کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲ یکی از ظرفیت های مقطع کارشناسی ارشد است که به منظور اهمیت به نیازهای جامعه اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. ارشد استاد محور به دو صورت با آزمون و استعدادهای درخشان می باشد و داوطلبان می توانند در هر یک از این دو روش شرکت نمایند. در این طرح شرط اصلی این است که پذیرش دانشجو بر اساس موضوع های مورد نیاز جامعه انجام شود. با توجه به سوالات بسیار زیاد داوطلبان در مورد کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲ در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم پس تا انتها همراه ما باشید. 

منبع: کارشناسی ارشد استاد محور  

 

کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲

هر ساله داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در آزمون سراسری برگزار شده توسط سازمان سنجش شرکت می کنند و می توانند به توجه به رتبه خود انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند. 

یکی از سهمیه های مازاد در سال 1402 طرح کارشناسی ارشد استاد محور است. بر اساس این طرح اساتید در زمینه های مورد نیاز جامعه طرح هایی را ارائه می دهند. دانشجویان با توجه به علاقه خود می توانند هر یک از این طرح را انتخاب کنند. 

در نهایت در یک جلسه مصاحبه تمامی داوطلبان بررسی شده و در نهایت اساتید به صورت مستقیم دانشجوی مورد نظر خود را انتخاب می کنند. کارشناسی ارشد استاد محور به دو صورت با آزمون و استعدادهای درخشان اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. 

زمان ثبت نام ارشد استاد محور 1402

برای قبولی در ارشد استاد محور داوطلبان باید در بازه زمانی مشخص و تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند و ثبت نام نمایند. در صورت از دست دادن زمان ثبت نام دیگر امکان شرکت در طرح کارشناسی ارشد استاد محور برای داوطلبان وجود نخواهد داشت. 

در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام ارشد استاد محور مشخص نشده است و سازمان سنجش هیچ اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نکرده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق ثبت نام در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام می توانید در کانال تلگرام دانتل کو عضو شوید. 

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور

همانطور که گفته شد پذیرش دانشجو در این طرح به صورت مستقیم توسط اساتید انجام می شود. برای ثبت نام و قبولی در ارشد استاد محور دو شرط اساسی وجود دارد که داوطلبان باید از آن ها اطلاع داشته باشند. 

شرط اول عدم نسبت فامیلی استاد و داوطلب است. در صورت وجود هرگونه رابطه فامیلی اجازه شرکت در این طرح برای داوطلب وجود نخواهد داشت. بر اساس شرط دوم نیز اساتید تنها می توانند در زمینه هایی دانشجو پذیرش کنند که موضوع پایان نامه متناسب با نیاز جامعه باشد. 

در صورتی که استادی تشخیص به ضرورت یک موضوع دهد، می تواند آن را در شورای پژوهشی دانشگاه مطرح کرده و پس دریاقت تاییدیه اقدام به پذیرش دانشجو و شروع تحقیق نماید. با توجه به جدید بودن طرح کارشناسی ارشد استاد محور احتمالا شروط دیگری نیز تعیین خواهد شد که در حال حاضر هنوز مشخص نشده است. 

 

چگونگی ثبت نام ارشد استاد محور

همانطور که گفته شد ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور به دو صورت با آزمون و استعداد درخشان خواهد بود. جزییات نحوه ثبت نام هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. پیش بینی ها بر این است که ثبت نام با آزمون همچون ثبت نام کنکور ارشد از طریق سایت سنجش انجام گیرد. 

پذیرش بر اساس استعدادهای درخشان نیز احتمالا مستقیما توسط اساتید انجام شود. در این روش دانشگاه ها به صورت مجزا فراخوان داده و داوطلبان علاقه مند را برای مصاحبه دعوت می کنند. برای اطلاع از زمان ثبت نام ارشد استاد محور استعداد درخشان باید منتظر اطلاعیه های دانشگاه ماند. در صورت مشخص شدن جزییات ثبت نام ارشد استاد محور این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد استاد محور

در صورتی که داوطلب در طرح با آزمون کارشناسی ارشد استاد محور شرکت کند، باید مانند سایر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در آزمون سراسری شرکت کنند. داوطلبان باید کارت ورود به جلسه دریافت کنند که زمان و مکان برگزاری آزمون نیز در کارت ذکر شده است.

کارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود. در صورت شرکت در روس استعداد درخشان نیز داوطلبان باید منتظر مصاحبه حضوری هر دانشگاه بمانند تا اساتید مستقیما ارزیابی خود را انجام دهند. 

 

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد استاد محور

چنانچه داوطلب در آزمون ارشد شرکت کرده باشد، باید در زمان مشخض انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نماید. با این تفاوت که لیست رشته های استاد محور از سایر رشته مجزا هستند.

داوطلبان علاقه مند به ارشد استاد محور باید دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و به قسمت رشته های استاد محور مراجعه نمایند. در صورتی که دانشگاه آزاد نیز اقدام به پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد استاد محور نماید، انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام خواهد گرفت. 

اما در روش استعداد درخشان انتخاب رشته انجام نمی شود. داوطلبان باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از طریق لیست منتشر شده در سایت علاقه مندی خود به شرکت در مصاحبه را اعلام نمایند. 

 

مصاحبه ارشد استاد محور 

روش گزینش دانشجو از طریق استعداد های درخشان همراه با مصاحبه خواهد بود. جزییات طرح استاد محور هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما با احتمال بسیار زیاد پذیرش به صورت با آزمون نیز مصاحبه خواهد داشت. 

در جلسه مصاحبه داوطلبان باید به سوالات اساتید پاسخ دهند و آن ها را متقاعد کنند که برای طرح تحقیقاتی مناسب هستند. مصاحبه مهم ترین مرحله پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور است پس توصیه می شود که داوطلبان با کمک گرفتن از افراد متخصص برای این مرحله حساس آماده شوند. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو می توانند در این زمینه شما را یاری کنند. 

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد استاد محور

مدتی پس از برگزاری جلسه مصاحبه نتایج منتشر خواهد شد. همانطور که گفته شد هنوز اطلاعیه های دقیقی در مورد جزییات طرح کارشناسی ارشد استاد محور منتشر نشده است. با این حال انتظار می رود که اعلام نتایج در حدود یک ماه پس از برگزاری جلسه مصاحبه باشد. 

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و یا سایت دانشگاه (در روش استعداد درخشان) از نتایج مصاحبه خود مطلع شوند. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان اعلام نتایج این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

مشاوره ارشد استادمحور

طرح استاد محور به دو صورت با آزمون و استعداد درخشان برگزار می شود. در این طرح اساتید اقدام به پذیرش دانشجو در زمینه تحقیق پایان نامه با موضوع های مورد نیاز برای جامعه می نمایند. داوطلبان برای ادامه تحصیل در این مقطع باید در جلسه مصاحبه شرکت نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه کارشناسی ارشد استاد محور داشتید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی ابهامات خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کارشناسی ارشد استاد محور به چه معناست؟

    در این طرح دانشجویان بر اساس نیاز به تحقیق در زمینه موضوعات مورد نیاز جامعه پذیرش می شوند و به کار تحقیقاتی می پردازند. 

  2. آیا بدون شرکت در آزمون ارشد می توان در طرح استاد محور شرکت کرد؟

    بله ارشد استاد محور به دو صورت با آزمون و استعدادهای درخشان دانشجو پذیرش می کند. در روش استعداد درخشان نیازی به شرکت در آزمون نیست. 

  3. نتایج ارشد استاد محور چه زمانی مشخص می شود؟

    در حال حاضر اطلاعاتی از زمان دقیق اعلام نتایج در دسترس نیست اما احتمال می رود که یک ماه بعد از مصاحبه باشد. 
    منبع: کارشناسی ارشد استاد محور 





:: برچسب‌ها: کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: