجدد دریافت کنند.

نحوه دریافت کد منطقه از طریق سایت سازمان سنجش

داوطلبان برای دریافت کد منطقه محل تحصیل خود برای کد سوابق تحصیلی، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند.

لازم به ذکر است که داوطلبان در صورتی می‌توانند مراحل زیر را پیش بروند که لینک ثبت نام کنکور سراسری، فعال باشد.

  • مرحله اول: داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ”  sanjesh.org ” مراجعه کرده و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.
  • مرحله دوم: همانطورکه گفته شد در صورت فعال شدن لینک ثبت نام کنکور سراسری، بر روی گزینه ” ثبت نام آزمون سراسری سال 1400 ” کلیک نمایند.
  • مرحله سوم: در صفحه ایجاد شده از منوی سمت راست سایت با عنوان منوی اطلاعات مورد نیاز، بر روی گزینه ” بخش ” کلیک کنند.
  • مرحله چهارم: در صفحه جدید، استان محل دریافت مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را وارد کرده و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایند.
  • مرحله پنجم: پس از کلیک بر روی گزینه جستجو، لیست کد مناطق استانی که وارد کرده اید نمایش داده می شود که شما بایستی کد منطقه محل دریافت مدرک خود را از بین آنها پیدا کنید.

داوطلبان پس از دریافت کد منطقه به روش فوق، می‌توانند از آن در جهت دریافت کد سوابق تحصیلی استفاده کنند.

بخوانید: کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد منطقه تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دریافت کد منطقه تحصیلی




:: برچسب‌ها: دریافت کد منطقه تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: