روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

مطالعه اقتصاد کنکور انسانی یکی از چالش های داوطلبان کنکور‌انسانی است چراکه این درس برای اوطلبان ناآشناست و اکثر نمی‌توانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. این در حالیست که با اطلاع از روش صحیح مطالعه‌اقتصاد کنکور انسانی می‌توانید هر بخش را به درستی مطالعه کرده و به طور کامل بر آن تسلط پیدا کنید. در این مطلب به بررسی کامل مطالعه‌اقتصاد کنکور انسانی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی

اهمیت انتخاب روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی

اقتصاد یکی از دروس کنکور انسانی است که داوطلبان برای کسب رتبه های برتر باید به آن توجه داشته باشند. درس اقتصاد یک درس بسیار کم حجم است و داوطلبان می‌توانند با صرف زمان کمی بر آن تسلط یافته و درصد بالایی در کنکور کسب نمایند. انتخاب روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی بسیار حائز اهمیت است. این درس ضریب ۲ دارد و با توجه به کم حجم بودن این درس حتی افراد می‌توانند درصد ۱۰۰ را نیز از این درس به دست آورند.

بهتر است که داوطلبان از روش های صحیح مطالعه اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته و بهترین عملکرد را در کنکور سراسری داشته باشند. با توجه به اهمیت انتخاب روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی در این مقاله به بررسی کامل آن می‌پردازیم. 

 

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی

در کنکور انسانی از درس اقتصاد ۱۵ سوال مطرح می‌شود و داوطلبان باید در مدت ۱۵ دقیقه به این سوالات پاسخ بدهند. پس باید توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به سوالات این درس باید تسلط بالایی داشته باشید و توانایی تست زدن سرعتی تان نیز بسیار بالا باشد. بودجه بندی درس اقتصاد برای مطالعه اقتصاد کنکور انسانی به شرح زیر می‌باشد. 

درس بودجه بندی
بازار 2
تولید 2
پول و بانک 2
آشنایی با شاخص اقتصادی 5
فقر و توزیع درآمد 1
اقتصاد ایران 1
اقتصاد بین الملل 2
 

 

روش مطالعه بخش های مفهومی اقتصاد کنکور انسانی

بخش های مفهومی درس اقتصاد شامل فصل هایی همچون توزیع و درآمد، عرضه و تقاضا و… می‌باشد. داوطلبان باید این دروس را به صورت مفهومی مطالعه کنند تا مباحث را یادگرفته و بتوانند به سوالات پاسخ دهند. 

روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی این است که داوطلبان باید یک مدل سازی ذهنی از مباحث مفهومی داشته باشند تا بتوانند با شناسایی مجهوات، پاسخ هر سوال را پیدا کنند. به همین منظور باید در هنگام مطالعه دروس بر روی هر مفهوم به طور دقیق فکر کنید و آن مفهوم را در ذهن خود نگه دارید. با پاسخ دادن به سوالات تستی تالیفی پس از هر درس می‌توانید یادگیری آن درس را تقویت نمایید. 

 

روش مطالعه بخش های حفظی اقتصاد کنکور انسانی

بخش دیگر و بسیار مهم درس اقتصاد مربوط به مبحث حفظی است. شما باید این مطالب را با دقت کامل مطالعه کرده و تمامی نکات مهم آن را از متن استخراج نمایید. نکات مهم را حتما با استفاده از روش هایی مثل خلاصه برداری یا خط کشیدن مشخص کنید و آن ها را چندین بار مرور کنید. راز موفقیت در یادگیری مباحث حفظی تنها مرور و تکرار است و اینگونه مطالب به حافظه بلند مدت منتقل خواهند شد. 

برای خلاصه برداری و مطالعه اقتصاد کنکور انسانی حداقل دوبار درس را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید. سپس بدون کمک گرفتن از کتاب درسی و با استفاده از زبان و اطلاعات خودتان شروع به خلاصه نویسی نمایید. به این صورت می‌توانید هم اطلاعات خود را ارزیابی کرده و هم مطالب را در ذهنتان دسته بندی نمایید.

 

روش مطالعه مسائل اقتصاد کنکور انسانی

و آخرین بخش از درس اقتصاد به مسائل اختصاص دارد که شامل مباحثی همچون تولید ناخالص ملی، محاسبه مالیات، استهلاک درآمد و… می‌شود. تمامی مسائل دارای فرمول اختصاصی خود هستند که باید در حین مطالعه دروس آن ها را به خوبی یاد گرفته و به خاطر بسپارید.

در جلسه آزمون می‌توانید با استفاده از فرمول ها تمامی سوالات مطرح شده از مسائل اقتصاد را پاسخ دهید. پس از مطالعه اقتصاد کنکور انسانی در هر درس تست های تالیفی را پاسخ دهید تا مطالب آموخته شده برای تان تثبیت شود و همچنین بتوانید مهارت خود را در تست زدن را نیز تقویت کنید. سعی کنید مسائل و فرمول های اقتصاد را روزانه مرور کنید تا نحوه حل آن ها به خوبی در ذهن تان جا بیفتد. 

 

نکات مهم مطالعه اقتصاد کنکور انسانی

برای مطالعه درس اقتصاد حتما یک منبع کمک آموزشی خوب برای خود پیدا کنید تا علاوه بر مطالعه درس از روی منبع اصلی یعنی کتاب درسی، بتوانی با مطالعه کتاب کمک آموزشی تسلط خود را افزایش دهید. 

در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه اقتصاد کنکور انسانی حتما به بودجه بندی دروس توجه کنید. مطالب پرتکرار را در اولویت قرار داده و مباحث با بودجه بندی کمتر را در اولویت های پایین تر قرار دهید. با توجه به این نکات می‌توانید درصد بسیار خوبی از این درس آسان اما پراهمیت در کنکور انسانی کسب نمایید. 

 

مشاوره کنکور سراسری

درس اقتصاد ممکن است برای برخی از داوطلبان بسیار سخت باشد و نتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. بسیار دیده شده است که به همین دلیل داوطلبان این درس را حذف کرده‌اند و شانس بسیار بالایی را برای کسب درصد عالی از دست داده‌اند. 

شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی، روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی را بیاموزید و در سریع ترین زمان بهترین بازدهی و عملکرد را داشته باشید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو، مشاوران با تجربه ای هستند که می‌توانند روش های صحیح مطالعه و برنامه ریزی کنکور را به بهترین نحو به شما آموزش دهید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مطالعه اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. اهمیت مطالعه اقتصاد کنکور انسانی در چیست؟

    این درس حجم بسیار کمی دارد و معمولا بسیاری از داوطلبان  آن را از برنامه خود حذف می‌کنند. در نتیجه می‌توانید با مطالعه این درس و کسب درصد نسبتا خوب رتبه خود را تا حد زیادی بهبود بخشید. 

  2. برای مطالعه مسائل اقتصاد چه باید کرد؟

    مسائل اقتصاد فرمول های اختصاصی خود را دارند که می‌توانید با یادگیری آن ها از عهده حل تمامی مسائل بربیایید. 

  3. بودجه بندی چه تاثیری در مطالعه اقتصاد کنکور انسانی دارد؟

    با اطلاع از بودجه بندی دروس می‌توانید زمان بیشتری را به مباحث پرتکرار اختصاص دهید. 

    منبع: روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی





:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: