استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران
نوشته شده توسط : دانتل

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان مشمول سهمیه است که قصد انصراف از رشته تحصیلی قبلی خود و یا تحصیل مجدد در همان مقطع قبلی را دارند. در سال های گذشته داوطلبان با شرایط خاص امکان استفاده از سهمیه‌ایثارگران را داشتند اما در حال حاضر قوانین تغییر کرده است و داوطلبان باید با اطلاع از قوانین حال حاضر اقدامات لازم را انجام دهند. در این مقاله به بررسی کامل استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

 

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

ممکن است افراد مشمول سهمیه ایثارگران که یکبار از سهمیه خود استفاده کرده‌اند، قصد استفاده مجدد از آن را داشته باشند. اما سهمیه ایثارگر سقف مجازی دارد و داوطلبان نمی‌توانند چندین بار از آن استفاده کنند. در واقع استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدامات خود را انجام دهند. 

داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند در هنگام ثبت نام کنکور، کد سهمیه خود را وارد کرده و از آن استفاده کنند. سهمیه ایثارگران با توجه به نوع آن (5 و یا 10 درصدی) تاثیر بسیار زیادی بر رتبه داوطلب گذاشته و به صورت چشم گیری آن را بهبود می‌بخشد.

متقاضیان می توانند یکبار از سهمیه ایثارگران خود استفاده کرده و در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوند. استفاده چندین باره از سهمیه‌ایثارگران کار چندان معمولی نیست اما با این حال برخی از داوطلبان با شرایط خاص ممکن است بخواهند که مجددا از سهمیه خود استفاده کنند.

در سال های گذشته استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران شرایطی داشت که اگر داوطلب واجد آن شرایط بود، می‌توانست یکبار دیگر از سهمیه خود استفاده کند. اما در حال حاضر قانون تغییر کرده است و داوطلبان تنها مجاز به استفاده یکباره از سهمیه‌ایثارگران هستند. 

شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

همانطور که گفته شد داوطلبان واجد شرایط سهمیه ایثارگر می‌توانند با توجه به وضعیت خود از سهمیه ۵ و یا ۲۵ درصدی استفاده کنند. استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران شرایطی دارد که به شرح زیر می‌باشند. 

✅در صورتی که داوطلب یکبار از سهمیه ایثارگر خود برای ورود به دانشگاه سراسری روزانه استفاده کرده باشند، دیگر اجازه استفاده مجدد از آن را ندارد. 

✅در سال های گذشته متقاضیان دارای سهمیه ایثارگری در صورت تحصیل در سایر دوره ها همچون شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و… می‌توانستند از رشته قبلی انصراف داده و با استفاده مجدد از سهمیه‌ایثارگران خود در رشته و دانشگاه دیگری پذیرفته شوند. اما این قانون در حال حاضر لغو شده است و داوطلبان در صورت استفاده از سهمیه برای پذیرش در تمامی دوره های دانشگاهی دیگر مجاز به استفاده از سهمیه نیستند. 

✅چنانچه داوطلب کد سهمیه ایثارگری خود را در فرم ثبت نام کنکور وارد کرده باشد اما در انتخاب رشته موفق به قبولی نشده باشد، سهمیه او حفظ می‌شود و می‌تواند مجددا از آن استفاده کند. به همین دلیل داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته نهایت دقت را داشته باشند تا با انتخاب اولویت های اشتباه، سهمیه خود را از دست ندهند. 

توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران وجود ندارد اما ممکن است که در سال های آینده این قانون تغییر کند. درصورت بروز هرگونه تغییر در قانون استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران این مطلب بروزرسانی می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات سریع از اخبار کنکور سراسری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

تعداد دفعات استفاده از سهمیه ایثارگری

سوال برخی از داوطلبان این است که چند بار مجاز به استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در دوره‌های مختلف دانشگاهی هستند. همانطور که گفته شد در سال های گذشته داوطلبان پذیرفته شده در دوره روزانه دانشگاه سراسری دیگر اجازه استفاده از سهمیه خود در همان مقطع را نداشتند.

اما داوطلبان سایر دوره ها می‌توانستند از رشته خود انصراف داده و مجددا از سهمیه استفاده کنند. در حال حاضر تمامی دوره های دانشگاهی تنها یکبار اجازه استفاده از سهمیه ایثارگران را دارند و حتی در صورت انصراف نیز نمی‌توانند از سهمیه خود در همان مقطع استفاده کنند. 

مشاوره در زمینه استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران

داوطلبان کنکور سراسری باید در هنگام انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند و با بررسی کامل، اولویت های خود را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران وجود ندارد در نتیجه با انتخاب اشتباه و ناآگاهانه سهمیه خود را از دست خواهید داد. 

به همین منظور توصیه می‌شود که در هنگام انتخاب رشته از مشاوران و متخصصان مجرب و باسابقه در این زمینه کمک بگیرید تا شما را در جهت انتخاب رشته صحیح یاری کنند. شما می‌توانید برای این منظور با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته و با بهترین مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران وجود دارد؟

    خیر در حال حاضر داوطلبان امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران خود را ندارند.

  2. شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران چیست؟

    شرایط استفاده مجدد از سهمیه به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

  3. آیا در صورت عدم قبولی در دانشگاه اجازه استفاده از سهمیه ایثارگران را خواهم داشت؟

    بله در صورت عدم قبولی سهمیه ایثارگران شما باقی می‌ماند و هیچ مشکلی برای استفاده از آن در همان مقطع ندارید.

    منبع: استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران





:: برچسب‌ها: استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: