هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

شرایط پرداخت همزمان با آغاز بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراهم می‌شود. داوطلبان با توجه به انتخاب‌های خود هزینه‌های مشخصی را پرداخت می‌کنند. میزان هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین می‌شود. جزئیات مربوط به هزینه ثبت نام کنکور ارشد به شرح زیر است:

  • هزینه یک کد رشته امتحانی: به طور کلی داوطلبان می‌توانند در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور ثبت نام کنند. ثبت نام در هر یک از این کد رشته‌ها مستلزم خرید کارت اعتباری مجزا است. میزان هزینه ثبت نام کنکور ارشد برای یک کد رشته امتحانی در سال قبل برابر با 450.000 ریال بود که برای کنکور ارشد سال جاری این هزینه به 610.000 ریال افزایش یافت. برای دریافت دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400 کلیک کنید.
  • هزینه علاقه‌مندی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی: افرادی که علاوه بر دوره‌های روزانه و نوبت دوم علاقه‌مند به انتخاب کد رشته‌های مربوط به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستند، بایستی هزینه‌ای مجزا بپردازند. علاقه‌مندی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی در طی پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد از جانب داوطلب اعلام می‌شود. هزینه علاقه‌مندی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی برابر با 138.000 ریال است.
  • هزینه خدمات پیام کوتاه: در طول فرایند پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد، سؤالی از داوطلب پرسیده می‌شود که آیا مایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه هست یا نه. داوطلبان با پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه قادر هستند تا از تمام اطلاعیه‌های مربوط به کنکور ارشد 1400 آگاه شوند. هزینه سامانه پیام کوتاه کنکور ارشد برابر با 6000 ریال است.

لازم به ذکر است هزینه‌های گفته شده برای ثبت نام کنکور ارشد هر سال دچار درصدی افزایش می‌شوند. بدین ترتیب این هزینه‌ها ثابت نیستند و بر اساس آخرین اطلاعات گردآوری شده اند.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1400

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

هزینه ثبت نام کنکور ارشد به شکل اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. تمامی داوطلبان می‌توانند با آغاز زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400 اقدام به پرداخت هزینه کنند. در ادامه نحوه پرداخت شرح داده شده است.

  • گام 1: مراجعه به سایت سازمان سنجش
  • گام 2: پس از ورود به سایت سازمان سنجش می‌توان وارد بخش «کارشناسی ارشد» شد و به لینک «ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1400» دسترسی داشت. بخش «کارشناسی ارشد» در منوی سمت راست سایت قرار گرفته است.
  • گام 3: با انتخاب لینک مربوطه صفحه‌ای باز می‌شود که در منوی سمت راست آن و در قسمت پیوندهای مورد نیاز، گزینه «خرید کارت اعتباری» قابل مشاهده است. با انتخاب این گزینه می‌توان وارد مرحله بعدی شد.
  • گام 4: در این مرحله داوطلب با سه گزینه رو به رو است:
    1. سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 و علاقه‌مند به دریافت پیامک‌های اطلاع رسانی سازمان سنجش بابت ثبت نام و انتخاب رشته
    2. سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 و عدم تمایل به دریافت پیامک‌های اطلاع رسانی سازمان سنجش
    3. سریال علاقه‌مندی به پیام نور و غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد 1400

داوطلب با توجه به علاقه‌مندی خود می‌تواند هر یک از این سه گزینه را انتخاب کرده و وارد سامانه پرداخت هزینه شود.

  • گام 5: در این مرحله فرمی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که می‌بایست جهت پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل گردد. با تکمیل فرم و انتخاب درگاه پرداخت و فشردن دکمه «تأیید و ادامه» می‌توان وارد مرحله بعد شد.
  • گام6: در این مرحله درگاه اینترنتی بانک در دسترس خواهد بود. داوطلب با داشتن کارت عابر بانک و رمز دوم می‌توانند فرایند پرداخت را تکمیل کنند.

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1400

اهمیت دریافت سریال ثبت نام کنکور ارشد

مرحله آخر یعنی دریافت سریال خرید کارت اعتباری لازم و ضروری است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که فرایند تکمیل پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد به شرط دریافت این سریال میسر است. داشتن شماره سریال دریافتی از پرداخت از ملزومات ادامه ثبت نام کنکور ارشد 1400 است. برای مشاهده و  نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد 1400 کلیک کنید.

مراحل پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد بعنوان اولین گام برای شرکت در کنکور ارشد، داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام کنکور ارشد نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. سریال کارت اعتباری دریافت شده در ورود به سامانه ثبت نام کنکور ارشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریافت کد رهگیری ثبت نام پس از اتمام ثبت نام کنکور ارشد 1400 برای تمام داوطلبان ضروری است.

لازم به ذکر است که همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای شرکت در کنکور سراسری الزامی است. کارت ورود به جلسه کنکور ارشد 1400 در حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.

نتایج اولیه کنکور ارشد 1400 برای تمام داوطلبان حاضر در آزمون در بازه زمانی معین، منتشر می‌شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، قادر خواهند بود تا در انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 شرکت کنند. در مرحله بعدی نیز نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 اعلام شده و تکلیف پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان مشخص می‌شود. داوطلبان پذیرفته شده برای ادامه تحصیل می‌بایست در مهلتی که تعیین می‌شود، نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400




:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: