زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

نتایج نهایی کنکور سراسری 99، نهم آبان ماه اعلام گردید و با مشخص شدن نتایج عده ای از داوطلبان قبول شدند و از رشته قبولی خود نیز رضایت کافی دارند، عده ای دیگر نیز با وجود قبول شدن در رشته های انتخابی خود، از آن رضایت ندارد و بیشتر داوطلبان نیز در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند.

سازمان سنجش معمولا پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، تکمیل ظرفیت را برگزار می‌کند و تمام داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته اند، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند اما هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق برگزاری تکمیل ظرفیت اعلام نشده است ولی می‌توان پیش بینی کرد که تا اواخر آذرماه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شود تا داوطلبان آگاهی یابند که آیا امسال تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد یا خیر ؟

لازم به ذکر است که در سال گذشته زمان تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاهی از تاریخ 28 آبان الی 15 بهمن بوده است اما فقط برای رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برگزاری گردید.

با توجه به شیوع پاندمی کرونا و بهم ریختگی ایجاد شده در زمان برگزاری کنکور و اعلام نتایج زمان تکمیل ظرفیت به صورت مبهم مانده است و باید وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور موافقت خود را برای برگزاری تکمیل ظرفیت اعلام نماید و در غیر اینصورت برگزار نخواهد شد. توصیه می شود که با مشاوران دانتل در تماس باشید تا در جریان تمام جزئیات مربوط به تکمیل ظرفیت کنکور 99 قرار بگیرید..

بخوانید: تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور سراسری 99

راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت، سازمان سنجش مسئولیت آن را به عهده خواهد داشت و متقاضیان نیز باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند. در زمان تکمیل ظرفیت، داوطلبان در انتخاب رشته ها محدودیت دارند و مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل می‌باشند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است رشته یا رشته های مورد تقاضای شما ارائه نشده باشند و همین 20 کد رشته کفایت می‌کند.

لازم به ذکر است که تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در صورت برگزاری مجزا از دانشگاه های سراسری است و داوطلبانی که قصد شرکت در رشته های تکمیل ظرفیت این دانشگاه دارند، باید به سایت azmoon.org مراجعه فرمایند. 

فرایند شرکت در تکمیل ظرفیت ممکن است به صورت حضوری نیز باشد، بدین صورت که داوطلب رشته مدنظر خود را از داخل دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت 99 استخراج و سپس به دانشگاه های ارائه دهنده رشته ها مراجعه و ثبت نام کند. دانشگاه ها پس از بررسی شرایط علمی داوطلبان، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می‌کنند و افرادی که پذیرش می‌شوند، می‌بایست مجدد به دانشگاه مراجعه و ثبت نام خود را با ارائه مدارک لازم قطعی نمایند.

بخوانید: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99 |

لیست رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

همزمان با شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99، لیست رشته های دارای ظرفیت که دانشگاه ها به سازمان سنجش اطلاع داده اند، تحت عنوان دفترچه ای منتشر می‌شود. هر دانشگاه پس از ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان انتخاب رشته، تکمیل یا عدم تکمیل شدن ظرفیت رشته های تحصیلی را بررسی می‌کند تا در صورت خالی بودن ظرفیت یک یا چند رشته، آنها را به سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌کند. برای مشاهده رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

پس نمی توان با قطعیت گفت که چه رشته هایی در تکمیل ظرفیت ارائه خواهند شد و تنها باید منتظر انتشار دفترچه مربوطه باشیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99




:: برچسب‌ها: زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: