نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400

بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هرسال از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین شده و به اطلاع متقاضیان می‌رسد. با توجه به سابقه‌ای که برای ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد، بازه احتمالی ثبت نام کنکور ارشد 1400 در نیمه دوم آذرماه خواهد بود. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400 را داشته باشند، مجاز هستند تا در این آزمون ثبت نام کنند.

آگاهی از شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400 از طریق دریافت دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان‌پذیر است. دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد هر سال از طرف سازمان سنجش آموزش کشور تدوین شده و در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400 کلیک کنید.

با وجود بازه زمانی مشخصی که جهت ثبت نام کنکور ارشد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، ممکن است برخی از افراد موفق به ثبت نام به موقع نشوند. این دسته از داوطلبان می‌توانند در مدت زمانی که ثبت نام کنکور ارشد 1400 تمدید می‌شود، اقدام به ثبت نام کنند. علاوه بر این، ممکن است سازمان سنجش مهلت مجددی برای ثبت نام کنکور ارشد در اختیار متقاضیان قرار دهد. از این رو داوطلبان بار دیگر نیز می‌توانند فرصت از دست رفته را جبران کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند. به طور معمول مهلت مجددی که برای ثبت نام کنکور ارشد در نظر گرفته می‌شود، در طول اسفندماه است.

بخوانید: زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

ثبت نام کنکور ارشد به شکل اینترنتی و پس از خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. نحوه ثبت نام کنکور کآرشناسی ارشد 1400 به ترتیب زیر است:

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش: با توجه به ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد، تمامی داوطلبان برای ثبت نام کنکور ارشد می‌بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند.
  2. ورود به بخش کارشناسی ارشد: در این مرحله داوطلبان می‌توانند با انتخاب گزینه «کارشناسی ارشد» از منوی سمت راست سایت وارد بخش مربوطه شوند.

انتخاب لینک ثبت نام: زمانی که در طول بازه زمانی ثبت نام کنکور ارشد به سایت سنجش مراجعه شود، لینک «ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1400» فعال خواهد بود که باید توسط کاربر انتخاب شود.

  1. ثبت نام جدید: در این مرحله در صفحه پیش رو، گزینه‌ای با نام «ثبت نام جدید» در دسترس قرار می‌گیرد که بایستی آن را انتخاب کرد.
  2. ورود به سامانه ثبت نام: قبل از اقدام به ثبت نام لازم است هزینه ثبت نام کنکور ارشد 1400 از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت شود. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، شماره سریالی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که می‌بایست در این مرحله آن را در محل درخواستی درج کرده و گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کند.
  3. آپلود عکس داوطلبی: پس از ورود به سیستم قبل از هر چیزی داوطلب نیاز دارد تا عکس داوطلبی خود را با استانداردهای لازم در محل مورد نظر بارگذاری کند.
  4. تکمیل فرم ثبت نام: در این مرحله فرم ثبت نام کنکور ارشد 1400 در دسترس خواهد بود. این فرم می‌بایست با اطلاعات دقیق و صحیح تکمیل شود.
  5. دریافت کد رهگیری: با تکمیل فرم و فشردن دکمه «تأیید و ادامه» کد رهگیری ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. حفظ این کد تا پایان مراحل مرتبط با کنکور ارشد لازم است.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400 | تکمیل فرم ثبت نام

تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد از مراحلی است که دقت و توجه نسبت به آن بسیار حائز اهمیت است. اطلاعاتی که در فرم انتخاب رشته درج می‌شوند، می‌بایست بدون خطا و مطابق با واقعیت باشند. به طور کلی فرم انتخاب رشته کنکور ارشد شامل چهار بخش است:

  • اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای داوطلب: این دسته از اطلاعات مربوط به اطلاعات شناسنامه و کارت ملی داوطلب است. نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و.. نمونه‌ای از این نوع اطلاعات هستند.
  • اطلاعات سهمیه‌ای داوطلب: در صورتی که داوطلب دارای سهمیه‌ای خاص است، می‌تواند جزئیات آن را در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد درج کند.
  • اطلاعات تحصیلی داوطلب: اطلاعات تحصیلی داوطلب در برگیرنده جزئیات مربوط به مدرک تحصیلی داوطلب است. رشته و معدل مقطع کارشناسی نمونه‌ای از این مجموعه اطلاعات هستند.
  • اطلاعات مربوط به رشته امتحانی داوطلب: داوطلب در فرم انتخاب رشته بایستی تعیین کند که قصد شرکت در کدام رشته امتحانی را دارد. اطلاعات مربوط به رشته امتحانی با جزئیات کافی در فرم انتخاب رشته درج می‌شود.
  • اطلاعات مربوط به محل سکونت داوطلب: در انتهای فرم انتخاب رشته، اطلاعات محل سکونت و تلفن داوطلب درج می‌شود.

داوطلبان در نظر داشته باشند که در صورت مرتکب شدن هرگونه اشتباه در طی فرایند ثبت نام، بهتر است نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. ویرایش ثبت نام کنکور ارشد 1400 تا قبل از اتمام زمان ثبت نام امکان پذیر است. علاوه بر این فرصت مجددی برای ویرایش اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که لازم است به موقع اقدامات مربوط به ویرایش انجام شود.

مراحل پس از ثبت نام کنکور ارشد 1400

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور ارشد ثبت نام کردند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ورود به جلسه در آزمون ارشد حضور پیدا کنند. در مرحله بعدی نیز نتایج عملکرد داوطلبان در آزمون ارشد اعلام می‌شود. اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 1400 آخرین مرحله مشترک برای متقاضیان دانشگاه سراسری و آزاد است. مرحله انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 و اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا و از سایت‌های مرتبط با خود انجام می‌گیرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: