فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم هر ساله در زمان مشخصی اعلام می‌شود که طبق اطلاعیه ها در سال جاری دوبار در سال خواهد بود. افراد واجد شرایط که متقاضی پذیرش در هیات علمی هستند، می‌توانند با توجه به اطلاعیه ها و شرایط و ضوابط ثبت نام نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. ثبت نام هیات علمی شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن ها آگاه باشند. در این مقاله به بررسی کامل فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم

 

فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲

هر ساله با توجه به نیاز دانشگاه و موسسات آموزش عالی فراخوانی اعلام شده و طی آن فارغ التحصیلانی که علاقه مند به فعالیت در هیات علمی هستند، می توانند در آن تبت نام نمایند. بر اساس اطلاعیه های جذب هیات‌علمی وزارت علوم، فراخوان در سال 1402 دوباره در سال برگزار می شود.

ثبت نام و فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم با توجه به نیاز دانشگاه ها در جایگاه های مختلف مراتب مربی آموزشیار – پژوهشیار، مربی آموزشی – پژوهشی، استادیار آموزشی – پژوهشی، دانشیار آموزشی- پژوهشی و استاد آموزشی – پژوهشی انجام می شود.

متقاضیان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام در هیات علمی شرایط عمومی و اختصاصی دارد که داوطلبان باید آن ها را دارا باشند و در ادامه مطلب به توضیح کامل آن ها خواهیم پرداخت.

 

زمان ثبت نام هیات علمی وزارت علوم 1402

معمولا پس از بازنشسته شدن اعضای هیئت علمی و همچنین افزایش ظرفیت، دانشگاه ها اعلام می کنند که به اعضای جدید نیاز دارند و مرکز جذب اعضای هیئت علمی بر اساس نیاز آن‌ها فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم اعلام می کند. فراخوان ها در زمان معینی اعلام می شوند که در سال 1402 نیز دوبار خواهد بود و طبق اطلاعیه ها در حال حاضر مهلت ثبت نام از 4 شهریور آغاز شده و تا 16 شهریور ادامه خواهد داشت.

 

نحوه ثبت نام هیئت علمی وزارت علوم

متقاضیان برای ثبت نام هیئت علمی وزارت علوم بایستی در بازه زمانی تعیین شده به سایت مهر رضوی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهند. نحوه ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم به شرح زیر می باشد.

1️⃣با جستجو آدرس mjazb.ir وارد سایت ثبت نام شوید.

2️⃣از منوی سمت چپ صفحه بر روی گزینه ثبت نام متقاضیان جذب کلیک کرده و فرم عضویت را تکمیل نمایید.

3️⃣مجددا به صفحه اصلی برگردید و گزینه ورود متقاضیان جذب / سرپرستان و روسای مراکز علمی کاربردی ” را انتخاب کنید.

4️⃣نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام عضویت وارد کرده اید را در کادر مربوطه درج نمایید.

5️⃣بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا فراخوان ها برای تان به نمایش درآید.

6️⃣فراخوان مورد نظر خود را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را در قالب روزمه تکمیل نمایید.

7️⃣هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید.

8️⃣اولویت های خود را انتخاب کرده و ثبت نام را نهایی کنید.

 

شرایط ثبت نام 

ثبت نام هیات علمی وزارت علوم شرایط عمومی و اختصاصی دارد که متقضایان باید از آن ها اطلاع داشته باشند و در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام اقدام نمایند. شرایط ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم به شرح زیر می‌باشد. 

✅داشتن تابعیت جمهوری اسلامی و عدم تغییر آن در طول دوره خدمت

✅اعتقاد به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

✅اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان مورد قبول در قانون اساسی

✅نداشتن سوسابقه

✅عدم عضویت و سابقه فعالیت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی

✅عدم محکومیت و محرومیت از خدمات دولتی

✅داشتن سلامت جسمانی و روانی

✅داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت برای مردان

✅ارائه مدرک حداقل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای برای گروه پزشکی و یا مدرک سطح سه حوزه

✅داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و مدرک سطح سه حوزه باید حداکثر 30 سال داشته باشند.

✅متقاضیان دارای مدرک دکتری تخصصی و مدرک سطح چهار حوزه باید حداکثر 45 سال داشته باشند.

✅داوطلبان باید حتما فارغ التحصیل شده باشند. 

✅خبرگانی که مدرک دانشگاهی ندارند، در صورت داشتن دیگر شرایط ثبت نام، معافی از بند حداقل مدرک و سن می‌باشند. 

✅داوطلبانی سرباز حین خدمت و همچنین دارندگان مدرک موقت دکتری نیز می‌توانند در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم شرکت کنند. 

نکته: منظور از خبرگان متخصصان، دانشمندان و محققان رشته های هنر و معماری، زبان و ادبیات فارسی، علوم انسانی و معارف اسلامی است که شهرت داشته و صاحب نظرند و یا آثار تحقیقاتی و تالیفی باارزشی در کارنامه خود دارند. همچنین فضلای حوزه علمیه در سطوح عالیه نیز جز خبرگان محسوب می‌شوند. 

شرایط اختصاصی ثبت نام هیات علمی وزارت علوم

متقاضیان باید از نظر داشتن مدرک تحصیلی و مرتبه مورد نظر تناسب داشته باشند. شرایط اختصاصی ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم به شرح زیر می‌باشد. 

استادیار: داشتن مدرک دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزه با رساله تحقیقاتی دانشگاه برای رشته های غیرپزشکی، داشتن درجه تخصصی برای رشته های پزشکی، تسلط کامل به زبان خارجی

مربی: داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه در رشته تخصصی گروه غیرپرشکی، داشتن دکتری حرفه ای برای گروه پزشکی، آشنایی نسبی با زبان خارجی

 

سهمیه ثبت نام هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲

دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و همچنین مراکز علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بایستی حداقل بیست درصد از ظرفیت پذیرش هیات علمی خود را به افراد دارای سهمیه ایثارگران اختصاص دهند. 

از سهمیه ایثارگران فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم می‌توان به همسر و فرزند شهدا، جانبازان بیشتر از 15 درصد، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان جانبازان بیشتر از 25 درصد، رزمندگان با سابقه حضور داوطلبانه بیشتر از 6 ماه در جبهه که مدرک علمی دکتری داشته باشند. 

 

پیگیری درخواست هیات علمی وزارت علوم

پس از ثبت نام، متقاضیان می‌توانند درخواست خود برای پذیرش در هیات علمی را پیگیری نمایند و از مرحله به مرحله پرونده و درخواست خود مطلع شوند. برای پیگیری درخواست باید به سامانه mjazb.ir مراجعه کرده و گزینه ورود متقاضیان جذب / سرپرستان و روسای مراکز علمی کاربردی را از منوی سمت چپ انتخاب نمایید. 

پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در کادر مربوطه، وارد صفحه شخصی خود می‌شوید و می‌توانید از طریق گزینه مشاهده وضعیت، روند درخواست خود را بررسی نمایید. چنانچه دانشگاه پیامی فرستاده باشد، داوطلب می‌تواند آن را در این بخش مشاهده کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. 

 

فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم |‌ ثبت نام داوطلبان سرباز در حین خدمت 

همانطور که در بالا گفته شد، متقاضیانی که در هنگام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم، سرباز حین خدمت هستند نیز می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. این داوطلبان بایستی حداقل ۹ ماه از خدمت سربازی خود را تا قبل از پایان سال گذرانده باشند. 

تمامی شرایط گفته شده برای متقاضیان سرباز نیز صدق می‌کند و باید با توجه به شرایط اقدام به نام نویسی در سامانه مهر رضوی کنند. از سوی دیگر داوطلبانی که دارای مدرک موقت دکتری هستند نیز می‌توانند ثبت نام هیات علمی را انجام دهند. 

متقضایان سرباز باید حتما قبل از طرح پرونده در هیات مرکزی، کارت پایان خدمت و دانشنامه خود را تحویل دهند تا ثبت نام آن ها به صورت نهایی انجام شود. 

 

مشاوره ثبت نام هیات علمی وزارت علوم

در سال ۱۴۰۲ فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم دوبار در سال انجام می‌شود و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در زمان تعیین شده به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. افراد دارای مدرک موقت دکتری و سربازان حین خدمت نیز امکان نام نویسی را دارند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم برای تان وجود دارد یا در فرایند ثبت نام با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم چه زمانی می‌باشد؟

    طبق اطلاعیه های داوطلبان می‌توانند از از تاریخ 4 تا 16 شهریور برای ثبت نام اقدام نمایند. 

  2. ثبت نام هیات علمی وزارت علوم چگونه انجام می‌شود؟

    داوطلبان برای ثبت نام بایستی به سامانه مهر رضوی با آدرس mjazb.ir مراجعه نمایند و طبق مراحل گفته شده در متن نام نویسی خود را انجام دهند. 

  3. آیا سربازان حین خدمت نیز امکان ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم را دارند؟

    بله در صورتی که 9 ماه از خدمت خود را تا پایان سال بگذرانند اجازه ثبت نام خواهند داشت. 

    منبع: فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم





:: برچسب‌ها: فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: