فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در طی فرآیند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان باید به دقت دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمایند. اطلاعات لازم برای ثبت نام در این دفترچه موجود است. همچنین در این دفترچه جداول و کدهای زیادی نیز به چشم می‌خورد. فرم پیش نویس ثبت نام نیز یکی از آیتم های موجود در دفترچه است. تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش، حیاتی است. زیرا مانع از بروز اشتباهات احتمالی می‌گردد. همچنین استفاده از فرم پیش ثبت نام تکمیل شده، باعث بالا رفتن سرعت ثبت نام در حین مراجعه به سایت می‌گردد. شاید حجم بالای اطلاعات موجود در دفترچه باعث سردرگمی داوطلبان گردد. از این رو ما در این مقاله اطلاعات ضروری که فرد داوطلب به آن نیاز خواهد داشت را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهیم.

بخوانید: زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400

نمونه فرم پیش ثبت نام

نمونه فرم پیش ثبت نام در صفحات انتهایی دفترچه راهنما دردسترس داوطلبان قرار دارد. داوطلبان می‌توانند یک نمونه از این صفحه را پرینت گرفته و اطلاعات خود را وارد نمایند. استفاده از این فرم تکمیل شده در زمان تکمیل ثبت نام در سایت سنجش بسیار تسهیل گر است. در ادامه یک نمونه از فرم پیش نویس جهت آشنایی داوطلبان ارائه می‌شود.

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

 

این فرم متشکل از 41 ردیف است. تکمیل برخی ردیف‌ها به سادگی امکان پذیر است. اما در این میان جهت تکمیل بعضی از شماره ردیف ها باید اطلاعاتی را در اختیار داشت. در این مقاله برای سهولت دسترسی داوطلبان شماره ردیف های فرم را به چهار قسمت تقسیم می نماییم. اطلاعات لازم جهت تکمیل هر قسمت به طور مبسوط شرح داده خواهد شد.

بخوانید: هزینه ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 | ردیف 1 تا 10

به تصویر زیر دقت کنید.

 

در تصویر فوق ردیف1، 2، 3 اختصاص به نام، نام خانوادگی، نام پدر دارد. در تکمیل این ردیف ها استفاده از مد، تشدید، الف محذوف و همزه غیرمجاز است. داوطلبان دقت نمایند که باید نام ها را به صورت کامل وارد نمایند.

ردیف 4 مختص تعیین جنسیت است.

در ردیف 5 و 6 اطلاعات شناسنامه عینا وارد می‌شود. اتباع خارجی که شناسنامه ندارند، باید در ردیف 5 شماره شناسنامه و در ردیف 6 شماره سریال شناسنامه را وارد کنید.

اطلاعات درخواستی ردیف 7، 8، 9 با دقت تکمیل می‌شود. تنها نکته این بخش مربوط به اتباع خارجی است. این گروه فاقد کد ملی هستند و باید شامره گذرنامه خود را در کدملی وارد نمایند.

ردیف 10 نوع سهمیه داوطلبان مشخص می‌شود. این ردیف دارای 21 گزینه است. داوطلبان باید متناسب با شرایط خود، تنها یک گزینه را انتخاب نمایند. سهمیه

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 | ردیف 11 تا 20

به تصویر زیر توجه نمایید.

 

ردیف های 11 و 12 تنها مختص داوطلبانی است که مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان هستند. برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی باید از طریق سازمان‌های تابعه اقدام شود. فرم مخصوصی جهت استفاده از سهمیه رزمندگان وجود دارد که حتما باید تکمیل شود. ضمنا متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران باید کد پیگیری خود را از طریق سایت aja.ir دریافت نمایند. برای شماده مقاله نحوه دریافت کد 12 رقمی ایثارگزان کلیک کنید

اطلاعات درخواستی ردیف 13 و 14 با استفاده از جدول شماره 1 استخراج می‌شود. کد محل تولد

در ردیف 15 داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را مطابق با توضیحات موجود در دفترچه راهنما تعیین کنند. در این ردیف باید یک عدد از اعداد بین 1 تا 11 نوشته شود. نظام وظیفه

ردیف 16 تنها مخصوص اتباع خارجی است. هر داوطلب باید ملیت خود را مشخص نماید. همچنین کد پیگیری 13 رقمی را از سایت سنجش دریافت نموده و در بخش مشخص شده درج نماید.

ردیف 17 مخصوص افراد دارای معلولیت است. داوطلبان این گروه همچنین باید وضعیت نیاز خود به منشی را نیز مشخص نمایند.

ردیف 18 مختص داوطلبان چپ دست است. برای این داوطلبان صندلی مخصوص در جلسه آزمون به کار می‌رود.

ردیف 19 و 20 اختصاص به کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و کد موسسه محل تحصیل یا اخذ مدرک کارشناسی است. داوطلبان باید این کدها را از طریق سایت سازمان سنجش استخراج نمایند. چنانچه این کدها در سایت سازمان سنجش موجود نباشد، در ردیف 19 کدرشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و در ردیف 20 کد موسسه محل تحصیل یا اخذ مدرک کارشناسی درج می‌شود. برای مطالعه نحوه دریافت کدرشته تحصیلی و کد موسسه محل تحصیل یا اخذ مدرک کارشناسی کلیک کنید.

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد | ردیف 21 تا 30

تصویر زیر را مشاهده نمایید.

 

ردیف‌های 21 تا 24 اطلاعات مربوط به مدرک کارشناسی داوطلب است که باید در نهایت دقت تکمیل شود. در صورتی که داوطلب هنوز فارغ التحصیل نشده است باید در ردیف 23 معدل اکتسابی تا تاریخ 31 شهریور را درج نماید.

ردیف 25 مخصوص داوطلبانی است که معدل آنها بر مبنای 0 تا 4 است و یا حافظ قرآن می‌باشند.

در ردیف های 26 تا 30 اطلاعات رشته امتحانی انتخابی وارد می‌شود. داوطلبان می‌توانند در یک رشته اصلی و یک رشته شناور درخواست شرکت در آزمون را داشته باشند.

بخوانید: مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور ارشد 1400

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 | ردیف 31 تا 41

به تصویر زیر با دقت نگاه کنید.

 

ردیف 31 مخصوص دانشجویان سال سوم کارشناسی است که تمایل به شرکت در المپیاد را دارند.

ردیف 32 اختصاص به دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد. این گروه جهت شرکت در آزمون باید تا پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل انصراف دهند.

در ردیف 33 چانچه داوطلبی قصد انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی را دارد باید علاوه بر انتخاب این گزینه، کارت اعتباری نیز تهیه نماید.

ردیف 34 و 35 وضعیت اشتغال داوطلبان را مشخص می نماید.

ردیف 36 با استفاده از اطلاعات مندرج در جدول شماره 1 دفترچه راهنما تکمیل می‌گردد.

ردیف 37 تا 41 مربوط به اطلاعات پستی داوطلبان است.

لازم است داوطلبان گزینه تائید اطلاعات وارده را نیز در انتهای فرم تیک بزنند.

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

نکات مهم:

  • چنانچه در هر مرحله از آزمون که مشخص شود داوطلب مجاز به شرکت در آزمون نبوده است، محرومیت برای داوطلب لحاظ می‌شود.
  • ضروری است داوطلبان معدل خود را کاملا دقیق وارد نمایند. زیرا معدل در گزینش دانشجویان موثر است.
  • لازم است داوطلبان کد رهگیری دریافتی خود را تا پایان فرآیند شرکت در آزمون و اعلام نتایج محفوظ دارند.

برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400




:: برچسب‌ها: فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: