نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

تکمیل ظرفیت را می‌توان فرصت مجددی برای داوطلبان کنکور سراسری دانست. همه افرادی که درجلسه آزمون حضور داشته و برایشان کارنامه صادر شده است، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. متقاضیان ثبت نام در تکمیل ظرفیت را می‌توان به دو گروه تقسیم نمود. گروه اول که به طور کلی در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند. گروه دوم کسانی هستند که در یکی از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده اند، اما از رشته یا دانشگاه خود راضی نیستند.

طی مصوبه صادر شده توسط مرکز سنجش و آموزش کشور، مرحله تکمیل ظرفیت از پروسه پذیرش دانشگاه ها حذف شده است. آخرین دوره ای که دفترچه تکمیل ظرفیت انتشار یافته، مربوط به سال 96 می‌باشد. وضعیت تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال 99 هنوز مشخص نشده است. اما چنانچه موسسات و دانشگاه ها درخواست تکمیل ظرفیت بنمایند، امکان انتشار دفترچه وجود دارد.

بخوانید: تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور سراسری 99

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

طبیعتا مرحله تکمیل ظرفیت ایجاب می‌کند که زمان ثبت نام آن موکول به پس از اتمام مهلت ثبت نام دانشگاه ها باشد. از آنجا که کنکور سال 99 بارها به تعویق افتاده است، زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99 نیز نامشخص است. البته هنوز مطلبی در رابطه با برگزاری تکمیل ظرفیت در سال 99 اعلام نشده است. اما چنانچه تصمیم گیری‌ها مبنی بر برگزاری این مرحله باشد، به محض اعلام زمانبندی ثبت نام، این مقاله نیز بروز رسانی خواهد شد.

بخوانید: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

چنانچه مرحله تکمیل ظرفیت برگزار گردد، ثبت نام آن از طریق سایت سازمان سنجش صورت خواهد گرفت. داوطلبان باید با مراجعه به دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 (کلیک کنید) می توانید دفترچه راهنما را دانلود کنید. رشته محل‌هایی که می‌توان برای آنها درخواست ثبت نام داد، در این دفترچه مشخص شده است. داوطلبان باید پس از پرداخت هزینه ثبت نام، فرم تکمیل ظرفیت را کامل نمایند. در صورت پذیرفته شدن داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت، قبولی او در رشته محل قبلی بلافاصله ملغی می‌گردد.

داوطلبان توجه نمایند در سالهای گذشته سابقه عدم برگزاری تکمیل ظرفیت را داشتیم. یعنی ممکن است امسال تکمیل ظرفیت داشته باشیم یا نداشته باشیم. به محض انتشار اطلاعیه ای در این زمینه این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

نکته مهم

دانشگاه آزاد به صورت جداگانه اقدام به اعلام رشته محل‌های خالی خود می‌نماید. متقاضیان باید تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir پیگیری نمایند. دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت آزاد نیز در همین سایت منتشر می‌شود. داوطلبان باید فرم موجود در سایت مرکز سنجش، آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد را تکمیل نمایند و منتظر اعلام نتایج بمانند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: