شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳  یکی از مهم ترین سوالات داوطلبانی است که قصد دارند در رشته دیگری به جز رشته تحصیلی خود امتحان دهند. به طور کلی امکان تغییر رشته در کنکور وجود دارد اما شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن ها اطلاع داشته باشند. در این مقاله به بررسی کامل نحوه و شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور

تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

کنکور سراسری هر ساله در پنج زیر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجه برگزار می شود. برخی از داوطلبان کنکور که در حال تحصیل در یک زیر گروه آزمایشی هستند، علاقه مندند که در زیرگروه آزمایشی دیگری آزمون بدهند. بسیاری از داوطلبان بر این باورند که چنین امکانی وجود ندارد اما باید گفت که در صورت داشتن شرایط خاص می توان زیر گروه آزمایشی‌کنکور را تغییر داد.

داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند. در صورت عدم اقدام در زمان مشخص، دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. داوطلبان باید توجه داشته باشند شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور را دارا باشند.

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد تغییر گروه آزمایشی‌کنکور خود را دارند، باید از شرایط آن اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدام کنند. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری به شرح زیر می‌باشد.

✅داوطلبان برای تغییر گروه آزمایشی کنکور باید در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، در فرم ثبت نام گروه آزمایشی مد نظر خود را انتخاب کنند.

✅لزومی به دریافت مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی در زیر گروه آزمایشی مورد نظر نیست و داوطلبان با اتمام پایه دوازدهم در هر یک از رشته ها می‌توانند برای ثبت نام در رشته دیگر اقدام نمایند.

✅در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام کنکور داوطلبان می توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و در فرم ثبت نام، رشته مورد نظر خود را ثبت نمایند. در زمان ویرایش اطلاعات نیز امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور وجود دارد.

✅محدودیتی برای تغییر رشته گروه آزمایشی کنکور سراسری وجود ندارد. مثلا داوطلبان در حال تحصیل در رشته تجربی می توانند برای کنکور در رشته ریاضی ثبت نام نمایند.

✅داوطلبان رشته های اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در صورت تمایل می توانند در رشته های شناور یعنی هنر و زبان نیز شرکت نمایند.

✅داوطلبان باید در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند.

✅در نهایت داوطلبان در هر گروه آزمایشی که شرکت کرده باشند، باید نمرات یکی از دوره های آزمون را ملاک قرار داده و بر اساس آن انتخاب رشته نمایند.

 

تاثیر سوابق تحصیلی پس از تغییر رشته کنکور سراسری

همانطور که می دانید سوابق تحصیلی بر روی رتبه و تراز داوطلبان تاثیر زیادی دارد و مخصوصا پس از حذف دروس عمومی و اعمال اثر آن ها از طریق نمرات دوره متوسطه، اهمیت سوابق تحصیلی بیش از پیش افزایش یافته است.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که با وجود فارغ التحصیلی در یک رشته دیگر، پس از شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور، سوابق تحصیلی چگونه محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد چرا که پس از تغییر رشته، سوابق تحصیلی رشته فارغ التحصیلی داوطلب ثبت شده و محاسبه می شود.

پس در واقع در هر رشته ای که آزمون دهید، معدل و نمرات شما به عنوان سوابق تحصیلی ثبت شده و تاثیر خود را به صورت مثبت اعمال می کند. در صورت عدم وجود سوابق تحصیلی در رشته کنکور، باید در امتحان ترمیم معدل و سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

توجه داشته باشید که داوطلبان برای ثبت نام کنکور باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و آن را در فرم ثبت نام درج نمایند. دریافت کد سوابق تحصیلی در سال جدید از طریق سایت مای مدیو امکان پذیر می باشد. در صورت تغییر سایت این مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه تغییر گروه آزمایشی کنکور

همانطور که گفته شد برای تغییر گروه آزمایشی کنکور نیازی به انجام کار خاصی نیست و افراد واجد شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور می توانند به راحتی رشته خود را تغییر دهند. داوطلبان در صورت نداشتن سابقه تحصیلی باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند و سپس در فرم ثبت نام کنکور رشته مورد نظر خود را به عنوان گروه آزمایشی کنکور انتخاب نمایند.

محرومیت های کنکور سراسری

داوطلبان مشمول خدمت سربازی در صورتی که معافیت تحصیلی نداشته باشند، باید با توجه به شرایط نظام وظیفه در کنکور شرکت نمایند. در صورتی که مجاز به ثبت نام کنکور باشند امکان تغییر رشته نیز با توجه به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور برای شان وجود دارد.

طبق رای دیوان عدالت، در صورتی که داوطلب سال گذشته در دانشگاه روزانه قبول شده باشد اما ثبت نام نکرده باشد، بر خلاف سال های گذشته محرومیتی نخواهد داشت و بر اساس شرایط مندرج در دفترچه می تواند در کنکور سال جدید شرکت کند. در صورتی که داوطلبان در امتحانات خرداد و شهریور قبول نشده باشند، امکان ثبت نام در کنکور سراسری را نخواهند داشت.

 

مشاوره شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور 1403

داوطلبان واجد شرایط می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کرده و در صورت امکان نسبت به تغییر گروه‌آزمایشی خود اقدام نمایند. این داوطلبان برای ایجاد سوابق تحصیلی باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور چیست؟

    به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور در متن مقاله به طور کامل اشاره شده است.

  2. برای تغییر گروه آزمایشی کنکور چه باید کرد؟

    داوطلبان واجد شرایط برای تغییر رشته باید در فرم ثبت نام کنکور در سایت سنجش رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

  3. آیا تغییر گروه آزمایشی کنکور محرومیت خواهد داشت؟

    خیر داوطلبانی که گروه آزمایشی خود را تغییر داده اند هیچ محرومیتی نخواهند داشت و می توانند سال آینده نیز در کنکور شرکت کنند.

    منبع: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور





:: برچسب‌ها: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: